کدام غذاها بیشترین منیزیم را دارند؟


کدام میوه ها حاوی منیزیم هستند؟

مواد معدنی مواد ضروری برای بدن ما هستند که خودمان قادر به تولید آنها نیستیم و برای سلامت بدن باید آنها را از غذا دریافت کنیم. یکی از این مواد معدنی ضروری منیزیم است. در مقاله ای جداگانه به نقش و خواص منیزیم در بدن می پردازیم. در این مقاله مقاله پزشکی جدید سایت سیب خواهیم دید برای افزایش منیزیم چه بخوریم و کدام غذاها حاوی منیزیم هستند.

چرا منیزیم برای بدن مهم است؟

مانند بسیاری دیگر از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن ما، منیزیم یک ماده معدنی است که در بیش از ۳۰۰ واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد. بدون منیزیم کافی، ماهیچه ها نمی توانند آنطور که باید حرکت کنند، منیزیم همچنین برای عملکرد صحیح اعصاب ما مهم است که دو مورد از مهمترین خواص منیزیم هستند.

اعصاب نمی توانند بدون دریافت منیزیم کافی پیام ارسال و دریافت کنند. منیزیم همچنین ریتم قلب را ثابت نگه می دارد، سطح قند خون را متعادل می کند و غضروف مفاصل را سالم نگه می دارد. سایر عواملی که منیزیم در آن نقش دارد، تولید پروتئین، استخوان و DNA است.

بدن شما نمی تواند منیزیم بسازد. مقدار منیزیم مورد نیاز هر فرد به سن و جنسیت او بستگی دارد. به عنوان مثال، یک زن ۱۹ ساله و بالاتر به ۳۱۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد. از سوی دیگر، زنان باردار به ۳۵۰ میلی گرم یا بیشتر در روز نیاز دارند. مردان بالغ زیر ۳۰ سال به ۴۰۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند، پس از ۳۰ سالگی این نیاز به ۴۲۰ میلی گرم در روز افزایش می یابد.

همیشه بهترین کار این است که منیزیم مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید. با این حال، می توانید آن را از مولتی ویتامین ها و مکمل ها نیز دریافت کنید. با این حال، مصرف بیش از حد می تواند باعث تهوع، یبوست یا اسهال شود. در موارد شدید، ضربان قلب نامنظم یا ایست قلبی ممکن است رخ دهد. در شرایط زیر بهتر است از مکمل های منیزیم استفاده نکنید:

  • بلوک قلبی؛
  • نارسایی کلیه؛
  • ایلئوس
  • میاستنی گراویس.

وقتی منیزیم زیادی از غذا دریافت می کنید، کلیه ها آن را از طریق ادرار دفع می کنند. کلیه های شما همچنین سطح منیزیم شما را متعادل می کند.

برای افزایش منیزیم چه بخوریم؟

احتمالاً از خود می پرسید که برای افزایش منیزیم چه بخوریم و چه غذاهایی حاوی منیزیم هستند. آب آشامیدنی و معدنی نیز اغلب حاوی مقادیر قابل قبولی منیزیم است، اما در زیر به منابع اصلی منیزیم می پردازیم.

کدام غذاها حاوی منیزیم هستند؟

ماهی غنی ترین منبع منیزیم است

ماهی به خصوص سالمون بیشترین منیزیم را دارد. ماهی هایی مانند سالمون، قزل آلای رودخانه ای، هالیبوت، ماهی خال مخالی اقیانوس اطلس و پولاک.

کدام میوه ها حاوی منیزیم هستند؟

گلابی خاردار مقدار زیادی منیزیم دارد. اما این فقط در دسترس نیست. در عوض، می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید که می‌توان از آنها برای پخت انواع غذاها از جمله:

  • اسفناج؛
  • شلغم سوئیسی؛
  • آن را تداوم بخشید؛
  • تمر هندی؛
  • سیب زمینی پوست کنده؛
  • بامیه.

حبوبات حاوی منیزیم

غلات سرشار از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین هستند که ارزش غذایی بالایی دارند. غلات کامل، جوانه گندم و کینوا از جمله غنی ترین منابع منیزیم هستند. لوبیاهای حاوی منیزیم نیز شامل موارد زیر است:

  • نخود سیاه چشم؛
  • آجیل سویا؛
  • انواع لوبیا؛
  • بادام;
  • بذر کتان؛
  • بادام ها.

سایر منابع منیزیم

اگر هنوز از پاسخ به این سوال که چه غذاهایی حاوی منیزیم هستند راضی نیستید، بیایید منابع دیگری از این ماده معدنی را که علاوه بر منیزیم دارای خواص زیادی هستند، بررسی کنیم:

یک وعده شکلات تلخ (۲۸ گرم) ۱۶ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می کند. همچنین برای سلامت روده و قلب مفید است و آنتی اکسیدان بالایی دارد.

یک آووکادوی متوسط ​​۱۵ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. آووکادو با التهاب مبارزه می کند، سطح کلسترول را بهبود می بخشد، احساس سیری را افزایش می دهد و سرشار از چندین ماده مغذی دیگر است.

بادام، بادام و آجیل برزیلی سرشار از منیزیم هستند. یک وعده بادام ۲۰ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را پوشش می دهد. یک سهم توفو ۱۳ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. همچنین منبع خوبی از پروتئین و چندین ماده مغذی دیگر است.

بیشتر غلات سرشار از منیزیم هستند. یک وعده اونس (۲۸ گرم) دانه کدو تنبل حاوی ۳۷ درصد از نیاز روزانه به منیزیم است. موز منبع خوبی از چندین ماده مغذی است. یک موز بزرگ حاوی ۹ درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیم است.

می توان گفت آنچه که در برخی از تبلیغات به عنوان نوشیدنی حاوی منیزیم دیده اید، منابع خوبی برای دریافت منیزیم نیست. در واقع، اگرچه چای ها حاوی آنتی اکسیدان ها و برخی مواد هستند. با این حال، آنها اغلب دارای غلظت کافی از مواد معدنی مانند منیزیم نیستند. بنابراین بهتر است به جای نوشیدن منیزیم از منابع ذکر شده در این مقاله برای دریافت منیزیم کافی استفاده کنید.

برای افزایش منیزیم چه بخوریم؟

آیا مصرف مکمل منیزیم ضروری است؟

همانطور که قبلاً گفتیم، مکمل های غذایی حاوی این ماده معدنی یکی از منابع دریافت منیزیم کافی هستند. اگر پزشک تشخیص دهد که کمبود منیزیم دارید، مکمل‌های منیزیم ممکن است مفید باشند. اما اگر مشکل سلامتی ندارید، باید منیزیم را از رژیم غذایی خود دریافت کنید و نیازی به مصرف مکمل های منیزیم ندارید.

اگر مکمل های منیزیم را برای دریافت منیزیم مصرف کنید، به خصوص اگر بدنتان به آن نیازی نداشته باشد، یا اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید، عوارض ناخوشایندی مانند گرفتگی عضلات، اسهال و حالت تهوع را تجربه خواهید کرد.

خوردن غذاهای غنی از منیزیم به شما ارزش غذایی بیشتری می دهد. نه تنها منیزیم را از این غذاها دریافت می کنید، بلکه بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها، سایر مواد معدنی و فیتونوترینت ها را نیز دریافت می کنید. فیتونوترینت ها ترکیبات گیاهی هستند که آنتی اکسیدان، تقویت کننده سیستم ایمنی، عوامل ضد سرطان و ضد التهاب هستند.

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنید. خوشبختانه، بسیاری از غذاها تمام منیزیم مورد نیاز شما را تامین می کنند. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و مصرف غذاهای ذکر شده در بالا را افزایش دهید تا سالم بمانید.

اگر در مورد اینکه برای افزایش منیزیم چه بخوریم سوالی دارید، سوال خود را در قسمت نظرات با پزشکان سایت مطرح کنید. سیب به سوال شما پاسخ دهید

سوالات متداول درباره مواد غذایی حاوی منیزیم است

کدام میوه ها حاوی منیزیم هستند؟

گلابی خاردار، بامیه، آدامام، موز، کیوی و گریپ فروت حاوی مقادیر خوبی منیزیم هستند.

کدام لوبیا منیزیم دارد؟

بیشتر حبوبات حاوی منیزیم هستند. اما در میان آنها، لوبیا سرشار از منیزیم است.

چه کسی باید مکمل منیزیم مصرف کند؟

افرادی که دچار کمبود منیزیم هستند و یا پزشک آنها نیاز به مصرف مکمل های منیزیم را تشخیص می دهد، باید از این مکمل ها استفاده کنند، در غیر این صورت بهتر است منیزیم مورد نیاز خود را از غذا تامین کنند.

منابع:

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.