۱۰ مکمل برای اضطراب و استرس


تحقیقات نشان می دهد که مکمل های مختلف از جمله ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و داروهای گیاهی می توانند به عنوان مکمل های ضد اضطراب موثر باشند. ترس می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می تواند باعث نگرانی، ناراحتی، ترس یا وحشت شود. سایر اختلالات اضطرابی اختلال هراس و فوبیا هستند. گزینه های درمانی برای اختلالات اضطرابی شامل روان درمانی، دارو درمانی یا ترکیبی از هر دو است. برخی از مکمل های طبیعی نیز ممکن است به تسکین اضطراب کمک کنند.

۱۰ مکمل برای اضطراب را بشناسید

مکمل هایی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم، نویدبخش کاهش علائم اضطراب هستند.

ویتامین دی

ویتامین D نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و سلامت مغز و اعصاب دارد. تحقیقات سطوح ویتامین D را با افسردگی مرتبط کرده است و نشان می دهد که مکمل های ویتامین D ممکن است به مدیریت این بیماری کمک کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است بین کمبود ویتامین D و اختلالات اضطرابی ارتباط وجود داشته باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D باعث بهبود افسردگی و اضطراب در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود. با این حال، تحقیقات در مورد رابطه بین اضطراب و ویتامین D نتایج متفاوتی را به همراه داشته است. وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بدن ویتامین D تولید می کند. افراد می توانند کمبود خود را با گذراندن زمان بیشتر در آفتاب، خوردن غذاهای غنی از ویتامین D یا مصرف مکمل های ویتامین D جبران کنند.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین های B در مدیریت بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله استرس موثر هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که شرکت‌کنندگانی که سطح ویتامین B12 کمتری داشتند، بیشتر از افسردگی یا اضطراب رنج می‌برند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ همچنین نشان داد افرادی که غذاهای سرشار از ویتامین B مصرف می‌کنند نسبت به دیگران اضطراب و استرس کمتری دارند. افراد معمولاً با خوردن انواع غذاها می توانند ویتامین B کافی دریافت کنند. برخی از ویتامین های گروه B، از جمله ویتامین های B12 و B2، عمدتاً در منابع حیوانی یافت می شوند. به همین دلیل، افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ممکن است نیاز به مکمل های غذایی داشته باشند.

منیزیم

منیزیم برای عملکرد موثر سیستم های بدن ضروری است. محققان دریافته اند که مکمل منیزیم می تواند شاخص های اضطراب را در افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند بهبود بخشد. همچنین، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ گزارش داد که مصرف مکمل های منیزیم برای افراد مبتلا به اضطراب مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی مفید است. برای دریافت مقادیر کافی منیزیم، افراد می توانند از مکمل های منیزیم یا منابع غذایی غنی از منیزیم مانند گندم، اسفناج، کینوآ، بادام و بادام هندی، شکلات تلخ و لوبیا استفاده کنند. مصرف دوزهای بالای منیزیم می تواند باعث اسهال شود. با دوز کمتر شروع کنید، به عنوان مثال. B. 100 میلی گرم. از مصرف بیش از ۳۵۰ میلی گرم در روز بدون تایید پزشک خودداری کنید. منیزیم می تواند با اثربخشی آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد افسردگی و ضد روان پریشی تداخل داشته باشد.

10 مکمل ضد اضطراب

ال-تیانین

این یک اسید آمینه است که در چای سبز و سیاه یافت می شود. برخی شواهد نشان می دهد که این اسید آمینه یک مکمل آرام بخش و ضد اضطراب است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد افرادی که نوشیدنی حاوی ۲۰۰ میلی گرم L-theanine مصرف کردند نسبت به افرادی که پس از انجام یک کار چالش برانگیز به آنها دارونما داده شد، پاسخ استرس کمتر و سطح کورتیزول کمتری داشتند. مکمل های اسید آمینه اغلب در کپسول های ۲۰۰ میلی گرمی در دسترس هستند. افراد نباید بیش از ۴۰۰ میلی گرم از این ماده را بدون مشورت پزشک مصرف کنند. L-Theanine ممکن است با برخی از داروهای آرام بخش و خواب آور تداخل داشته باشد.

مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی

یک مکمل غذایی حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی می تواند برای افراد مبتلا به اضطراب مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ گزارش می دهد که مکمل ویتامین های B، ویتامین C، کلسیم، منیزیم و روی به طور قابل توجهی اضطراب را در بزرگسالان جوان کاهش می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ همچنین اشاره می کند که مکمل های مولتی ویتامین ممکن است برای افراد مبتلا به اختلالات خلقی مانند اضطراب مفید باشد.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در سلامت مغز دارند. بدن نمی تواند این اسیدهای چرب را تولید کند، بنابراین افراد مجبورند آنها را از غذا دریافت کنند. یک بررسی در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که مکمل امگا ۳ ممکن است یک مکمل ضد اضطراب باشد. همچنین، مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که دریافت ناکافی امگا ۳ می تواند خطر اضطراب و افسردگی را افزایش دهد و مصرف مکمل های امگا ۳ ممکن است به پیشگیری یا درمان این شرایط کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند با برخی داروها از جمله رقیق کننده های خون تداخل داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری های خاص باید قبل از مصرف مکمل های امگا ۳ با پزشک خود مشورت کنند.

با مکمل های اضطراب آشنا شوید: نرم ژل سینه سلامت امگا فلکس

سنبل الطیب

هزاران سال است که مردم از سنبل الطیب به عنوان یک ضد اضطراب و آرام بخش و همچنین یک مکمل غذایی استفاده می کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که اثرات سنبل الطیب و دارونما را در ۴۸ زن یائسه مقایسه کرد، نشان داد افرادی که این مکمل را مصرف کرده بودند، کاهش اضطراب و افسردگی را گزارش کردند. سنبل الطیب نباید با داروهای آرام بخش و ضد اضطراب مانند بنزودیازپین ها مصرف شود.

بابونه

هزاران سال است که برای اثرات آرام بخش آن استفاده می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد افرادی که ۱۵۰۰ میلی گرم عصاره بابونه را به مدت ۸ هفته مصرف کردند، کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر (GAD) را تجربه کردند. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۶ نشان داد افرادی که ۵۰۰ میلی گرم عصاره بابونه را سه بار در روز مصرف می کنند نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کنند علائم GAD کمتری دارند. برای این منظور افراد می توانند از مکمل های بابونه، اسانس بابونه یا چای بابونه استفاده کنند.

اسطوخودوس

برخی شواهد نشان می دهد که بوییدن این گیاه ممکن است یک مکمل ضد اضطراب باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد افرادی که قبل از جراحی از رایحه درمانی اسطوخودوس استفاده می کردند نسبت به دیگران اضطراب کمتری داشتند. مردم می توانند اسانس اسطوخودوس را با استفاده از پخش کننده اسانس استنشاق کنند. اسانس اسطوخودوس را نیز می توان پس از رقیق کردن آن با روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل روی پوست مالید. اسطوخودوس می تواند اثرات برخی داروها از جمله داروهای ضد افسردگی، آرام بخش ها و داروهای ضد اضطراب را افزایش دهد.

علف لیمو

آرام بخش محبوبی است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که چای بادرنجبویه علائم اضطراب و کیفیت خواب را در قربانیان سوختگی بهبود می بخشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ افرادی را که اخیراً جراحی بای پس قلب انجام داده بودند مورد بررسی قرار داد. کسانی که کپسول های حاوی ۱.۵ گرم لیموترش خشک را در روز مصرف می کردند نسبت به کسانی که دارونما مصرف می کردند، اضطراب کمتری داشتند. بادرنجبویه ممکن است با داروهای آرام بخش تداخل داشته باشد.

آخرین کلمه
بسیاری از مکمل های مختلف می توانند برای افراد مبتلا به اضطراب مفید باشند و به عنوان مکمل های ضد اضطراب از آنها یاد می شود. قبل از مصرف هر مکمل غذایی طبیعی، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید. افراد نباید بدون تایید پزشک مصرف داروهای اضطراب را قطع کنند.

گردآورنده: نگار رفیعی
منبع: medicalnewstoday

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.