پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که امروزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله می خواهیم شما را با جزئیات این بیماری آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن؛
  • ژنتیک؛
  • استفاده از الکل و تنباکو؛
  • عدم فعالیت بدنی کافی؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم؛
  • بیماری های مختلف مانند دیابت، پرکاری تیروئید، هیپوگنادیسم و ​​غیره؛
  • مصرف طولانی مدت داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متأسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. وقتی از پوکی استخوان مطلع شدید، هیچ راه دیگری برای پیشگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث کاهش شدید استحکام استخوان می شود. پوکی استخوان با شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این بیماری با فشار بسیار کم دچار شکستگی هایی مانند عطسه، خم شدن و بلند شدن می شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسانی بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند؟

پوکی استخوان در زنان پیش از یائسگی شایع تر است. به همین دلیل، زنان یائسه باید به سلامت استخوان های خود توجه بیشتری داشته باشند. در این مدت، سطح استروژن او به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این سن، پوکی استخوان در زنان مبتلا به شکستگی لگن بیشتر دیده می شود. اگر از اندازه گیری تراکم استخوان در این سن استفاده کنیم، خواهیم دید که زنان در این سن کاهش زیادی در توده استخوانی در استخوان ران، لگن و گردن دارند.

از طرف دیگر پوکی استخوان ارتباط مستقیمی با دریافت و جذب کلسیم دارد. این بدان معناست که اگر فرد کلسیم کافی دریافت نکند یا بدن کلسیم کافی جذب نکند، فرد در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارد. کلسیم با فسفر رقابت می کند. این بدان معنی است که وقتی فسفر در بدن شما وجود دارد، از جذب کلسیم جلوگیری می کند. تمام نوشیدنی های گازدار حاوی مقادیر زیادی فسفر هستند. بنابراین، هنگام جذب فسفر، جذب کلسیم برای مدت طولانی مختل می شود. بنابراین، افراد وابسته به الکل بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متاسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. با این حال، می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و سرعت آن را کاهش داد. زنان قبل از یائسگی باید تحت نظر جراح ارتوپد باشند. از طرفی بهتر است مصرف نوشابه های گازدار حاوی فسفر از جمله نوشابه ها کاهش یابد. گنجاندن لبنیات در رژیم غذایی روزانه می تواند کمک زیادی به به تاخیر انداختن پوکی استخوان کند. به گفته پزشکان، هر فرد باید روزانه بین ۱ تا ۲ لیوان شیر در طول روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. همچنین باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا ۸۵ تا ۹۰ درصد کلسیم دریافتی خود را در استخوان ها جذب کنید. بهترین گزینه برای این کار، مصرف شیر غنی شده با ویتامین D است.

پس دوستان عزیز نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.