۱۰ غذای توصیه شده برای افسردگی


مبارزه با افسردگی

در میان تمام راه‌های مبارزه با افسردگی، استفاده از غذاهای مناسب یکی از مهم‌ترین آنهاست. برای این منظور باید شروع به خوردن محصولات تازه و طبیعی کند. از سوی دیگر، مهم است که موادی مانند گلوتن، کافئین و شکر را به حداقل برسانید. زیرا این موارد معمولا باعث التهاب و تشدید شرایط می شود. در ادامه این مقاله از مجله کوئیک فیت، با ما همراه باشید تا ۱۰ ماده غذایی مفید برای مبارزه با افسردگی را به اشتراک بگذاریم.

مقالات پیشنهادی در مورد افسردگی

۱. سبزی با برگ های تیره برای افسردگی

اگر به دنبال سالم ترین غذاها برای بدن و روح خود هستید، سبزی های برگ دار با برگ های پهن و تیره بهترین گزینه برای شما هستند. گزینه هایی مانند موارد زیر می توانند به شما در مبارزه با افسردگی کمک کنند:
انواع کلم پیچ
برگ چغندر
اسفناج

این گروه از غذاها یک مبارزه عالی برای التهابات بدن هستند. با استفاده از این غذاها می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تا حد زیادی تقویت کرده و از سرطان پیشگیری کرده و اثرات آن را بهبود ببخشید.

مبارزه با افسردگی

سبزی های تیره از تبدیل سلول های بدن به سلول های سرطانی جلوگیری می کند. در واقع بدن را در مقابل این مشکلات اصلاح می کنند. استفاده از آنها به هر سلول سرطانی که می تواند به سرطان تبدیل شود حمله می کند.

سبزیجات پهن برگ با التهاب مبارزه می کنند. طبق تحقیقات، افسردگی شدید ارتباط مستقیمی با آنسفالیت دارد. به همین دلیل، این گروه از سبزیجات برای مبارزه با افسردگی اهمیت ویژه ای دارند. زیرا آنها ویتامین ها، مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی زیادی را برای جلوگیری از التهاب در اختیار بدن قرار می دهند.

۲. گردو; سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و برای بهبود خلق و خو مفید است

یکی از منابع عالی برای التیام و درمان افسردگی، گردو است. گردو یک منبع گیاهی عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. اسیدهای چرب امگا ۳ از عملکرد مغز حمایت می کنند و علائم افسردگی را کاهش می دهند.

بر اساس مطالعات انجام شده در مجله روانشناسی بریتانیا، حقایق زیر یافت شد:
حدود ۸۰ درصد از مغز پستانداران از چربی یا لیپید تشکیل شده است. در نتیجه، چربی های مفید مانند اسیدهای چرب امگا ۳ برای عملکرد صحیح مغز ضروری هستند. این گروه از غذاها به طور کلی می توانند به بهبود اختلالات روانی کمک کنند.

۳. آووکادو; حاوی اسید فولیک برای افزایش قدرت مغز

یکی از انواع ترکیبات غذایی که برای سلامت بدن بسیار توصیه می شود، کاهو است. سبزیجات مختلف باید به صورت سالاد درست شوند و هر روز با وعده های غذایی مختلف مصرف شوند. اما در این میان، آووکادو یکی از قوی‌ترین گزینه‌ها برای تامین انرژی هنگام تهیه سالاد است.

آووکادو حاوی چربی های سالم و مفیدی است که نیازهای چربی مغز را تامین می کند. وقتی از آن استفاده می کنید، مغز به راحتی کار می کند. جالب است بدانید که سه چهارم کالری آووکادو از چربی حاصل می شود. چربی آن غیر اشباع است و به صورت اسید اولئیک وارد بدن می شود. یک آووکادوی متوسط ​​حاوی ۴ گرم پروتئین است که نسبت به سایر میوه ها بیشتر است.
همچنین سرشار از ویتامین C و ویتامین B (از جمله B9، B6، B5) است. قند کمی دارد و فیبر بالایی دارد.

۴. انواع توت ها; سرشار از آنتی اکسیدان برای ترمیم سلولی

از گذشته تا به امروز، توت ها یکی از بهترین گزینه ها برای مبارزه با افسردگی هستند. زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و توت دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی هستند. اکثر مجلات پزشکی-تغذیه ای دریافته اند که افرادی که برای افسردگی تحت درمان هستند و علاوه بر روش اصلی درمان از منابع آنتی اکسیدانی استفاده می کنند سریعتر بهبود می یابند. تا جایی که شدت افسردگی آنها در سطح پایین تری قرار دارد.
آنتی اکسیدان ها ترمیم کننده DNA هستند. آنها سلول های شما را تثبیت می کنند و از سرطان و سایر بیماری ها جلوگیری می کنند. از این منابع تا حد امکان کم استفاده کنید.

۵. قارچ; ضد افسردگی و کاهش دهنده قند خون

مبارزه با افسردگی

دو دلیل اصلی مفید بودن قارچ برای درمان افسردگی:
۱. خواص شیمیایی آن به کاهش سطح قند خون کمک می کند.
۲. یک پروبیوتیک است و باکتری های سالم روده را تقویت می کند.
۸۰ تا ۹۰ درصد سروتونین بدن ما، که انتقال دهنده های عصبی حیاتی هستند، در سلول های عصبی روده ما تولید می شود تا ما را سالم نگه دارد. ما نمی توانیم سلامت روده را برای درمان مشکلات مغز خود نادیده بگیریم.

۶. پیاز و سیر; مبارزان با مشکلات جسمانی

پیاز به عنوان یکی از گزینه های غنی از آنتی اکسیدان معرفی شده است. پیاز و همه سبزیجات مشابه (مانند پیازچه، سیر، موسیر، تره فرنگی و غیره) به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کنند. این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان است و بهترین نتایج را برای سلامت گوارش و مغز دارد.

۷. گوجه فرنگی؛ مبارزه با افسردگی

برای کنترل و مبارزه با افسردگی می توانید روزانه ۶ گوجه گیلاسی بخورید. این مقدار گوجه فرنگی می تواند مقدار زیادی فولات و اسید آلفا لیپوئیک بدن را تامین کند. هر دو مبارزه کننده با افسردگی هستند. طبق تحقیقات، کمبود فولات می تواند یکی از دلایل افسردگی باشد. در اکثر مطالعاتی که انجام شده است، حدود یک سوم افراد مبتلا به افسردگی کمبود فولات دارند.

اسید فولیک می تواند از تولید بیش از حد انتقال دهنده های عصبی مهم مانند سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین جلوگیری کند. حتی می توانید از مکمل ها برای دریافت اسید فولیک مورد نیاز برای مبارزه با افسردگی استفاده کنید.

۸. لوبیا; یک گزینه عالی برای تثبیت خلق و خو

لوبیا یکی از بهترین گزینه ها برای سلامت قلب است. لوبیاها به عنوان غذاهای ضد دیابت، ضد افسردگی و کاهش وزن شناخته می شوند. از آنجایی که لوبیا دیر هضم است، به سطح قند خون کمک می کند تا به سطوح طبیعی برسد. برای افزودن این ماده خوشمزه به رژیم غذایی خود می توانید از راه حل هایی مانند افزودن آن به سالاد، تهیه کاکائو با لوبیا و غیره استفاده کنید.

۹. دانه های مختلف برای مبارزه با افسردگی

دانه ها منابع بسیار خوبی برای نیازهای بدن هستند. به جای خوردن یک کیسه چیپس، بهتر است یک مشت دانه یا هر نوع دانه دیگری که دوست دارید بخورید. گزینه هایی مانند دانه کتان، شاهدانه و سایر دانه ها بمب های انرژی برای سلامت بدن هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و تأثیر مثبتی بر سلامت مغز دارند.

۱۰. سیب منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر است

مبارزه با افسردگی

خوردن یک سیب در روز توصیه می شود. اکثر روانپزشکان معتقدند که خوردن منظم سیب می تواند در مقابله با افسردگی موثر باشد. سیب مانند خانواده توت ها یک داروی آنتی اکسیدانی است. این به جلوگیری از آسیب سطح سلولی و التهاب کمک می کند. از طرفی فیبر محلول دارد که منجر به متعادل شدن نوسانات قند خون می شود.
یکی از میان وعده های عالی، تکه های سیب با کره بادام زمینی است که بسیاری از نیازهای بدن را برطرف می کند.

مقالات پیشنهادی در مورد افسردگی

تو اضافه کن

برای افسردگی چه غذاهایی می خورید؟ یا بهتر است بگوییم از چه راهکارهایی برای مبارزه با افسردگی استفاده می کنید؟ پاسخ خود را در بخش نظرات ارسال کنید تا ما و سایر اعضای Quick Fit از آن بهره مند شویم.

منبع:
سلامتی روزمره

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.