چگونه یک برند شخصی ایجاد کنیم


سید محمدرضا حسینی علی آباد۱و محمد رشیدپور۲ / قبل از اینکه به بحث اصلی بپردازیم، نمونه ای از برندسازی شخصی آورده می شود. فرض کنید یک معلم مدرسه دستاورد و کارایی منحصر به فرد و استثنایی دارد. تا جایی که دانش آموزان و خانواده هایشان از این معلم در همه زمینه ها راضی هستند. به همین دلیل می توان از این معلم درخواست تشکیل کلاس خصوصی کرد. کم کم این معلم شهرت پیدا می کند به طوری که اکثر خانواده ها به خاطر همین معلم فرزندان خود را در مدرسه ای که این معلم تدریس می کند ثبت نام می کنند. یعنی جایگاه و اهمیت برند شخصی آن معلم از برند مدرسه مهمتر است. برند شخصی شخصی است که شخصاً مشهور، محبوب و دارای شهرت است و به سازمان یا شرکت خاصی وابسته نیست.

امروزه به لطف شبکه های اجتماعی، اینترنت، وب سایت شخصی و … می توان یک برند شخصی ساخت.

شهرت برندسازی شخصی از طریق تبلیغات به دست نمی آید، بلکه افراد از طریق کار، حرفه و مهارت های خود شناخته می شوند. وجود اینترنت، شبکه های اجتماعی، وب سایت های شخصی و شرکت های مختلف بازاریابی دیجیتال، برندسازی شخصی را آسان کرده است.

چرا باید برندسازی شخصی ایجاد کنیم؟

ایجاد یک برند شخصی به ما کمک می کند تا هویت و توانایی های خود را به دیگران معرفی کنیم. بنابراین با ساخت و گسترش برند شخصی خود می توانیم مشتریان زیادی داشته باشیم و همچنین اعتبار بیشتری نزد آنها داشته باشیم. امروزه، به لطف اینترنت، برند شخصی نیاز به رشد و توسعه سریع دارد. زیرا وقتی دیگران از شما می شنوند به راحتی می توانند شما را پیدا کنند و با یک جستجوی ساده در گوگل و شبکه های اجتماعی شما را بشناسند.

چگونه برندسازی شخصی بسازیم:

۱. دریابید که چه کسی هستید، چه چیزی به شما علاقه مند است و دقیقاً چه کاری می خواهید انجام دهید.

مهمترین چیز برای ایجاد و راه اندازی یک برند شخصی اشتیاق است. برند شما باید علایق و شخصیت شما را منعکس کند. قبل از ایجاد هر برندی، دقیقاً مشخص کنید که می خواهید چه کاری انجام دهید و برند شما چه ویژگی ها و ویژگی هایی را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید در سخنرانی عمومی متخصص شوید، باید مهارت های خود را در این زمینه گسترش دهید و به یادگیری ادامه دهید. و خودت را نشان بده

مهمترین چیز این است که از همان ابتدای کار برنامه ریزی داشته باشید و مطمئن باشید که برای هر مرحله از کار و رشد خود برنامه ای دارید.

۲. حضور در شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. بهتر است در شبکه های اجتماعی که ارتباط نزدیک تری با کسب و کار و حرفه شما دارند حضور و فعالیت داشته باشید. سعی کنید علایق خود را با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۳. ارائه یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد

هنگامی که خود را از رقبای خود متمایز کردید، یک پیشنهاد ارزش ارائه کرده اید. مردم باید دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشند و چیز خاصی از شخصیت شما بیرون بکشند. البته اگر شما هم مثل میلیون ها نفر دیگر باشید، مخاطب دلیلی برای دنبال کردن شما ندارد. اینجا جایی است که ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما وارد عمل می شود. شما چیزی را ارائه می دهید که دیگران نمی توانند آن را انجام دهند و شما را متفاوت می کند و مخاطب شما به شما علاقه مند می شود.

۴. هدف و برنامه داشته باشید

اگر دقت کنید هر برند معروف و بزرگی با داشتن هدف و برنامه ریزی اصولی موفق می شود. برای ایجاد یک برند باید برنامه ریزی کرد، اهداف آن را تعیین کرد و همچنین مسیر رسیدن به اهداف را ترسیم کرد.

اگر به برخی از وبلاگ نویسان و افراد مشهور فعال در رسانه های اجتماعی و وب نگاه کنید، می توانید مسیری را که آنها طی کرده اند مشاهده کنید. کارهایی که انجام می دهند، نظمی که دارند، برنامه ای که برای هر مناسبت دارند و اهدافی که تعیین می کنند و… دقت همه این کارها به رشد و پیشرفت شما کمک می کند.

۵. داستان بگویید

یکی از مراحل مهم و حساس در برندسازی شخصی، داستان سرایی است. هر فردی در زندگی خود رویدادها، حوادث و ماجراهای منحصر به فردی دارد و البته یکی از مفیدترین و موثرترین راه ها برای ایجاد یک برند شخصی، بیان آن داستان ها و اتفاقات است. می توانید بگویید کی هستید و چه می کنید. لازم به ذکر است که این توصیفات به اشکال و تصاویر مختلفی بیان می شود و باید جنبه متمایزی داشته باشد.

۶. شناسایی مخاطب

بسیاری از مردم فکر می کنند که برندسازی باید نظر همه را جلب کند. درست است، این مورد نیست. شناسایی و مشخص کردن مخاطب بسیار مهم است. بنابراین باید از اطلاعات دقیق اعم از سن، جنسیت، علایق، شغل و غیره مخاطبان مطلع شوید. و بر اساس آن محتوا تولید کنید، محصولات خود را ارائه دهید و خود را به گونه ای معرفی کنید که افرادی با این ویژگی ها به سمت شما و برند شما بیایند.

۷. توسعه استراتژی محتوا

بسیاری از مردم که برند شخصی خود را در هر زمینه ای می سازند، محتوای رایگان ارائه می دهند که بسیاری از مردم فکر می کنند یک اشتباه کامل است! و اگر همه چیزهایی را که داریم به رایگان به همه بدهیم، چگونه پول درآوریم؟ چندین راه حل برای این وجود دارد:

– ابتدا می توانید شروع به ارائه محتوای رایگان کنید و سپس به تدریج محتوای کاملتر و غنی تری را در بسته های آموزشی بفروشید.

– با تبلیغات در سایت خود می توانید درآمد کسب کنید.

– برگزاری وبینارها و سمینارهای پولی.

شایان ذکر است که اشتراک‌گذاری محتوای خود در پلتفرم‌ها به شما فرصتی می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن برند خود را بسازید.

۱ دکترای مدیریت بازرگانی، مدرس دانشگاه و کارآفرین

۲ مشاور مالی و مالیاتی

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.