غذای خوب جویدن – آکادمی تخصصی ورزش علم و بدن


زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

جویدن (با تلفظ Jowidan) یکی از جنبه های مکانیکی خوردن غذاست و به عمل له و خرد کردن غذا بین دندانها گفته می شود. جویدن باعث سهولت در سایر مواد غذایی غذا می شود.

وقتی به خوردن خوردن فکر می کنید، ممکن است به کارهایی که در معده و روده شما اتفاق می افتد می توانید فکر کنید. اما کل روند هضم از دهان شروع می شود که به کاهش ذرات مواد غذایی جامد کمک می کند و باعث می شود آنها به راحتی بلعیده شوند.

دندان ها معمولاً به عنوان سطح ساییدن و گاز گرفتن عمل می کنند. در انسان، غذا معمولا قبل از بلعیدن به اندازه چند میلی متر مکعب است، اما اندازه آن تا حدودی به ماهیت غذا، عادات شخصی و آموزش های ضروری می باشد.

محل جویدن غذا نرم کردن فی برای سختن قرار گرفتن در معرض آنزیم های ضروری برای هضم غذا است. وقتی غذا با بزاق مخلوط می شود، هیدراته می شود و با آنزیم های بزاقی نفوذ می کند. مواد غذایی نیز توسط مخاط موجود در بزاق روان می شوند، که باعث می شود رن راحتر بلعیده شود.

جویدن به بدن این امکان را می دهد تا شما مقدار بیشتری از مواد مغذی را از غذایی که می خورید خارج کند.

۳۲ بار غذا را بجوید!

متخصصان در مورد جویدن حرف های زیادی برای گفتن دارند. یک توصیه معمول این است که قبل از بلعیدن، غذای خود را حدوداً ۳۲ مرتج.و به بوج. برای تجزیه غذایی نرم و پر از آب جویدن کمتری لازم است. شما شکسته شود تا بافت آن از بین برود

به نظر می رسد ۳۲ بار جویدن یک عدد متوسط ​​​​است که در اکثر لقمه های اعمش. غذاهایی که جو آنها تر است، مانند استیک و آآیل، ممکن است به ۴۰ بار جویدن نیاز داشته باشد. غذاهایی مانند هندوانه برای تجزیه و تحلیل ممکن است جویدن کمتری داشته باشنر رصررب۱.

نکات نحوه جویدن غذا

هنگام خوردن، یک روش درست و غلط برای جویدن وجود دارد. در اینجا استفاده از وعده های غذایی خود آورده شده است:

  • قاشق یا چنگال خود را بیش از حد بار نکنید. غذا باید بدون افتادن رویش بماند.
  • با غذا در دهان، لب های خود را ببندید و شروع به جویدن کنید. زبان شما باید غذا را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهد و فک شما باید کمر خچ.ی
  • به آرامی بجوید و با هر لقمه غذا ۳۲ را بشمارید. بسته به نوع غذا ممکن است به زمان بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید.
  • زمانی که گزش تمام بافت را از دست داد، می توانی بگویی.
  • اگر مشکلاتی دارید، نوشیدن آب هنگام غذا خوردن همیشه برای شما مفسن. نوشیدن آب با رقیق کردن آنزیم هایی در بدن که مواد غذایی را تجزیه می کند، می تواند روند هضم را کند کند.

هفت دلیل اهمیت جویدن در غذای غذای خوراکی و هضم

۱- جذب بیشتر مواد غذایی:

جویدن مواد غذایی را از ذرات بزرگتر به ذرات کوچکتر می شکند. این امر باعث هضم راحت تر مواد غذایی خواهد شد که ذذب آسان تر مواد غذایی در روده ها را نیز در پی دارد.

۲- وزن مناسب:

جویدن بیشتر، زمان را بیشتر برای پایان یک وعده غذایی به ما می دهد، و این امر باعث می شود که حجم کتری را وارد خود کنیم. حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغغ ما نظر مناسب را به اندام های خوراکی نشان دهد تا احساس سیری اتفاق می افتد. بنابراین تحقیقات نشان داده است که افرادی که آهسته تر غذا می خورند،

در هر وعده غذایی ۱۰ درصد کمتری را نسبت به افرادی که غذا می خورند، مصرف می کنند.

۳- مواد غذایی بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند:

بزاق حاوی آنزیم های خوراکی است. بنابراین با آهسته جویدن غذا، زمان بیشتر به این آنزیم می شود شروع به شروع مواد غذایی کند و این امر هضم را آسانتر می کند. یکی از این آنزیم های بزاق لیپاز است که به ککستن می رسد که کمک می کند می تواند بیشتر بزاق به حرکت روان تر مواد در مری نیز کمک کند.

۴- هضم راحت تر:

فرآیند جویدن غذا و تبدیل آن به قطعات کوچک تر باعث آسان تر شدن هضم موذاغ می شود. هضم روندی است که نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد.

جویدن غذا باعث می شود که معده کار خود را به طور خودکار انجام دهد و تجزیه و تحلیل مواد غذایی سریع تر داشته باشد.

۵- غذای جویدن، برای دندان ها بسیار مفید است:

استخوان های فک، دندان ها را می سازند و زمانی که جویدن انجام می دهند، این امر برای تقویت استخوان های فک و دندان ها بسیار مفید است، همچنین همان طور که گفته می شود، در حین جویدن بسیار مفید است که می تواند حفظ شود. کمک به مواد غذایی، به پاک شدن ذرات غذایی و محیط دهان از باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا کمک شایانی می کند و ایجاد پوسیدگی و پلاک های دندانی نیز می کند.

۶- مواد غذایی مدت کمتری در روده باقی می ماند:

زمانی که ذرات غذایی به صورت نادرست جویده و وارد معده شوند، ممکن است به صورت هضم نشده باقی بماند و وارد روده شوند.
در روده فعالیت‌ها برای شکستن مواد غذایی آغاز می‌شود که این فعالیت‌ها به تولید گاز بیشتر در سایر سیستم‌های گوارشی، نفخ، اسهال، ایبوست، درد شکم و مشکلات گوارشی می‌شوند.

۷- لذت بردن از مواد غذایی:

اگر در هر وعده غذایی را به سرعت قورت دادن و مواد غذایی کامل جویده نمی شود، طعم و مزه واقعی اجزای آن ماده غذایی را نخواهیم کرد، بنابراین آهسته غذا باعث لذت بردن از طعم غذا می شود.

ده ها تحقیق این مزایا را ثابت کرده است. آخرین تحقیقات موسسه فنانران غذا نشان داده غذا ننتی شرکت کنننتگان بادام را بیشتر می جویدند، ذرات ریزتر بهتر و با سرعت بیشتر ذذب بدن می شذب بدن می شوند. مطالعات بیشتر انجام شده توسط پژوهشگران در دانشگاه پزشکی هاربین در چین نشان داد که شرکت کنندگان بدون توجه به لاغر بودن یا چاقی، زمان بیشتر را صرف جویدن می کنند، ۱۱. ۹ درصد میزان مصرف کمتری دارند. آنها همچنین کم کردند، از دست دادند و ادعا کردند که در طول روز انرژی بیشتری دارند.

توجه داشته باشید که: با وجود اینکه جویدن غذا امری ضروری است، جویدن بدون مصرف مواد غذایی می تواند بر سلامت نتیجه بدن معکوس داشته باشد. در هنگام جویدن آدامس مغغ ما می گویند را به اندام های غذایی می فرستد که مواد غذایی در راه است. بنابراین، آنزیم ها و اسیدهای گوارشی فعال می شوند در صورتی که ماده غذایی برای هضم وجود ندارد. این امر در طولانی مدت می تواند باعث بروز بیشتر مشکلات گوارشی شود.


چرخه کربس (چرخه اسید سیتریک) چیست؟

هضم کدام غذاها آسان است؟

۷ اختلال هضم دستگاه گوارش را بشناسید

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.