چرا بعضی از افراد هرگز سیر نمی شوند؟


زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

گرسنگی مداوم و احساس گرسنگی به صورت فیزیولوژیکی نیاز به درآب, و نمک است و توسط ترکیبی از این عوامل هدایت می شود.دریافتن اینکه چرا نمی توانید اشتهای خود را کنترل کنید بسیار مهم است، زیرا این گرسنگی می تواند از نظر جسمانی و روانی به شما آسیب برساند و BMI بدنتان را به شما برساند. جای بفرستد که دیگر سلامت نیست.

در مورد افراد چاق و لاغر نکته ای مطرح می شود که خیلی تأثیر می گذارد این است که افردا چاق همیشه احساس گرسنگی می کند، یعنی هورمون های گرسنگی (لین) و سیری (PYY) آنها را طوری عمل می کند که هنگام خوردن غذا احساس سیری نمی کند. کنند و میزان گرسنگی آنها در طول روز تغیرات زیاد نیست و افراد لاغر هم کالا را برعکس این افراد عمل می کنند و این نقطه در این جا حائز مهم است که تیپ بدنی هر شخص نیز تاثیرگذار باشد.

محل حضور گرسنگی و ضعف مداوم:

۱- مصرف به اندازه کافی باعث ایجاد گرسنگی و ضعف می شود

برای کنترل اشتها، مصرف کافی غذا بسیار مهم است. پرورش گر را کاهش می دهد و در طول روز به بدن کمک می کند تا کمتری کند که باعث افزایش تولید می شود که باعث می شود سیری را افزایش دهد. با توجه به این موضوع اگر در وعده غذایی خود را به اندازه کافی دریافت کنید، قبل از خوردن غذای بعدی، گرسنگی به سراغ شما خواهد آمد.

در چه مواد غذایی وجود دارد؟

مواد غذایی دارای دارا هستند بنابراین گنجاندن در برنامه غذایی نمی تواند باشد. محصولاتی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ می توانند بیش از حد تولید کنند همچنین در برخی از محصولات لبنی مثل شیر و ماست و یا آجیل و غلاد نیز پروتویوا ئیج.


غلات چیست، انواع غلات را بشناسید!


۲- خواب بر روی احساس گرسنگی تاثیر دارد!

خواب کافی بر روی سلامت عمومی بدن بسیار خوب و برای عملکرد مناسب مغغ و سیستم ایمنی است. خواب کافی از بروز بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب مناسب و به اندازه یک عامل کنترل اشتها می باشد زیرا بر روی هورمون محرک اشتها تأثیر می گذارد. مشکل خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها می شود و احساس گرسنگی در فرد افزایش می یابد. برای سلامت بدن و کنترل اشتها شبها ۸ ساعت بدون وقفه بخوابید.

۳٫ بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدراتی که تصفیه و پردازش می شود، بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که در پخت نان ها و تولید ماکارونی استفاده می شود. از طرفی این نوع خیلی بدون فیبر بدون فیبر پرکننده هستند و بدن سریع آن ها را هضم می کند. غذاهایی که کربوهیدرات می شوند، سطح قند خون را نیز کاهش می دهند در نتیجه می‌توان کم کم از جایگزین آن‌ها استفاده کرد. برای مثال سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات در عین حال که کربوهیدرات دارند شامل فیبرنیز هستند و گرسنگی را کنترل می کنند.

۴٫ نقش بر احساس گرسنگی

نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن دارد. هضم کارت در دستگاه گوارش مدت زمان بیشتر نیاز دارد و در معده باقی می ماند، به همین دلیل دیرتر احساس گرسنگی بروز می کند. کسانی که سعی می کنند در رژیم غذایی خود را کاهش دهند و اشتهایشایل و نسبت به قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب، غنی و مغذی شامل ماهی آآاد، ماهی تن، ساردین، گردو، روغن زیتون، روغن نارگیل، تخم مرغ، ماست پرچرب، دانه کتان و آووکادو می شود.

۵٫ به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر سلامت مغز و قلب، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود دخی دخی ‏ سلامت پوست و دستگاه گوارش مستقیما به میزان آب مصرفی ما مصرف دارد. نوشیدن یک لیوان آب باعث ایجاد معده و ایجاد احساس سیری می شود. اگر حدود ۲۰ دقیقه قبل از مصرف غذای مصرفی آب بنوشید در مطالعات نشان داده شده است که نوشیدن آب قبل از میزان مصرف دریافتی را نیز کمتر می کند. گاهی ممکن است احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته شود در این نوشیدنی یک لیوان آب را امتحان کنید.

۶٫ هنگام خوردن حواسمان به جای دیگری پرت است

اگر سبک زندگی شلوغی دارید و موقع خوردن غذا خوردن می توانید کارهای دیگری را انجام دهید، همزمان با بدن و سلامتی خود وارد می شوید. این روش خوردن در نهایت باعث افزایش دریافت و افزایش وزن می شود حواس پرتی باعث پایین آمدن سطح نسبت به میزان غذای مصرفی می شود به همین جهت بدن سینگال سیری را دیرتر صادر می کند.

۷٫ استرس و تعداد زیادی داریم

در چند مورد استرس اشتها را افزایش می دهد. این اتفاق به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول می باشد که به مغغ گرسنگی می فرستد. اگر سبک زندگی پر استرسی احتمال اینکه مدام احساس گرسنگی داشته باشد بسیار زیاد است.

۸. عوارض جانبی از داروهایی که مصرف می کنند

دسته بندی های مختلف از داروها مانند داروهای ضدافسردگی، داروها، داروهای ضدبارداری، داروهای ضدتشنج و … این عارضه جانبی را به همراه دارند. گاهی اوقات ممکن است که با پزشک معالج ممکن است از داروها استفاده کنند اما در برخی موارد تنها موارد باید قبل از انجام این کار را رعایت کنند تا این عارضه را کمتر انجام دهد.


غذای صفر برای سیر کردن گرسنگی


در پایان

وضعیت سلامت عمومی بدن بررسی شود. زیرا احساس گرسنگی ادامه دارد و افزایش می یابد ممکن است نشانه یک مککلی در بدن باشد. به همین دلیل هر وقت یکبار نیاز به چکاپ کامل بدن وجود دارد تا بتوان از داخل بدن مککلات پیگگیری کرد.

گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن برای اینکه نشان دهد به غضدی بیا نرر است. در هنگام گرسنگی ممکن است ککم سر و صدا کند و کاملا احساس خالی بودن ککم را داشته باشد. بیحالی و عدم توجه نیز همراه است. اکثر افراد می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی را بدون هیچ احساس گرسنگی بگذرانند. اما این حالت برای همه صدق نمی کند.


علت احساس گرسنگی بعد از غذا
راه های کاهش اشتهای کاذب
راه های سوزاندن روزانه

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.