فیزیوتراپی برای سالمندان در منزل


فیزیوتراپی برای سالمندان در منزل برای مدت طولانی، فیزیوتراپی بسیار فراتر از فیزیوتراپی بود و توضیح داد که برای استفاده از برنامه های فیزیوتراپی لازم نیست بیمار باشید. یک فیزیوتراپیست آموزش دیده نیز به شما در مورد اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت بدن توصیه می کند. فیزیوتراپی در منزل نیز قابل استفاده است.

فیزیوتراپی اصطلاحی است برای مجموعه ای از اقدامات برای کاهش، درمان و پیشگیری از بیماری. با کمک و تمرینات ویژه، بدن نیاز به بازیابی عملکرد بیشتری دارد. تحرک اولین کلمه ای است که اینها نیاز به بهبود، نگهداری یا حتی بازسازی دارند. بخشی از درمان، تمرین حرکات و اجازه دادن به بیمار برای انجام آنها به طور مستقل است.

فیزیوتراپی همچنین به مشکلات هماهنگی کمک می کند و می تواند قدرت و استقامت بدن را افزایش دهد.

فیزیوتراپی در سنین بالا

افرادی که از نظر بدنی فعال هستند و حرکت می کنند، ۵۰ درصد کاهش خطر ابتلا به محدودیت های عملکردی در سنین بالا را دارند.

فیزیوتراپی که به ویژه برای سالمندان طراحی شده است، می تواند زمینه ای برای تناسب اندام حتی در سنین بالا ایجاد کند و از برخی عوامل خطر جلوگیری کند. مهمتر از همه، پیشگیری از سقوط یک نکته اساسی در درمان فیزیوتراپی در دوران سالمندی است.

فیزیوتراپی برای سالمندان با درمانگر

فیزیوتراپیست بیمار را راهنمایی می کند و نحوه انجام حرکات را به او نشان می دهد. همچنین برخی ورزش ها وجود دارد که بیمار می تواند پس از مشورت با پزشک به تنهایی انجام دهد.

در ادامه مقاله چند نمونه تمرین را مشاهده خواهید کرد.

آیا فیزیوتراپ سالمند هم به خانه می آید؟

اگر افراد مسن به دلایل بهداشتی نمی توانند خانه خود را ترک کنند، مثلاً به دلیل اینکه مدت کوتاهی پس از عمل باید دراز بکشند، فیزیوتراپیست نیز در خانه نزد شما می آید.

فیزیوتراپی در خانه برای موارد زیر ایده آل است:

  • افراد دارای معلولیت
  • افرادی که توانایی حمل و نقل ندارند
  • سالمندان و افراد مسن که دچار سکته مغزی شده اند
  • بیماران در مرحله توانبخشی یا موارد مشابه بعد از عمل
  • افراد مسن در معرض خطر افتادن، تنگی نفس یا سرگیجه هستند و نیاز به مراقبت های کوتاه مدت یا طولانی مدت دارند.

نکات مهم فیزیوتراپی در منزل:

این ویزیت ها در منزل تنها در صورتی امکان پذیر است که پزشک شما آن را در نسخه ذکر کرده باشد.اگر در مورد هزینه فیزیوتراپی خانگی سوالی دارید که آیا تحت پوشش بیمه درمانی است یا خیر، لطفاً خودتان در این مورد با شرکت بیمه سلامت خود تماس بگیرید.

مزایای فیزیوتراپی برای سالمندان در منزل چیست؟

فیزیوتراپی خانگی برای سالمندان دارای مزایای زیر است:

  • بیمار نیازی به انتقال ندارد
  • بدون استرس ناشی از ترافیک یا جستجوی جای پارک
  • بدون زمان انتظار در حال استفاده
  • در محیط شما، فیزیوتراپیست می تواند به شما در رفع نیازها و چالش هایتان بسیار بیشتر از هر محیط دیگری کمک کند.
  • بیماران می توانند بلافاصله پس از درمان استراحت کنند

آیا فیزیوتراپی خانگی به خوبی مطب فیزیوتراپی است؟

از نظر درمان، ویزیت در منزل همان کیفیت ویزیت در مطب را ارائه می دهد. با قرار گرفتن در محیط خود، افراد مسن تر نسبت به دیگران آرام تر هستند، بنابراین درمان آرامش بخش یا ورزش اغلب موثرتر است. علاوه بر این، درمانگر می تواند به طور جداگانه به موقعیت های چالش برانگیز روزمره (برخاستن از رختخواب، کار در آشپزخانه، کار پشت میز و غیره) پاسخ دهد.

تمرینات عضله سازی برای سالمندان

از آنجایی که ماهیچه‌ها و استخوان‌ها از طریق عدم فعالیت به تحلیل می‌روند، خطر زمین خوردن سه برابر می‌شود و احتمال نیاز به مراقبت افزایش می‌یابد.

در اینجا هفت تمرین برای عضله سازی در افراد مسن آورده شده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک نوار مقاومت و یک دمبل ۱ کیلوگرمی یا یک بطری پلاستیکی آب است.

۱. دمبل ها را به طور متناوب قرار دهید:

  • پاهای خود را به اندازه عرض لگن باز کنید، زانوهای خود را کمی خم کنید.
  • کمر و شکم خود را سفت کنید.
  • به طور متناوب با بازوهای خود دمبل ها را به سمت سقف فشار دهید.
  • این باعث تقویت ناحیه شانه و بهبود وضعیت ایستادن می شود.

۲. اسکات:

پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز و موازی نگه دارید. زانوهای خود را خم کنید و در حالی که بازوهای خود را به جلو می کشید، باسن خود را به عقب فشار دهید. به جلو نگاه کنید و پشت خود را صاف نگه دارید. تا جایی که راحت هستید به عمق بروید و آن را به طور یکنواخت صاف کنید.

۳. روبان را به طرفین بکشید:

ژیمناست را صاف نگه دارید، بازوهای خود را جلوی سینه خم کنید. آرنج در ارتفاع شانه، آگاهانه شانه های خود را به سمت پایین بکشید. شکم خود را سفت کنید، ساعد خود را به آرامی و به شدت به طرفین بکشید و بانداژ را بکشید. فقط ساعد حرکت می کند. به آرامی به عقب برگردید و میله را نگه دارید، سمت دیگر را نیز نگه دارید. تقویت کمربند شانه و عضله سه سر.

۴. تله:

صاف بایستید و به آرامی به پاهای خود ضربه بزنید. تمرین را برای یک یا دو دقیقه انجام دهید. سپس ۳۰ ثانیه استراحت کرده و تمرین را تکرار کنید. (در کل سه بار)

۵. فشار روی دیوار:

دستان خود را با هر دو دست روی دیوار نگه دارید و سپس به آرامی بازوهای خود را خم کنید. در نقطه مقابل، دوباره به آرامی از دیوار فاصله بگیرید. اما فقط تا زمانی که بازوهای شما هنوز کمی خم شده باشند. پشت خود را صاف نگه دارید. بازوها، شانه ها و کل هسته را تقویت می کند.

انجام فیزیوتراپی برای سالمندان پس از سکته مغزی

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند نمی توانند برای درمان به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند زیرا نمی توانند به اندازه کافی حرکت کنند و حرکت آنها سخت است. بهترین درمان برای این افراد استفاده از فیزیوتراپی برای سالمندان در منزل بدون حرکت است. و با گذاشتن زمان و بار انجام این کار می توانند روند درمان خود را در منزل سپری کنند.



بازدید پست:
۱۰

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.