میزان ملاتونین موجود در پسته و تاثیر آن بر بی خوابی


ملاتونین موجود در پسته

ملاتونین هورمونی است که بدن شما برای سیگنال دادن به زمان خواب تولید می کند. از آنجایی که خواب می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت شما تأثیر بگذارد، افزایش دریافت ملاتونین از طریق غذا یا مکمل ها می تواند کمک کننده باشد. پسته به طور خاص به دلیل محتوای ملاتونین خود اغلب به عنوان یک خواب آور طبیعی معرفی می شود. با این حال، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا این آجیل های مغذی واقعا منبع خوبی از این هورمون هستند؟ این مقاله نگاهی دقیق‌تر به محتوای ملاتونین موجود در پسته و تأثیر آن بر بدن شما دارد.

ملاتونین چیست؟

بدن شما به طور معمول در پاسخ به تاریکی ملاتونین تولید می کند. برای اکثر مردم، تولید ملاتونین معمولاً در حدود ساعت ۲ بامداد به اوج خود می رسد. ملاتونین به بدن شما سیگنال می دهد که زمانی که زمان خواب است استراحت کند، که می تواند به ترویج الگوی خواب سالم کمک کند. اگرچه به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود، اما غذاهای حاوی ملاتونین نیز می توانند سطح این هورمون مهم را افزایش دهند. این بدان معناست که ملاتونین طبیعی موجود در بسیاری از غذاها می تواند به بدن شما کمک کند تا بداند چه زمانی زمان خواب است. علاوه بر این، هورمون ملاتونین می تواند از راه های دیگری به بدن کمک کند. به عنوان مثال، می تواند به حفظ سلامت چشم ها، تسکین زخم معده و سوزش سر دل و حتی تنظیم عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

ملاتونین هم توسط بدن تولید می شود و هم به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود. علاوه بر ترویج الگوی خواب سالم، چندین مزیت بالقوه دیگر نیز ارائه می دهد.

ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری در مغز شما تولید می شود. این هورمون در درجه اول مسئول تنظیم ریتم شبانه روزی بدن شما برای مدیریت چرخه طبیعی خواب شما است. از این رو، اغلب به عنوان یک کمک خواب برای مبارزه با مشکلاتی مانند بی خوابی استفاده می شود.

ملاتونین موجود در پسته

ملاتونین به طور گسترده به عنوان یک داروی بدون نسخه در ایالات متحده در دسترس است، اما نیاز به نسخه در سایر نقاط جهان مانند اروپا و استرالیا دارد.

ملاتونین علاوه بر بهبود خواب، در کنترل سیستم ایمنی بدن، فشار خون و سطح کورتیزول نیز موثر است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و برخی تحقیقات نشان می دهد که می تواند به طور قابل توجهی بر بسیاری از شرایط سلامتی تأثیر بگذارد.

در واقع، مطالعات نشان می دهد که ملاتونین می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد، علائم افسردگی فصلی را کاهش دهد و حتی رفلاکس اسید را کاهش دهد.

ملاتونین اغلب به عنوان هورمون خواب شناخته می شود و دلیل خوبی هم دارد، زیرا یکی از محبوب ترین کمک های خواب و یک درمان طبیعی رایج برای مشکلاتی مانند بی خوابی است.

میزان ملاتونین موجود در پسته

تنها دو مطالعه به طور خاص محتوای ملاتونین پسته را ارزیابی کرده اند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ تخمین زد که یک وعده ۱۰۰ گرمی پسته پوست کنده حاوی حدود ۲۳ میلی گرم ملاتونین است.

این مقدار به طور قابل توجهی بالاتر از مقدار موجود در اکثر مکمل های ملاتونین است که می تواند بین ۰.۱ تا ۱۰ میلی گرم در هر دوز باشد. با این حال، برخی از محققان نگرانی هایی را در مورد روش های مورد استفاده در مطالعه و صحت نتایج مطرح کرده اند.

مطالعه دیگری که توسط کشاورزان پسته آمریکایی انجام شد، میزان ملاتونین پسته را با استفاده از دو روش اندازه گیری کرد و گزارش داد که پسته خام و بو داده حاوی ۰.۰۶۶-۰.۰۰۳۴ میلی گرم ملاتونین در هر وعده ۱۰۰ گرمی پسته است. بنابراین برای تعیین دقیق میزان ملاتونین در پسته به مطالعات کیفی بیشتری نیاز است.

اگرچه دو مطالعه میزان ملاتونین موجود در پسته را ارزیابی کرده اند، اما به دلیل نگرانی در مورد دقت و محدودیت این مطالعات، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سایر منابع غذایی ملاتونین

علاوه بر پسته، چندین منبع غذایی دیگر از ملاتونین وجود دارد، از جمله انواع خاصی از قارچ، غلات، میوه ها و آجیل. بسیاری از غذاها سرشار از ملاتونین هستند، از جمله غلات کامل، قارچ، ماهی، تخم مرغ و میوه ها.

در اینجا سطوح ملاتونین برخی از مواد غذایی رایج آورده شده است.

  • قارچ: ۴۳۰۰-۶۴۰۰ نانوگرم در گرم
  • جو دوسر: ۹۱ نانوگرم در هر گرم
  • برنج باسماتی: ۳۸ نانوگرم در گرم
  • گیلاس: ۱۰ تا ۲۰ نانوگرم در گرم
  • گوجه فرنگی: ۱ تا ۶۷ نانوگرم در گرم
  • گردو: ۰.۱-۴ نانوگرم در گرم
  • ماهی قزل آلا: ۴ نانوگرم در هر گرم
  • تخم مرغ: ۲ نانوگرم در گرم
  • شیر گاو: ۰.۰۱۴ نانوگرم در میلی لیتر
غذاهای حاوی ملاتونین

توجه داشته باشید که این مقادیر ممکن است بسته به روشی که برای تخمین سطح ملاتونین استفاده می شود کمی متفاوت باشد. علاوه بر این، شایان ذکر است که در حالی که شیر گاو حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین نیست، حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسید آمینه است که بدن شما می تواند آن را به ملاتونین تبدیل کند.

آخرین کلمه

ملاتونین هورمونی است که به بدن شما سیگنال می دهد که زمان خواب فرا رسیده است. در حالی که بدن شما ملاتونین را به طور طبیعی تولید می کند، می توان آن را در مکمل ها و غذاها نیز یافت.

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد میزان دقیق ملاتونین موجود در پسته مورد نیاز است، اما بسیاری از منابع غذایی دیگر می توانند به افزایش مصرف طبیعی شما از جمله آجیل، غلات و قارچ کمک کنند.

منبع

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.