پیاده روی بعد از غذا خوردن خوب است یا بد؟


بعد از شام پیاده روی کنید

یکی از سوالاتی که بسیاری از ما را درگیر کرده این است که آیا پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟
قبل از هر چیز باید به یاد داشته باشیم که پیاده روی یکی از ورزش هایی است که به افزایش آمادگی جسمانی ما کمک می کند. بنابراین بهتر است آن را در برنامه روزانه خود قرار دهیم تا بدن خود را سالم نگه داریم. علاوه بر تضمین سلامت، به تناسب اندام نیز کمک می کند. حتی پیاده روی برای اکثر افراد برای کمک به کنترل دیابت، حفظ قند خون سالم و خواب بهتر توصیه می شود.
اما برای پاسخ به این سوال بهتر است با این مقاله از وبسایت کوییک فیت همراه ما باشید.

مقالات توصیه شده برای پیاده روی بعد از غذا

پیاده روی بعد از غذا خوردن خوب است یا بد؟

پیاده روی بعد از غذا یا هر وعده غذایی دیگری به کاهش بسیاری از مشکلات جسمی کمک می کند. تنها پیاده روی ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بعد از غذا می تواند سلامت شما را تا ۸۰ درصد بهبود بخشد.
خوبی فعالیت بدنی مانند پیاده روی این است که نیازی به دارو، تجهیزات خاص و هزینه زیاد ندارد.

پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای تقویت و بهبود عملکردهای مختلف بدن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کفش مناسبی را برای دویدن انتخاب کنید و رایگان بروید. به این ترتیب می توانید به تدریج به زندگی سالم و شادتری برسید.

چرا پیاده روی بعد از غذا خوردن خوب است یا بد؟

بعد از شام پیاده روی کنید

۱. سیستم گوارش را بهبود می بخشد

یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد روده و معده پیاده روی است. حتی بر هضم بهتر غذا در دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. با این حال باید در نظر داشته باشید که بعد از غذا نباید سرعت بالایی برای پیاده روی داشته باشید. زیرا باعث فشار زیاد و نامتعادل بر دستگاه گوارش می شود.
حتی باید در نظر داشته باشید که راه رفتن خیلی سریع بعد از غذا می تواند منجر به مشکلات جسمی زیادی شود.
بهتر است ۱۰ دقیقه پس از صرف غذا با پیاده روی ملایم شروع کنید.

۲. به تنظیم فشار خون کمک می کند

یکی از مزایای اصلی پیاده روی بعد از غذا این است که به افراد مبتلا به فشار خون کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش دهند.
طبق مطالعات انجام شده، ۱۰ دقیقه پیاده روی بعد از وعده های غذایی اصلی (سه بار در روز) نتایج بسیار خوبی را در درمان فشار خون نشان داده است.

۳. در کنترل قند خون موثر است

پیاده روی بعد از غذا می تواند از افزایش قند خون جلوگیری کند. معمولاً به افراد دیابتی توصیه می شود که روزانه بعد از وعده های غذایی اصلی خود پیاده روی کنند.
فعالیت بدنی در افراد مبتلا به دیابت به تنظیم ترشح انسولین در بدن کمک می کند.

۴. سلامت قلب را حفظ می کند

هر نوع فعالیت بدنی برای قلب مفید است. از فعالیت بدنی سبک گرفته تا انواع فعالیت های بدنی سنگین باعث تقویت قلب می شود. پیاده روی بعد از غذا نه تنها به کنترل فشار خون کمک می کند، بلکه به کنترل سطح کلسترول بد نیز کمک می کند.
کلسترول بالا می تواند باعث مشکلات قلبی عروقی شود.

بعد از شام پیاده روی کنید

محققان توصیه می کنند افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند می توانند از سلامت خود مراقبت کنند. بهتر است روزانه ۱۰ دقیقه بعد از وعده های غذایی اصلی پیاده روی ملایم داشته باشید. بعد از خوردن غذا باید ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی روزانه به کاهش خطر حمله قلبی یا سکته کمک می کند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده معتقد است که ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط، مانند ب- پیاده روی حداقل ۵ روز در هفته می تواند به سلامت قلب کمک کند. با ۱۰ دقیقه پیاده روی سریع بعد از غذا می توانید به راحتی به این هدف برسید.

۵. مشکلات معده را برطرف می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، پیاده روی بعد از وعده های غذایی اصلی به هضم بهتر غذا کمک می کند. وقتی غذا بهتر هضم شود، به این معنی است که معده به درستی کار می کند و سالم است. از هر سه نفر یک نفر از مشکلات معده یا سندرم روده تحریک پذیر رنج می برد. علائم شامل درد معده، اسید معده، یبوست و حتی اسهال شدید است. این زمین خوردن ها بدن را به شدت ضعیف می کند.

رفلاکس معده یک مشکل رایج در سنین مختلف است.
رفلاکس می تواند باعث سوزش سر دل، درد معده یا قفسه سینه و حتی احساس سوزش شود. بیماری ریفلاکس معده شایع ترین مشکلی است که افراد را بعد از غذا خوردن درگیر می کند.
این اختلال ممکن است پس از چند ساعت از بین برود، اما می تواند خواب فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با پیاده روی بعد از غذا می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد.

۶. گردش خون را بهبود می بخشد

جریان خون مناسب گزینه ای است که برای بدن، اندام های حیاتی، ماهیچه ها و بقا ضروری است. اگر جریان خون حتی برای یک دقیقه مسدود شود، می تواند به بیشتر اندام ها و اندام های بدن آسیب برساند. افراد مبتلا به فشار خون بالا یا پایین در چنین مواردی با مشکلات بیشتری مواجه می شوند.
پیاده روی بعد از غذا گردش خون را بهبود می بخشد زیرا تمام قسمت های بدن ما هنگام راه رفتن کار می کنند.

چه مدت باید بدوم

وقتی شروع به راه رفتن می کنید، معده شما همچنان در تلاش است تا غذای شما را هضم کند. در عین حال فوایدی مانند هضم بهتر غذا و کاهش قند خون را به همراه دارد. اگر بیش از ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید، می توانید از این فواید بالقوه بهره مند شوید.
سه بار در روز، هر کدام ۱۰ دقیقه یا ۳۰ دقیقه، برای بهترین نتیجه پیاده روی کنید.

مقالات توصیه شده برای پیاده روی بعد از غذا

شما بگو

برای چند پیاده روی در روز برنامه ریزی می کنید؟ آیا تا به حال مشکلات جسمانی خود را با پیاده روی بهبود بخشیده اید؟ پاسخ این سوالات را در قسمت نظرات برای ما و دیگر دنبال کنندگان QuickFit ارسال کنید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.