لبنیات در رژیم کتوژنیک هر آنچه باید در مورد رژیم کتوژنیک بدانید


از گذشته تا به امروز روش های مختلفی برای کاهش وزن پیشنهاد شده است. برخی از افراد از روش های سنتی استفاده می کنند. اما امروزه روش های بسیار علمی و عجیبی مانند «رژیم غذایی کتوژنیک» پیشنهاد شده است. امروز شما را با جزئیات بیشتری با این رژیم آشنا می کنیم. در پایان، اجازه دهید در مورد نقش لبنیات در رژیم غذایی کتوژنیک صحبت کنیم.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک، شما چربی می خورید و وزن کم می کنید! این مشکل ممکن است در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد. اما واقعاً مفید است. اول از همه، این رژیم مصرف کربوهیدرات شما را محدود می کند. این بدان معناست که تنها حدود ۵ درصد از رژیم غذایی شما کربوهیدرات است. ۷۵ درصد رژیم غذایی شما از پروتئین و چربی تشکیل شده است. البته فراموش نکنید که فقط باید از چربی های سالم استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید برای صبحانه ماهی سالمون سرخ شده در روغن زیتون بخورید. در این رژیم از محدودیت کالری استفاده نمی شود.

عملکرد رژیم کتوژنیک بر اساس نوع عملکرد بدن تنظیم می شود. بدن ما به طور طبیعی ترجیح می دهد ابتدا کربوهیدرات ها را بسوزاند و سپس شروع به سوزاندن چربی کند. اگر مصرف کربوهیدرات شما محدود باشد، پس از مدتی بدن شما ناگزیر به سمت لبنیات می رود. این باعث می شود بدن به جای کربوهیدرات برای انرژی از چربی استفاده کند. این مشکل در دراز مدت بدن شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. حتی پس از پایان رژیم غذایی، بدن شما به استفاده معمول از چربی برای انرژی ادامه خواهد داد.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک بسیار توصیه می شود. محصولات لبنی حاوی کازئین و پروتئین آب پنیر هستند. در تمام انواع لبنیات پروتئین فراوانی وجود دارد. چربی شیر همچنین می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. از طرفی باید گفت که لبنیات نیز می تواند در تهیه انواع غذاهای رژیمی کمک کند. می توانید انواع ماست میوه ای، انواع شیک، انواع بورانی یا ترکیب ماست و آجیل را تهیه کنید. این به شما این امکان را می دهد که لبنیات را به هر شکلی که فکر می کنید در رژیم غذایی خود بگنجانید. یکی از بهترین انواع شیر در رژیم کتوژنیک، ماست یونانی است. با مصرف ماست یونانی می توانید به افزایش متابولیسم بدن در حین رژیم نیز کمک کنید.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی محصولات لبنی

اگر به ارزش غذایی لبنیات نگاه کنید، متوجه خواهید شد که لبنیات حاوی مقادیری کربوهیدرات، نمک و قند هستند. این مقادیر در انواع مختلف محصولات لبنی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، شیر کم چرب یا پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بیشتری دارند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید لبنیات را در رژیم کتوژنیک بگنجانید، حتما جدول تغذیه را مطالعه کنید. اینطور نیست که بتوانید انواع لبنیات را بدون محدودیت مصرف کنید. پس حتما اطلاعات تغذیه ای را بررسی کنید.

دوستان نظر شما در مورد مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا به حال رژیم کتوژنیک انجام داده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، نتیجه این رژیم برای شما چه بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.