کلسیم چه نقشی در بدن دارد؟ در مورد این ماده مهم بیشتر بدانید


همه ما در مورد کلسیم شنیده ایم. از نظر ظاهر، ما می دانیم که کلسیم از سلامت استخوان حمایت می کند. اما آیا کلسیم تنها عملکرد آن حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس برای درک بهتر نقش این ماده معدنی با ما همراه باشید.

کلسیم چه نقشی در بدن دارد؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن؛
  • کاهش بی خوابی؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن، به ویژه انتقال تکانه های عصبی؛
  • استحکام استخوان؛
  • عملکرد بهتر عضلات؛
  • انتقال پیام های عصبی؛
  • به لخته شدن خون کمک می کند؛
  • حمایت از سلامت دهان و دندان.
کلسیم چه نقشی در بدن دارد؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • از پوکی استخوان رنج می برند؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها؛
  • در عضله؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع لبنیات؛
  • دانه ها؛
  • ساردین و ماهی؛
  • بادام ها؛
  • ریواس؛
  • غلات؛
  • بزدل.

چرا کلسیم مصرف می کنیم و من هنوز علائم کمبود کلسیم را دارم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی فقط به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک نمی کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم را به خوبی جذب کند. مهمترین عامل در جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. در غیاب ویتامین D، بدن شما تنها ۱۰-۱۵ درصد کلسیم دریافتی را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم دفع می شود. این مشکل دو مشکل اساسی ایجاد می کند. اول از همه، انتظار دارید سیستم بدن شما به خوبی کار کند و کلسیم کافی دریافت کرده باشد. اما اصلا اینطور نیست. دوم اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. این مشکل همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه می شود. این بدان معنی است که شما مشکلات کلیوی شدید خواهید داشت. علاوه بر ویتامین D، برای بهبود جذب کلسیم باید منیزیم نیز مصرف کنید.

کلسیم چه نقشی در بدن دارد؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. به عنوان مثال، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم در بدن خود وارد کنید. اما لبنیات بدون شک بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه، هر فرد بزرگسال باید روزانه بین ۱ تا ۲ لیوان شیر مصرف کند. مصرف ۱ لیوان ماست نیز توصیه می شود. اگر رژیم لاغری دارید می توانید از لبنیات کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید، می توانید لبنیات بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

شما همچنین می توانید برای سلامتی بهتر از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. این به آنها اجازه می دهد تا میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

پس دوستان عزیز نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا از نقش کلسیم در بدن می دانستید؟ چگونه کلسیم خود را تامین می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید همه ما بی صبرانه منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.