۸ میوه کم کربوهیدرات برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند


میوه کم کربوهیدرات

میوه کم کربوهیدرات به ادامه روند کاهش وزن کمک می کند و نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را بدون افزودن کالری زیادی به بدن تامین می کند. حتی استفاده از آنها منجر به احساس سیری می شود و باعث پیشرفت در روند لاغری ما می شود.
از طرفی باید در نظر داشته باشیم که میوه ها خواص آنتی اکسیدانی بالایی را برای بدن فراهم می کنند. این کار از بیماری هایی مانند سرطان، دیابت نوع ۲ و ضعف جسمانی جلوگیری می کند.
در ادامه این مقاله از مجله کوئیک فیت، با ما همراه باشید تا ۸ مورد از بهترین میوه های کم کربوهیدرات را برای شما بیاوریم.

مقالات پیشنهادی در مورد میوه های کم کربوهیدرات

چرا باید میوه کم کربوهیدرات بخوریم؟

ما باید هر روز انواع میوه ها و سبزیجات مصرف کنیم. اگر از منابع کافی از میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده نکنید، به زودی مشکلات مختلفی برای بدن ایجاد می شود.

میوه ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین هستند. استفاده از آنها از عملکرد روزانه بدن ما پشتیبانی می کند. طبق تحقیقات، خوردن میوه خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر را تغییر می دهد.

علاوه بر این، با وجود فواید بسیاری برای سلامتی، میوه ها کالری و چربی بسیار کمی دارند. به همین دلیل، آنها یک انتخاب عالی برای افرادی هستند که می خواهند وزن کم کنند.

میوه کم کربوهیدرات

البته باید به یاد داشته باشیم که میوه حاوی کربوهیدرات نیز می باشد. با این حال، آنها را نباید به دلیل کربوهیدرات هایشان از منو حذف کرد. فقط باید از گزینه های مناسب به مقدار متعادل استفاده کرد تا در روند کاهش وزن اختلال ایجاد نشود.

میوه به دلیل محتوای قندی که دارد، کربوهیدرات بیشتری نسبت به سبزیجات برای بدن فراهم می کند. سه نوع قند در میوه وجود دارد:
گلوکز
فروکتوز
قند

گلوکز منبع انرژی مناسبی برای عضلات، مغز و سلول های بدن در نظر گرفته می شود. فروکتوز نیز توسط کبد متابولیزه می شود که متابولیسم آن متفاوت از گلوکز است. بسیاری از محققان نسبت به مصرف نامتعادل و بیش از حد فروکتوز هشدار می دهند.
ساکارز به طور طبیعی در برخی میوه ها یافت می شود.

۸ میوه کم کربوهیدرات برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند

برخی از میوه ها کربوهیدرات کمتری برای بدن فراهم می کنند. با این حال، از آنجایی که آنها حاوی آب بیشتر، فیبر زیاد و کربوهیدرات های قابل هضم بیشتری هستند، مناسب تر هستند. بعداً با او آشنا خواهید شد.

۱. انواع توت ها؛ میوه های کم کربوهیدرات محبوب

توت ها می توانند گزینه خوبی برای افرادی باشند که می خواهند مصرف کنترل شده کربوهیدرات را تشویق کنند. در میان انواع توت ها، توت فرنگی کمترین میزان کربوهیدرات را دارد. همچنین توت سیاه کمترین میزان کربوهیدرات خالص را برای بدن دارد.
در هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی ۷.۶۸ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر وجود دارد. یکی دیگر از گزینه های عالی برای انتخاب از خانواده توت ها تمشک است. در ۱۰۰ گرم تمشک تنها ۵.۴۴ گرم کربوهیدرات وجود دارد.

توت ها منابع عالی خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنها مقدار زیادی ویتامین C و پتاسیم را به بدن می آورند. آنها دارای مواد شیمیایی گیاهی هستند که از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

۲. آووکادو; بهترین میوه کم کربوهیدرات

اکثر میوه ها بر پایه کربوهیدرات هستند، اما یکی از چیزهای کلیدی که آووکادو را از سایر میوه ها متمایز می کند این است که بر پایه چربی های سالم است. این نکته برتری آووکادو را نسبت به سایر میوه ها نشان می دهد. ویتامین E، ویتامین C و ویتامین K از ترکیبات ویتامین مفید موجود در این میوه هستند.
این میوه کم کربوهیدرات در هر ۱۰۰ گرم ۸.۵۳ گرم کربوهیدرات دارد.اما ۶.۷ گرم فیبر نیز برای بدن فراهم می کند. آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

۳. هلو میوه ای کم کربوهیدرات و معطر است

اگر به دنبال یک میان وعده شیرین و آبدار هستید که کالری کمی داشته باشد، هلو یکی از بهترین گزینه های شماست. ۱۰۰ گرم هلو حاوی ۸.۰۴ گرم کربوهیدرات و ۱.۵ گرم فیبر است.

۴. هندوانه; میوه کم کربوهیدرات و آبدار

هندوانه آب زیادی وارد بدن می کند. می توانید از آن برای هیدراته نگه داشتن بدن خود استفاده کنید. این میوه تابستانی کمترین میزان کربوهیدرات را در بین سایر میوه ها دارد. در هر ۱۰۰ گرم هندوانه ۷.۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد. اما فیبر کمتری را نسبت به سایر میوه ها به بدن می رساند.
این میوه منبع خوبی از ویتامین A نیز می باشد، اگرچه کالری کمی دارد اما خواص زیادی برای بدن دارد.

۵. خربزه عسلک; میوه ای مناسب برای کاهش وزن

یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع خربزه خربزه است. این میوه خوشمزه در هر ۱۰۰ گرم آن ۹.۰۹ گرم کربوهیدرات دارد و ۰.۸ گرم فیبر بدن را تامین می کند.
می توانید از این میوه به عنوان منبع عالی ویتامین C و پتاسیم استفاده کنید. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان هایی است که از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. پتاسیم موجود در این میوه به عنوان یک الکترولیت مفید برای محافظت از بدن در برابر فشار خون، تعادل pH و بهبود متابولیسم بدن عمل می کند.

۶. انگور با کربوهیدرات کمتر

این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه یک انتخاب عالی برای تقویت سیستم ایمنی است و کربوهیدرات بسیار کمی را به بدن می رساند. در ۱۰۰ گرم انگور ۱۳.۹ گرم کربوهیدرات وجود دارد. ویتامین A، کلسیم و منیزیم ترکیباتی هستند که در انگور یافت می شوند.
این میوه کم کربوهیدرات از سلول های بدن برای جلوگیری از بیماری محافظت می کند.

۷. نارنجی؛ آنتی اکسیدان قوی با کربوهیدرات کم

میوه کم کربوهیدرات

پرتقال یکی از پرمصرف ترین انواع مرکبات است که خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برای بدن دارد. یک پرتقال متوسط ​​۹ گرم کربوهیدرات بدن را تامین می کند. این میوه مانند سایر مرکبات سرشار از پتاسیم است که می تواند در تنظیم و کنترل فشار خون موثر باشد.
پرتقال ویتامین C زیادی دارد که تاثیر مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

۸. کیوی; سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

یکی از بهترین میوه‌های کم کربوهیدرات کیوی است که انتخابی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. اگر یک کیوی متوسط ​​با پوست بخوریم، به ۸ گرم کربوهیدرات رسیده ایم.
حتی مقادیر خوبی از پتاسیم، ویتامین C و کلسیم را وارد بدن می کند. این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند.

مقالات پیشنهادی در مورد میوه های کم کربوهیدرات

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.