غذاها و نوشیدنی های آرامش بخش، ۱۲ غذای آرامش بخش


۱۲ غذا و نوشیدنی که می توانند باعث آرامش شوند

میوه ها و سبزیجات خام، گردو و شکلات تلخ می توانند به آرامش کمک کنند. برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند به آرامش شما کمک کنند. در ادامه به معرفی غذاها و نوشیدنی های آرامش بخش تر می پردازیم.

اختلالات اضطرابی شامل

  • اختلال اضطراب فراگیر.
  • اختلال اضطراب اجتماعی.
  • اختلال هراس
  • فوبیاها

وزارت بهداشت و خدمات انسانی نیز اختلال وسواس اجباری و اختلال استرس پس از سانحه را به این فهرست اضافه کرده است.

غذا و نوشیدنی آرامش بخش

شرایط پزشکی مرتبط با اختلالات اضطرابی عبارتند از:

در حالی که هیچ غذا یا نوشیدنی نمی تواند اضطراب یا افسردگی را درمان کند، آنچه می خورید می تواند بر سطح آرامش شما تأثیر بگذارد.

در اینجا ۱۲ غذا و نوشیدنی وجود دارد که می توانند از شما در برابر اضطراب محافظت کنند.

میوه ها و سبزیجات خام

مطالعه ای که در آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد نشان داد که خوردن میوه ها و سبزیجات خام علائم افسردگی را کاهش می دهد و منجر به خلق و خوی مثبت و رضایت از زندگی در بزرگسالان جوان می شود.

در این مطالعه، ۴۲۲ جوان بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال که در ایالات متحده و نیوزیلند زندگی می کنند، یک نظرسنجی آنلاین در مورد مصرف معمول خود از میوه ها و سبزیجات خام در مقابل پخته، کنسرو شده یا فرآوری شده و تأثیر روانی منفی آنها را تکمیل کردند. سلامتی مثبت تکمیل شد محققان نوشتند که کنترل طیفی از عوامل، خوردن میوه ها و سبزیجات خام علائم افسردگی، خلق مثبت و رضایت از زندگی را کاهش می دهد.

برترین غذاهای خام مرتبط با سلامت روان عبارتند از:

  • سیب
  • موز
  • هویج
  • مرکبات
  • خیارها
  • سبزی با برگ های تیره مانند اسفناج
  • توت های تازه
  • گریپ فروت
  • کیوی
  • کاهو

سایر مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن میوه ها و سبزیجات خام در مقایسه با سبزیجات فرآوری شده، کنسرو شده یا پخته شده، خلق و خوی را بهبود می بخشد.

کدو تنبل و تخمه کدو غذا و نوشیدنی آرامش بخش

متخصصان تغذیه می گویند حدود نیمی از مردم دچار کمبود منیزیم هستند. منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که بدن ما به تنهایی قادر به تولید آن نیست. با افزایش غذاهای فرآوری شده، مصرف منیزیم کاهش یافته است.

از جمله، حفظ سطح منیزیم سالم به کاهش تحریک پذیری در مغز کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که سطوح پایین منیزیم با اضطراب و سایر اختلالات خلقی مرتبط است.

کدو تنبل و تخمه کدو هر دو منابع خوبی از منیزیم هستند. علاوه بر این، تفت دادن دانه ها از اثرات این ماده غذایی نمی کاهد. یک چهارم فنجان دانه ها حدود نیمی از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم را تامین می کند.

غذا و نوشیدنی آرامش بخش

غذاهای تخمیر شده

تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای تخمیری سالم می‌توانند میکروبیوم روده را که ترکیب متنوعی از میکروارگانیسم‌هایی است که در روده ما زندگی می‌کنند، با میکروب‌های سالم یا پروبیوتیک‌ها که به کاهش اثرات استرس کمک می‌کنند، فراهم کنند.

غذاهای تخمیر شده عبارتند از:

سرکه سیب خام/غیر پاستوریزه

قهوه

کیمچی

ماست

گردو

گردو منبع بسیار خوبی از اسید آلفا لینولنیک است که تحقیقات نشان داده می تواند خلق و خو را تقویت کند.

یک مطالعه مواد مغذی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که گردو ممکن است به مبارزه با افسردگی کمک کند. با استفاده از داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه، محققان نمرات مصرف گردو و افسردگی را در ۲۶۶۵۶ نفر تجزیه و تحلیل کردند. آنها نوشتند که نمرات افسردگی در مصرف کنندگان آجیل و به ویژه مصرف کنندگان گردو نسبت به افرادی که آجیل مصرف نمی کردند به طور قابل توجهی پایین تر بود. پس از کنترل متغیرهای مستقل بالقوه، مصرف کنندگان گردو به طور قابل توجهی نمرات پایین تری نسبت به افرادی که آجیل نمی خوردند داشتند. این تفاوت در زنان با نمره افسردگی بیشتر از مردان بود.

غذاهای غنی از ویتامین C

تحقیقات نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها می تواند علائم اضطراب را کاهش دهد. یک متاآنالیز منتشر شده در سال ۲۰۲۰ به این نتیجه رسید که شواهدی وجود دارد که کمبود ویتامین C با خلق و خوی ضعیف و اثرات شناختی مرتبط است.

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C عبارتند از:

  • فلفل سبز و قرمز
  • اسکواش زمستانی

دانه کامل

غلات کامل فواید تغذیه ای زیادی دارند که می توانند احساس آرامش را تقویت کنند. آنها مقدار زیادی فیبر را فراهم می کنند که برای عملکرد روده مهم است و منابع خوبی از ویتامین B هستند.

راه هایی برای افزودن بیشتر غلات کامل به رژیم غذایی عبارتند از:

  • نان تهیه شده از آرد کامل را بخورید
  • بلغور جو دوسر

طبق تحقیقات، خوردن محصولات غلات کامل نیز می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد. این به این دلیل است که اعتقاد بر این است که کربوهیدرات ها میزان سروتونین را در مغز شما افزایش می دهند و سروتونین می تواند باعث ایجاد احساس آرامش شود.

دانه کامل
دانه کامل

چای نعناع فلفلی تهیه شده از غذاها و نوشیدنی های آرامش بخش

اگر قبل از خواب احساس اضطراب یا استرس می کنید، چای نعناع می تواند به آرامش ذهن و آرامش بدن شما کمک کند.

چای نعناع حاوی منتول است که یک شل کننده طبیعی عضلات است. به علاوه، چای نعناع یک چای گیاهی است، به این معنی که به طور طبیعی بدون کافئین است، بنابراین لازم نیست نگران باشید که کافئین شما را در شب بیدار نگه می دارد.

محققان دریافته اند که نوشیدن چای سطح هورمون استرس را کاهش می دهد. بر اساس این مقاله، شواهدی مبنی بر فواید سلامت بلند مدت نیز در حال ظهور است. به نظر می رسد نوشیدن حداقل نصف فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به افسردگی و زوال عقل را کاهش می دهد.

انواع شیر

بررسی برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به بهبود خلق و خو و بهبود خواب کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

شیر می تواند منبع خوبی از ویتامین D باشد. علاوه بر شیر گاو، طیف وسیعی از شیرهای گیاهی وجود دارد که با ویتامین D غنی شده اند.

شیرهایی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:

  • شیر بادام هندی
  • شیر بدون لاکتوز
  • شیر گاو شامل گزینه های پرچرب، کم چرب و بدون چربی است.

شکلات تلخ

اگر عاشق شکلات تلخ هستید، یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۹ خبرهای خوبی را نشان می دهد. این درمان ممکن است با کاهش احتمال علائم بالینی افسردگی مرتبط باشد. محققان ۱۳۶۲۶ بزرگسال ۲۰ ساله و بالاتر را در مورد مصرف شکلات از جمله شکلات تلخ و علائم افسردگی مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند کسانی که شکلات تلخ مصرف می‌کنند به میزان قابل توجهی کمتر به علائم افسردگی مرتبط بالینی مبتلا می‌شوند. محققان نوشتند که خوردن شکلات تلخ با احتمال کمتری از علائم افسردگی مرتبط نیست، بنابراین مصرف شکلات تلخ ممکن است بدون نیاز به مصرف زیاد قند، احساس آرامش را القا کند. اگر به دلیل دیابت یا کاهش وزن باید مراقب مصرف قند خود باشید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

بری

توت ها به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که نشان داده شده است از سلول های شما در برابر استرس محافظت می کند و ممکن است به کاهش افسردگی کمک کند. هر نوع توت تازه یا منجمد را می توان به راحتی در رژیم غذایی خود گنجاند.

بری
بری

آستین

یکی از مواد معدنی که بسیاری از ما به اندازه کافی از آن دریافت نمی کنیم، روی است. اما روی در سطح سلولی برای مدیریت استرس بسیار مفید است، به همین دلیل است که بسیاری از تقویت‌کننده‌های ایمنی و سرکوب‌کننده‌های سرماخوردگی از آن استفاده می‌کنند. خوردن صدف یک راه عالی برای وارد کردن مقداری روی به رژیم غذایی شما است، اگر شما به آن علاقه دارید.

زردچوبه

زردچوبه علاوه بر ادویه بودن، سرشار از کورکومین نیز هست که برای استفاده از آن در ارتقای سلامت مغز و درمان اختلالات اضطرابی مورد مطالعه قرار گرفته است. یک نوشیدنی گرم با زردچوبه، شیر طلایی یک نوشیدنی آرام بخش است که بسیاری از افراد در ابتدا یا انتهای روز از آن لذت می برند.

آخرین کلمه

اضطراب و افسردگی از جمله بیماری هایی است که افراد را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. برای پیشگیری و بهبود علائم، ابتدا با پزشک مسئول مشورت کنید.

منابع

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.