کاهش خطر افسردگی با قارچ، داروی جادویی در برابر افسردگی


قارچ می تواند به کاهش خطر افسردگی کمک کند

کارشناسان می گویند قارچ حاوی پتاسیم، ویتامین B و سایر مواد مغذی سالم است. یک مطالعه جدید کاهش خطر افسردگی را با قارچ مرتبط دانسته است. نویسندگان مطالعه بر این باورند که آنتی اکسیدانی به نام ارگوتیونئین ممکن است مسئول این اثر ضد افسردگی باشد. قارچ ها بهترین منبع غذایی ارگوتیونئین هستند. قارچ همچنین حاوی چندین ماده مغذی تقویت کننده سلامتی دیگر از جمله ویتامین های مختلف B، ویتامین D و روی است. به گفته گروهی از محققان، قارچ نه تنها یک غذای مغذی است، بلکه می تواند برای سلامت روان شما نیز مفید باشد. یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که قارچ مصرف می کنند کمتر دچار افسردگی می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که قارچ حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم و اسید آمینه ارگوتیونئین است که ممکن است خطر اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

آیا ارتباطی بین مصرف قارچ و خطر افسردگی وجود دارد؟

یک مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف روزانه قارچ و کاهش خطر افسردگی پیدا کرده است. قارچ حاوی چندین ماده است که خاصیت ضد افسردگی دارند. این تحقیق مبنایی برای مطالعات بیشتر در مورد ارتباط بین کاهش خطر افسردگی و قارچ است.

محققان در حال بررسی فواید بالقوه سلامتی خوردن قارچ هستند. در ماه مه ۲۰۲۱، آنها مطالعه ای را منتشر کردند که نشان می داد بین خوردن قارچ و کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط وجود دارد. آنها همچنین مطالعه ای را منتشر کردند که نشان داد بین خوردن قارچ و کاهش مرگ زودرس ارتباط وجود دارد. اکنون محققان مطالعه سومی را در مورد این قارچ منتشر کرده اند.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که به میزان متوسط ​​قارچ مصرف می کنند کمتر دچار افسردگی می شوند. تحقیقات کمی در مورد خواص ضد افسردگی احتمالی قارچ انجام شده است. مطالعات قبلی کارآزمایی های بالینی کوچک با کمتر از ۱۰۰ شرکت کننده بود.

کاهش خطر افسردگی با قارچ

آنچه تحقیقات نشان داده است

برای این مطالعه، هر یک از ۲۴۶۹۹ شرکت کننده، پرسشنامه ها را دو بار تکمیل کردند. برای این پرسشنامه ها، آنها تمام غذاهایی را که در ۲۴ ساعت گذشته خورده بودند به خاطر آوردند.

شرکت کنندگانی که قارچ خوردند، زنان سفیدپوست تحصیل کرده و غیر اسپانیایی بودند. بروز کلی افسردگی در کل گروه مورد مطالعه ۹/۵ درصد بود. قارچ خواران ۵.۲ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دادند. محققان این قارچ خواران را بر اساس میزان مصرف قارچ به سه گروه تقسیم کردند.

کسانی که مقادیر متوسطی از قارچ (۹.۴ گرم در روز) مصرف کردند تنها گروهی بودند که احتمال افسردگی کمتری داشتند. جالب اینجاست که محققان کاهش مشابهی در افسردگی در افرادی که بیشترین قارچ را مصرف می‌کردند (۱۹.۶ گرم در روز) پیدا نکردند که نشان می‌دهد مصرف متوسط ​​آن نقطه خوبی برای تسکین افسردگی است.

از سوی دیگر، پزشکان مشکوک بودند که تعداد شرکت‌کنندگان در مطالعه که نصف سهم یا بیشتر از قارچ مصرف کرده‌اند، بسیار کم بود، بنابراین تأثیر آن تنها بر اساس پراکندگی آماری بود. اگر کاهش خطر افسردگی قارچ ها درست باشد، تاثیر بیشتری در مصرف کنندگان بالاترین مقادیر قارچ انتظار می رود، بنابراین یا اثر محافظتی در گروه مصرف متوسط ​​واقعی نیست یا سایر عوامل نامشخص هستند.

مکانیسم های احتمالی زمینه ای

محققان بر این باورند که خواص ضد افسردگی قارچ ممکن است به ترکیبات خاصی که در قارچ وجود دارد مربوط باشد. قارچ ها بالاترین منبع غذایی اسید آمینه ارگوتیونئین هستند. ارگوتیونین یک عامل ضد التهابی است که توسط انسان قابل سنتز نیست. سطوح بالای این ماده می تواند خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد که می تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد. به گفته نویسندگان این مطالعه، قارچ ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برخی معتقدند خواص ضد افسردگی دارند.

یکی دیگر از تأثیرات احتمالی می تواند وجود پتاسیم باشد. این اثر در قارچ دکمه ای که محبوب ترین نوع قارچ در ایالات متحده است وجود دارد. برخی تحقیقات پتاسیم را با کاهش اضطراب مرتبط دانسته اند.

محققان همچنین توضیح می‌دهند که برخی از قارچ‌ها مانند یال شیری یا Hercyum erinaceus می‌توانند بیان عوامل نوروتروفیک مانند سنتز فاکتور رشد عصبی (NGF) را تحریک کنند که ممکن است تأثیر بالقوه‌ای در پیشگیری از اختلالات عصبی روانی، از جمله افسردگی اساسی داشته باشد.

کاهش خطر افسردگی با قارچ

هشدارهای محققان

محققان در مطالعه خود به چندین محدودیت اشاره می کنند.

اولاً، داده‌های تجزیه و تحلیل‌شده دقیقاً مشخص نکرد که مردم چه قارچ‌هایی مصرف می‌کنند، و هیچ راهی برای تعیین ارزش نسبی ضد افسردگی انواع مختلف قارچ‌ها وجود نداشت.

دوم، مصرف قارچ شرکت‌کنندگان با استفاده از کدهای دستور غذای USDA محاسبه شد، که ممکن است دقیقاً منعکس کننده دستور العمل‌های خود شرکت‌کنندگان باشد یا نباشد. به گفته نویسندگان مطالعه، این شامل طبقه بندی نادرست قارچ به عنوان سبزیجات و ارزیابی نادرست محتوای قارچ است.

در نهایت، به گفته محققان، بسته به میزان غذای ۲۴ ساعته گزارش شده، ممکن است به اندازه کافی دقیق نباشد. آنها خاطرنشان می کنند که چنین خطای اندازه گیری غیر افتراقی ممکن است کاهش خطر افسردگی قارچ ها و ارتباط بین مصرف قارچ و خطر افسردگی را دست کم گرفته باشد.

با این حال، ارزش خواندن در مورد آن را دارد. به گفته محققان، ما بهترین شواهد علمی را از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده به دست می‌آوریم که گروه‌های مداخله را با گروه‌های کنترل مقایسه می‌کنند.

این مطالعه مطمئناً نقطه شروعی برای درک بهتر تأثیر قارچ های خوراکی بر بهبود علائم افسردگی است. این به تقویت این ایده کمک می کند که غذاهای گیاهی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها با سلامت روانی مثبت مرتبط هستند و راه های جدیدی را برای تحقیقات سطح بالاتر باز می کند.

آخرین کلمه

قارچ ها حاوی پتاسیم هستند که می تواند به کاهش خطر اضطراب کمک کند. قارچ علاوه بر ارگوتیونئین و پتاسیم، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد، از جمله کاهش سطح چربی. قارچ یک غذای کم کالری و کم چرب است که سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. همانطور که قبلا ذکر شد، قارچ ها دارای ویتامین D بسیار بالایی هستند، به خصوص زمانی که در مناطقی با نور UV زیادی رشد می کنند، و این یکی از مواد مغذی است که اکثر ما در آن دچار کمبود هستیم. قارچ به عنوان جایگزینی برای گوشت توصیه می شود، زیرا در یک فنجان قارچ دکمه ای سفید ۲.۲ گرم پروتئین وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید قارچ‌ها را خرد کرده و با کوفته مخلوط کنید، یا به جای برگر گوشت گاو، قارچ پورتوبلو را انتخاب کنید. شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را به تنهایی از قارچ دریافت نمی کنید، اما خوردن قارچ راه دیگری برای بهبود رژیم غذایی شماست. برخی از قارچ ها که به عنوان “قارچ جادویی” شناخته می شوند، به طور طبیعی حاوی سیلوسایبین هستند. این یک ماده توهم زا است که می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی قوی باشد، اما دانشمندان هنوز در حال تحقیق در مورد اثرات مختلف قارچ در کاهش خطر افسردگی هستند.

منابع

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.