چرا قد کم می کنم اما وزنم کم نمی شود؟


رژیم غذایی و کاهش وزن یک علم است. فراموش نکنید که لاغری بدون اصول هیچ ارزشی ندارد. برای کاهش وزن باید اصول اولیه متابولیسم بدن را بدانید. همچنین باید اطلاعات کافی در مورد همه غذاها داشته باشید. کاهش وزن اولیه به سختی قابل برگشت است. در برخی موارد ممکن است متوجه کاهش اندازه شوید. اما کاهش وزن برای شما اتفاق نمی افتد. به نظر شما چرا این مشکل پیش می آید؟ در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با این موضوع آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید

چرا کاهش سایز رخ می دهد، اما من وزن کم نمی کنم
۱۸ سنگ مرد اضافه وزن در ترازو حمام

ترازو حقیقت را نمی گوید

اول از همه بهتر است با این جمله شروع کنیم. ترازو حقیقت را نمی گوید. معنی آن چیست؟ خوب، همه ما برای کاهش وزن به ترازو متکی هستیم. وقتی ترازو عدد کمتری را نشان می دهد، خوشحال می شویم و می گوییم وزن کم کرده ایم. پس چرا ترازو حقیقت را به ما نمی گوید؟ به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه داخلی و خارجی، برای کاهش وزن باید از متر استفاده کنید. متر بهترین ابزار و ترازو برای اندازه گیری لاغری یا چاقی شماست. متر هرگز به شما دروغ نمی گوید. این در حالی است که ترازو بارها به شما دروغ می گوید.

خوب، سوالی که پیش می آید این است که چرا و چگونه ترازو به ما دروغ می گوید؟ در واقع ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید. چرا می خواهید وزن کم کنید؟ اگر پاسخ شما سلامتی بهتر یا فرم بدن بهتر است، پس نیازی به ترازو ندارید. در طول دوره رژیم، سعی کنید چربی بدن خود را کاهش دهید. تجزیه بافت چربی به شما کمک می کند تا بدنی سالم، متناسب و زیبا داشته باشید.

حجم در مقابل وزن کاهش قد در مقابل کاهش وزن

بهتر است در اینترنت جستجو کنید و حجم چربی را دریافت کنید. در برخی از مقالات تصاویر مقایسه یک کیلوگرم چربی و یک کیلوگرم عضله را مشاهده خواهید کرد. حجم چربی حدود ۶ تا ۷ برابر حجم عضله است. بنابراین اگر یک پوند چربی خالص کم کنید، مقدار زیادی از وزن خود را از دست خواهید داد. فقط یک کیلوگرم از وزن شما کم شده است. در عین حال، افرادی که از ورزش برای کاهش وزن استفاده می کنند، بیشتر از کاهش وزن، وزن کم می کنند. این به این دلیل است که بدن همزمان با تجزیه بافت چربی، بافت ماهیچه ای می سازد.

در نتیجه بافت چربی زیادی را از دست می دهید و کاهش سایز را تجربه می کنید. در عین حال ساخت بافت عضلانی منجر به کاهش وزن نمی شود.

چرا کاهش سایز رخ می دهد، اما من وزن کم نمی کنم

به فکر سلامتی خود باشید

به هر حال، بهتر است به خودتان اعتماد کنید. اگر احساس می کنید مقدار مناسبی کالری مصرف می کنید و یک برنامه ورزشی روزانه دارید، پس نگران نباشید. در واقع، به جای تکیه بر ترازو، یک متر را جایگزین کنید. اندازه اعضای مختلف بدن را به صورت هفتگی یادداشت و یادداشت کنید. اگر با وجود رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی، وزن کم نمی کنید یا قدتان کم نمی شود، باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. که البته بسیار بعید است.

پس دوستان نظر شما در مورد کاهش قد و ارتباط آن با کاهش وزن چیست؟ آیا شما هم از این مشکل رنج می برید؟ آیا برای حل این مشکل به پزشک مراجعه کرده اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.