محرک های میگرن در رژیم غذایی، ۴ غذای تشدید کننده میگرن


رژیم غذایی در افراد مبتلا به میگرن _ محرک های میگرن

میگرن معمولاً به عنوان سردرد شناخته می شود که می تواند باعث درد شدید ضربان دار شود که در یک طرف سر ایجاد می شود. اغلب با تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه است. حملات میگرن می‌تواند از ساعت‌ها تا چند روز ادامه داشته باشد و درد آن‌قدر شدید است که در فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد کند. برخی از افراد قبل یا همراه با سردرد، یک علامت هشداردهنده به نام هاله را تجربه می‌کنند. هاله ها می توانند شامل اختلالات بینایی مانند فلاش نور یا سایر اختلالات مانند سوزن سوزن شدن در یک طرف صورت یا در بازو یا پا و مشکل در صحبت کردن باشند. داروها می توانند به پیشگیری از میگرن و تسکین درد کمک کنند.

افرادی که میگرن را تجربه کرده‌اند می‌دانند که عوامل متعددی می‌توانند باعث میگرن شوند. اینها می تواند شامل سطوح بالای استرس، اختلالات خواب، تغییرات آب و هوایی و رژیم غذایی، و زمان مصرف غذا و نوشیدنی باشد. در اینجا به برخی از محرک های میگرن اشاره می کنیم که می توانند شرایط را بدتر کنند.

علائم میگرن

علائم میگرن بسته به نوع میگرن و فرد متفاوت است. به طور کلی حملات میگرن بسیار دردناک هستند و می توانند زندگی روزمره را مختل کنند.شایع ترین علامت میگرن سردرد است. اغلب به صورت احساس ضربان شدید ظاهر می شود، معمولاً در یک طرف سر اتفاق می افتد، اما گاهی اوقات در هر دو طرف سر، گاهی اوقات از یک طرف سر شروع می شود و به طرف دیگر حرکت می کند. با این حال، حملات میگرن دارای چندین مرحله علامتی است که در هر مرحله متفاوت است.

هشدار (پردوم)

در این مرحله، فرد یک یا دو روز قبل از شروع علائم هاله یا سردرد، اولین علائم حمله میگرنی را مشاهده می کند که شامل نوسانات خلقی، میل به غذاهای خاص، سفتی عضلات، مشکل در تمرکز، حساسیت به صدا یا نور، خستگی است. ، مشکل در خوابیدن، خمیازه کشیدن و تکرر ادرار.

مرحله هاله

حدود یک سوم افراد فاز هاله را تجربه می کنند که می تواند پنج دقیقه تا یک ساعت طول بکشد و با گذشت زمان تشدید می شود. هاله می تواند شامل دیدن نقاط روشن یا الگوهای نور و همچنین بی حسی یا گزگز در قسمت های مختلف بدن باشد.

سردرد

مرحله سردرد می تواند چندین ساعت و تا سه روز طول بکشد. درد ضربان دار می تواند از یک طرف سر شروع شده و به هر دو طرف سرایت کند. ممکن است با حالت تهوع، استفراغ، تاری دید و حساسیت به برخی محرک ها مانند نور و صدا همراه باشد. در این مرحله از حمله میگرن، افراد معمولاً به دنبال اتاقی ساکت و تاریک برای استراحت یا خواب هستند.

میگرن
میگرن

پست دروم

مرحله آخر میگرن زمانی است که سردرد فروکش می کند، خستگی و بدن درد ظاهر می شود. ممکن است در تمرکز مشکل داشته باشید و همچنان به محرک های خاصی حساس باشید.

همه کسانی که میگرن دارند هر چهار مرحله را طی نمی کنند.شایع ترین علائم و نشانه های میگرن عبارتند از:

  • حساسیت به نور
  • حساسیت به نویز
  • حساسیت لمسی
  • تهوع و استفراغ
  • سردرد، با یا بدون ضربان قلب
  • گردن درد یا سفتی گردن
  • خستگی
  • سبکی سر یا سرگیجه
  • افسردگی یا اضطراب
  • صدای زنگ در گوش یا وزوز گوش
  • درد در سینوس ها
  • اسهال
  • بیزاری از بوها

محرک های رژیمی میگرن

قهوه محرک میگرن است

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. سرشار از کافئین است، محرکی که در چای، نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. کافئین با سردردهای پیچیده مرتبط است. این می تواند سردرد یا میگرن را به روش های زیر تحت تأثیر قرار دهد:

  • محرک های میگرن: مصرف بیش از حد کافئین می تواند در برخی افراد باعث میگرن شود.
  • درمان میگرن: در برخی موارد، کافئین می تواند درمان موثری برای میگرن باشد.
  • اعتیاد به کافئین: اگر به طور منظم قهوه می نوشید، حذف یک دوز روزانه می تواند منجر به علائم ترک، از جمله سردرد، حالت تهوع، بدخلقی و عدم تمرکز شود.

پنیر

پنیر، به ویژه پنیر کهنه، می تواند میگرن را بدتر کند. حدود ۹ تا ۱۸ درصد از افراد مبتلا به میگرن به پنیر کهنه حساس هستند، که دانشمندان معتقدند ممکن است به دلیل محتوای بالای تیرامین پنیر باشد. تیرامین ترکیبی است که وقتی باکتری ها اسید آمینه تیروزین را در طول فرآیند پیری تجزیه می کنند، تشکیل می شود. تیرامین همچنین در شراب، عصاره مخمر، شکلات و فرآورده های گوشتی فرآوری شده یافت می شود، اما پنیر کهنه یکی از فراوان ترین منابع آن است. سطوح تیرامین در افراد مبتلا به میگرن مزمن در مقایسه با افراد سالم یا افراد مبتلا به سایر اختلالات سردرد شایع تر است.

مشروبات الکلی یکی از بدترین محرک های میگرن

اکثر مردم پس از نوشیدن مقادیر زیاد الکل سردردهای خماری را تجربه می کنند. برای برخی افراد، نوشیدنی های الکلی می توانند در عرض سه ساعت پس از مصرف باعث میگرن شوند. در واقع، حدود ۳۶ تا ۳۹ درصد از افراد مبتلا به میگرن معتقدند که الکل می تواند باعث حمله میگرن شود، اما همه نوشیدنی های الکلی به یک شکل عمل نمی کنند. مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به میگرن نشان داده است که شراب قرمز بیشتر از سایر نوشیدنی های الکلی به ویژه در زنان باعث میگرن می شود.

گوشت فرآوری شده

حدود ۵ درصد از افراد مبتلا به میگرن می توانند ساعت ها یا حتی چند دقیقه پس از مصرف فرآورده های گوشتی فرآوری شده دچار سردرد شوند. نیتریت ها می توانند علت سردردهای میگرنی در گوشت های فرآوری شده باشند. نیتریت ها گروهی از مواد نگهدارنده هستند که شامل نیتریت پتاسیم و نیتریت سدیم می شود.این نگهدارنده ها معمولا در گوشت های فرآوری شده یافت می شوند. آنها از رشد میکروب های مضر جلوگیری می کنند. آنها همچنین به حفظ رنگ گوشت فرآوری شده کمک می کنند و به آن طعم بهتری می دهند. گوشت فرآوری شده محرک میگرن است.

گوشت فرآوری شده
گوشت فرآوری شده

سایر محرک های میگرن

سایر شرایطی که می توانند میگرن را بدتر کنند عبارتند از:

  • مونوسدیم گلوتامات (MSG)
  • آسپارتام
  • سوکرالوز
  • مرکبات
  • شکلات
  • گلوتن
  • روزه گرفتن یا حذف وعده های غذایی

نکاتی برای کاهش علائم میگرن

خوردن یک رژیم غذایی مغذی و سالم برای همه مهم است، اما غذاهای فرآوری شده به ویژه می توانند محرک های میگرن باشند. خوردن غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش اثرات میگرن کمک کند. خوردن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز مفید است.

هیدراتاسیون کلید درمان میگرن است زیرا کم آبی یکی از علل شایع میگرن است. سردردهای خفیف تا متوسط ​​می تواند نشانه کم آبی بدن باشد. سعی کنید هر روز هشت لیوان آب بنوشید. محرک های غذایی بالقوه زیادی وجود دارد که می تواند با میگرن مرتبط باشد، و آن هایی که شما را تحت تاثیر قرار می دهند ممکن است با محرک هایی که دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند متفاوت باشند. دفتر خاطرات غذایی می تواند به شناسایی محرک های غذایی کمک کند. یکی دیگر از مواردی که می تواند به کاهش علائم میگرن کمک کند، وزن ایده آل است.

اخرین حرف

دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث میگرن می شود و چه چیزی باعث میگرن می شود. مطالعات نشان می دهد که برخی غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث میگرن شوند. رایج ترین محرک های رژیمی برای میگرن نوشیدنی های الکلی، گوشت های فرآوری شده و پنیر کهنه هستند. ترک کافئین، ناشتا بودن، و برخی کمبودهای مواد مغذی نیز نقش دارند. مهمتر از همه، یک سبک زندگی سالم، اجتناب از استرس، داشتن خواب خوب و خوردن یک رژیم غذایی متعادل، علاوه بر تضمین سلامت کلی، به کنترل میگرن کمک می کند.

منابع مکتوب

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.