ورزش خطر مرگ زودرس را در افراد مسن کاهش می دهد – اقتصاد برتر


تهران – اختازبرتر – ۰۶ شهریور ۱۴۰۱

پیاده روی روزانه، آهسته دویدن، شنا و بازی تنیس از جمله مواردی است که محققان ورزش مورد مطالعه قرار داده اند، اما به گفته آنها، هر فعالیت بدنی متوسطی که به صورت هفتگی انجام شود این تأثیر را دارد.

النور واتس، محقق ارشد این پژوهش، می گوید: هیچ وقت برای شروع دیر نیست. بنابراین اگر کم تحرک و مسن تر هستید، همچنان می توانید از افزایش فعالیت بدنی خود فواید قابل توجهی به دست آورید. ورزش از بسیاری جهات امید به زندگی را افزایش می دهد. باعث کاهش چربی بدن، کاهش فشار خون و کاهش التهاب در بدن می شود. و ممکن است مزایای دیگری نیز وجود داشته باشد که تحقیقات آینده نشان خواهد داد. تفریحی را پیدا کنید که از آن لذت می برید. سطح فعالیت شما نباید شدید باشد. حتی ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز واقعا موثر است.

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی اطلاعات حدود ۲۷۳۰۰۰ مرد و زن بین ۵۹ تا ۸۲ سال را که در یک مطالعه تغذیه و سلامت شرکت کرده بودند، بررسی کردند. داده‌ها نشان داد افرادی که می‌دویدند، دوچرخه‌سواری می‌کردند، شنا می‌کردند، ورزش‌های هوازی دیگری انجام می‌دادند، ورزش‌های راکت بازی می‌کردند، گلف بازی می‌کردند یا پیاده‌روی می‌کردند نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کردند ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. کاهش خطر در ورزش متفاوت است.

نوع ورزش نیز با خطر مرگ در اثر برخی بیماری ها مرتبط بود. داده ها نشان می دهد که انجام ورزش های راکتی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا ۲۷ درصد و دویدن خطر مرگ ناشی از سرطان را تا ۱۹ درصد کاهش می دهد. دستورالعمل های فعالیت بدنی توصیه می کند که بزرگسالان ۲.۵ تا ۵ ساعت فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط ​​در هفته یا ۱.۲۵ تا ۲.۵ ساعت فعالیت شدید داشته باشند. ورزش کمتر از حد توصیه شده نیز یک مزیت است. محققان دریافتند افرادی که فعالیت بدنی داشتند در مقایسه با افرادی که اصلاً ورزش نمی کردند، ۵ درصد کمتر در خطر مرگ زودرس قرار داشتند.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.