هوس غذایی که نشان دهنده بیماری است



رویداد۲۴ به خوبی شناخته شده است که میل به غذا نشانه کمبود مواد مغذی است. متأسفانه، مطالعات علمی کمی در مورد ارتباط بین هوس غذایی و سوء تغذیه وجود دارد. سوال دیگری که مطرح می شود این است که چرا اگر هوس چیز خاصی می کنیم، اگر علت آن کمبود مواد مغذی است، چرا هوس بستنی و شکلات می کنیم اما سیب یا کلم نه؟ می توان گفت یکی از دلایل آن تمایل افراد به غذاهای پر کربوهیدرات، چربی و قند است. در این بخش به برخی از هوس های غذایی شما اشاره می کنیم که نشانه آن است که می دانید بدنتان به شما چه می گوید.

البته باید بگوییم که همه ما به نوعی از غذاها علاقه خاصی داریم و همیشه انتخاب اول ماست، اما شما می توانید به طور ناگهانی و برای مدتی و به صورت افراطی غذا بخواهید. در نوع اول شما کاملا سالم هستید اما در مشکل دوم بدن شما درگیر یک بیماری است و علائم آن را به شرح زیر نشان می دهد.

اگر میل شدید به خوردن این غذاها دارید، علائم بیماری در شما وجود دارد:

میل شدید به آب

اگر فردی هستید که همیشه تشنه هستید، ممکن است به این دلیل باشد که بدنتان کم آب است و به شما هشدار می دهد که آب بنوشید، اما اگر همیشه به دنبال غذاهای مرطوب هستید، می تواند نشانه مشکل جدی تری مانند دیابت باشد. . میل به غذا و آب می تواند نشانه دیابت باشد.

تشنگی زیاد و تکرر ادرار یکی از اولین نشانه هایی است که نشان می دهد سطح انسولین خون شما کمتر از حد طبیعی است. این شرایط باعث می شود که میزان قند خون شما بالاتر از حد طبیعی باشد و باعث می شود کلیه های شما برای رسیدگی به این مشکل اضافه کار کنند. وقتی این اتفاق می افتد، کلیه مقداری آب همراه با قند در ادرار ترشح می کند که علت تشنگی شماست.

هوس خوردن شکلات

علت احتمالی کمبود منیزیم است. حبوبات، آجیل، ۸۵ درصد شکلات تلخ، سبزیجات برگ دار و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افرادی که دائما شکلات می خورند ممکن است افسرده شوند و سعی کنند از آن برای خوددرمانی استفاده کنند. شکلات سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد و حاوی منیزیم و تئوبرومین است که می تواند سطح هورمون استرس را کاهش داده و آرامش عضلانی را بهبود بخشد.

میل به انواع شیرینی

هنگامی که هوس شیرینی دارید، باید زمان بیشتری را برای خواب اختصاص دهید، زیرا حتی یک تغییر کوچک در خواب می تواند باعث شود که برخی از افراد روز بعد ۵۵۰ کالری بیشتر بخورند و به غذاهای شیرین به عنوان راه حلی سریع روی بیاورند تا احساس کنند با خستگی خود مبارزه می کنند. متاسفانه این راه حل باعث افزایش سطح خستگی شما می شود.

هوس خوردن تنقلات و غذاهای شور

مصرف بیش از حد نمک می تواند نشانه ای از بیماری آدیسون باشد. در واقع، بیشتر ایرانی ها بیشتر از آنچه که باید در روز نمک مصرف می کنند. در واقع، در میان برخی از ما کسانی هستند که به دلیل بیماری آدیسون نمک بیشتری مصرف می کنند. در این افراد غده فوق کلیوی (غده ای که در بالای کلیه ها قرار دارد) به اندازه کافی هورمون نمی سازد و این هورمون ها بسیار مهم هستند. هورمون های اصلی ترشح شده از غده فوق کلیوی عبارتند از کورتیزول و آلدوسترون. یکی از مهمترین عملکردهای کورتیزول پاسخ به استرس و یکی از مهمترین عملکردهای آلدوسترون کنترل فشار خون است. بنابراین، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اخیراً می خواهید نمک مصرفی خود را افزایش دهید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

میل شدید به نوشابه

بسیاری از مردم تاکید می کنند که نمی توانند یک روز بدون کوکاکولا یا پپسی بگذرانند. اگر این نوشیدنی شیرین و گازدار را دوست دارید، شاید به خاطر کافئین موجود در این نوشیدنی باشد. هوس خوردن غذا و نوشیدنی می تواند نشانه کمبود کلسیم باشد.

یکی از دلایل رایجی که می تواند شما را به نوشیدنی های گازدار علاقه مند کند کمبود شدید کلسیم است، زیرا اسید فسفریک موجود در نوشابه ها می تواند باعث شود کلسیم و منیزیم از استخوان ها گرفته شده و وارد خون شود. بنابراین، نوشیدن زیاد این نوشیدنی می تواند منجر به پوکی استخوان شود.


بیشتر بخوانید: لیست غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند


میل به لبنیات

دلایل احتمالی می تواند استرس، تنهایی یا کمبود کلسیم و منیزیم باشد. اگر همیشه در خلق و خوی پنیر، پیتزا و غیره هستید، این نشانه ای است که نیاز به آرامش دارید. پنیر حاوی ال تریپتوفان است که خلق و خو را بهبود می بخشد و احساس آرامش را تقویت می کند.

اگر هوس لبنیات دارید، اگر به لبنیات حساسیت ندارید، می توانید از شیر کامل استفاده کنید زیرا اسیدهای آمینه موجود در شیر مانند دارو عمل می کنند و ما را آرام می کنند.

میل به غذاهای فرآوری شده (ماکارونی و نان)

دو دلیل برای این ولع وجود دارد، یکی رشد بیش از حد مخمر کاندیدا در روده و دیگری کمبود استروژن و پروژسترون قبل از قاعدگی. برای کاهش مخمر کاندیدا در روده می توانید از رژیم غذایی غنی از پروبیوتیک استفاده کنید.

همچنین باید یاد بگیرید که سطح استروژن و پروژسترون خود را در طول چرخه قاعدگی تنظیم کنید تا بیش از حد کاهش نیابد.

هوس خوردن چیپس سیب زمینی

هوس خوردن چیپس سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ کرده می تواند نشانه کمبود چربی های سالم مانند امگا ۳ در بدن باشد. بدن ما این اسید چرب را به طور طبیعی تولید نمی کند، بنابراین باید نیاز روزانه خود به این اسید چرب را با خوردن غذاهایی مانند سالمون و سایر ماهی های روغنی تامین کنیم و به دنبال غذاهایی باشیم که چربی های سالم مانند ماهی، آجیل و روغن را بهبود می بخشد. .

علت میل به چای یا قهوه

علت این ولع خستگی آدرنال، کمبود خواب و انرژی و افزایش استرس است. برای خواب بهتر می توانید عادات خواب خود را تغییر دهید و برای کاهش استرس می توانید به چای گیاهی یا سبز که حاوی کافئین کمتری است روی آورید. اگر طعم قهوه را دوست دارید می توانید به جای آن از ریشه کاسنی استفاده کنید.

هوس خوردن غذاهای تند

غذاهای تند و تند ضد انگلی هستند و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. میل به غذاهای تند یک سیگنال سیستم ایمنی است که به شما می گوید با خوردن پیاز، فلفل، سیر و زنجبیل، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

هوس خوردن غذاهای ترش

هوس غذای اسیدی یکی از شایع ترین هوس ها در بین انسان هاست و مربوط به کبد و کیسه صفرا است. عدم تعادل در کبد و کیسه صفرا، خوردن غذاهای بسیار چرب و سرخ شده باعث بروز این حالت می شود.

اختلال عملکرد کبد می تواند باعث افسردگی، میگرن و سفتی عضلات شود. استفاده از مرکبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. خوردن زغال اخته، گوجه فرنگی، آووکادو، خرما، تخم مرغ و پرتقال میل شما به غذاهای اسیدی را درمان می کند.

میل به خوردن گوشت

دلیل اصلی آن کمبود اسیدهای آمینه، آهن و B12 است. می توانید گوشت را در برنامه غذایی خود قرار دهید، اما اگر گیاهخوار هستید، سعی کنید برای مدت کوتاهی گوشت بخورید. می توانید با آبگوشت در سوپ یا پودر کلاژن شروع کنید.

میل به همه چیز حتی وقتی پر است

دلیل اصلی مقاومت به انسولین یا عدم تحمل غذایی است. سعی کنید سطح قند خود را با رژیم غذایی و مکمل ها تنظیم کنید. با رژیم غذایی برای حذف برخی غذاها عدم تحمل غذایی را از بین ببرید.

هوس خوردن غذا را نباید با گرسنگی اشتباه گرفت. اگر چنین احساسی دارید، ابتدا یک لیوان آب بنوشید و کمی صبر کنید تا مطمئن شوید که واقعا گرسنه هستید یا خیر.

به کدام یک از خواسته هایمان توجه کنیم؟

ما باید بین غذاهایی که بدن واقعا به آنها نیاز دارد و هوس های کاذب تمایز قائل شویم. به عنوان مثال، اگر به طور معمول رژیم غذایی بدون غلات می خورید، ممکن است هوس غلات و غذاهای فرآوری شده داشته باشید، اما هوس کاذب زمانی رخ می دهد که شما دائماً قند، لبنیات و غذاهای فرآوری شده میل می کنید و نمی توانید آنها را زیاد مصرف کنید.

به طور کلی میل به برخی مواد غذایی مانند چربی های خوب، گوشت، سبزیجات تازه و خام، غذاهای کامل، نمک دریا و لبنیات، شاخص های نیاز بدن هستند.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.