علوم ورزشی آیا نوشیدنی ورزشی ارگانیک برای ریکاوری بعد از تمرین مفید است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

نوشیدنی های ورزشی می توانند بخش مهمی از مدیریت تامین آب برای بزرگسالان و ورزشکاران فعال باشند. تحقیقات نشان داده است که بسته به شدت و مدت فعالیت بدنی می توان نوشیدنی های ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک را با تغذیه ورزشی تکمیل کرد. هدف آنها پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر ورزشکاران با ارائه یک محصول سالم تر است. اما سوال این است که آیا نوشیدنی های ورزشی، ارگانیک یا غیر ارگانیک، ضروری هستند.

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک در مقابل نوشیدنی های ورزشی سنتی

بهبود سلامت دلیل شماره یک مصرف کنندگان نوشیدنی های ورزشی ارگانیک است. غذای ارگانیک بدون استفاده از کودهای شیمیایی، استروئیدها، آنتی بیوتیک ها یا آفت کش ها تولید می شود. تولیدکنندگان گاتورید شروع به بهبود محصول خود با حذف روغن نباتی برومه کرده اند که نشان داده شده است که اثرات نامطلوبی بر سلامتی دارد.

نسخه نوشیدنی ورزشی ارگانیک اصلاح شده است و تنها شامل هفت ماده است: آب، نیشکر ارگانیک، اسید سیتریک، طعم طبیعی ارگانیک، نمک دریا، سیترات سدیم و کلرید پتاسیم.

نوشیدنی‌های ورزشی سنتی، شیرین‌کننده‌های مبتنی بر قند هستند و از گروه مواد غذایی نوشابه یا نوشابه هستند. ترکیبات رایج شامل آب، الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم)، شکر، رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی است.

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک با حداقل مواد تشکیل دهنده ممکن است انتخاب بهتری باشند، اما سطوح بالای قند و سدیم غیر ضروری در محصول هنوز توسط تولید کنندگان حل نشده است. آنها مشخص نکردند که آیا نوشیدنی های ورزشی سالم هستند (چه ارگانیک یا نه) و چه زمانی باید مصرف شوند.

داستان

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای ریکاوری بعد از تمرین بهتر است؟

نوشیدنی های ورزشی در سال ۱۹۶۵ توسط محققان دانشگاه فلوریدا برای تیم فوتبال خود به نام Gators اختراع شد. برای بهبود روحیه تیمی، نوشیدنی ورزشی جدید Gatorid نام گرفت. هدف از Gatoride ایجاد تعادل در سطوح آب و الکترولیت در ورزشکاران در طول تمرینات شدید چند ساعته بود.

سال بعد، فلوریدا گاترز اولین برد تاریخی خود را در اورنج بول به دست آورد. چیزی که Gatorz را از سایر تیم‌های فوتبال متمایز می‌کرد، نوشیدنی ورزشی جدیدی بود که برای آنها ساخته شد و به نظر می‌رسید عملکرد ورزشی آنها را بهبود بخشد.

گستره فعالیت های Gatorad آغاز شد و صاحبان محصول در آن زمان موسسه علوم ورزشی Gatorad را تأسیس کردند. تا به امروز، Gatorad بیشترین درصد فروش و بازاریابی نوشیدنی های ورزشی را در اختیار دارد.

Gatorad، یک نوشیدنی ورزشی ارگانیک، به دلیل تقاضای مصرف‌کنندگان برای گزینه‌های سالم‌تر، در حال توسعه است و سایر تولیدکنندگان نوشیدنی‌های ورزشی مطمئناً از آن پیروی می‌کنند. صنعت ارگانیک یک بازار چند میلیارد دلاری و انگیزه ای برای تولیدکنندگان مواد غذایی است. ورزشکاران و بزرگسالان فعال تلاش می کنند تا سالم تر باشند، که به معنای بهبود تغذیه ورزشی است.

تحقیق متناقض

موسسه علوم ورزشی Gatorid حامی اصلی تحقیقات نوشیدنی های ورزشی است. این باعث ایجاد تضاد منافع می شود زیرا محققان به شدت به بودجه صنعت وابسته هستند. طبق یک گزارش تحقیقاتی منتشر شده در PLOS Medicine، بودجه‌های صنعت می‌تواند منجر به حمایت از محصولات حمایت‌شده بدون توجه به پیامدهای بالقوه سلامتی آنها شود.

به طور کلی، شواهد دقیق مبتنی بر شواهد برای نوشیدنی های ورزشی کمیاب به نظر می رسد. به نظر می رسد بسیاری از مطالعات بالینی فرضی بوده و نتایج متناقضی گزارش شده است.

تحقیقات نشان می دهد که انتخاب نوشیدنی های ورزشی عملکرد ورزشی را افزایش می دهد یا تفاوتی ایجاد نمی کند. شواهد غیرقابل قبول می تواند برای ورزشکاران، مربیان و متخصصان تغذیه که برای تصمیم گیری سالم تر و بهتر به تحقیقات وابسته هستند مشکل ساز باشد.

نقش نوشیدنی های ورزشی

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای ریکاوری بعد از تمرین بهتر است؟

نوشیدنی‌های ورزشی برای ورزشکاران و بزرگسالان فعال برای جبران مایعات و الکترولیت‌ها (سدیم و پتاسیم) از دست رفته در طول فعالیت بدنی شدید طراحی شده‌اند. طبق مقاله‌ای در مجله انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی، ورزشکارانی که بیش از دو ساعت تمرین می‌کنند می‌توانند عملکرد خود را به دلیل مصرف کربوهیدرات و مایعات در نوشیدنی‌های ورزشی افزایش دهند.

ورزشکاران و بزرگسالان فعالی که فعالیت بدنی منظمی دارند، آب و الکترولیت های خود را از طریق تعریق از دست می دهند. تحقیقات نشان داده است که مدیریت منابع آب، از جمله آب و نوشیدنی های ورزشی، می تواند به هیدراته نگه داشتن مردم کمک کند.

هدف جلوگیری از کم آبی و تغییرات بیش از حد در تعادل الکترولیت است که می تواند بر عملکرد ورزشی تأثیر منفی بگذارد. میزان تعریق برای هر ورزشکار متفاوت است و به همین دلیل اجرای برنامه های جایگزینی مایعات توصیه می شود. طبق گفته کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکارانی که بیش از ۶۰ دقیقه ورزش می کنند مفید است.

موضوع قند

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک حاوی قند بالایی هستند. بر اساس تحقیقات مرکز تغذیه سالم، برخی از نوشیدنی های ورزشی می توانند حاوی ۱۹ گرم قند، ۲۰۰ میلی گرم سدیم و ۸۰ کالری در هر وعده غذایی ۸ اونس باشند. میزان قند یک نوشیدنی ورزشی با ۱۹ گرم شکر تقریباً ۵ قاشق چایخوری است.

مشکل این است که بزرگسالان، نوجوانان و غیرورزشکاران آن را با نرخ هشدار مصرف می کنند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های قندی شیرین (SSBs)، مانند نوشیدنی های ورزشی، “منبع اصلی قند افزوده شده در رژیم غذایی آمریکایی” هستند. نشان داده شده است که مصرف زیاد قند به اضافه وزن، چاقی و سلامت ضعیف دندان کمک می کند.

دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت (WHO) به بزرگسالان توصیه می کند که بیش از ۶ قاشق چای خوری شکر در روز مصرف نکنند. این مقدار برای کودکان باید حداکثر ۳ قاشق چایخوری در روز باشد. یک نوشیدنی ورزشی تقریبا نیاز روزانه به قند برای بزرگسالان را پوشش می دهد و برای کودکان مناسب نیست.

با توجه به ائتلاف اقدام چاقی (OAC)، نوشیدنی‌های ورزشی وقتی خارج از باشگاه مصرف می‌شوند، مقادیر زیادی قند، سدیم و کالری غیر ضروری تولید می‌کنند. مصرف بیش از حد قند از نوشیدنی های شیرین شیرین (SSBs) “یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان، چاقی و دیابت نوع ۲ است.”

مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا مقاله ای منتشر کرد که نشان می دهد نوشیدنی های شیرین قندی (SSBs) مانند ب. نوشیدنی های ورزشی، نه تنها عامل اصلی پوسیدگی دندان هستند، بلکه جایگزینی برای گزینه های سالم تر برای هیدراتاسیون هستند.

به نظر می رسد که SSB ها شیوع مشکلات بهداشت دهان و دندان را به ویژه در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهند. تحقیقات نشان داده است که علت و منبع اصلی پوسیدگی دندان نوشیدنی های شیرین است.

مقایسه نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی‌های ورزشی در اندازه‌ها، طعم‌ها و مواد تشکیل‌دهنده مختلفی وجود دارند. نوشیدنی های ورزشی ارگانیک مانند Gatoride هنوز برای مواد تشکیل دهنده آنها مورد بررسی قرار نگرفته اند. خط جدید Organic Gatorides حاوی هفت قاشق چای خوری قند اضافه شده در هر وعده ۱۶.۹ اونس است.

طبق انجمن قلب آمریکا (AMA)، این مقدار توصیه شده ۶ قاشق چایخوری شکر برای بزرگسالان است. مشکل دیگر نوشیدنی های ورزشی این است که به عنوان یک گزینه سالم برای ورزشکاران و عموم مردم به بازار عرضه می شوند. ائتلاف اقدام چاقی (OAC) جدولی را ارائه کرده است که مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های ورزشی محبوب را به تفکیک می کند:

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای ریکاوری بعد از تمرین بهتر است؟

حقایق و توصیه هایی در مورد نوشیدنی های ورزشی

انتظار می رود بازاریابی و فروش نوشیدنی های ورزشی ارگانیک رشد قابل توجهی داشته باشد. این نوشیدنی‌ها برای بهبود سلامت و تناسب اندام ما تبلیغ می‌شوند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که برای افراد غیر ورزشکار توصیه نمی‌شود. در اینجا حقایق و توصیه هایی از تحقیقات نوشیدنی های ورزشی آورده شده است:

  • فواید نوشیدنی های ورزشی برای سلامتی فقط برای ورزشکارانی اعمال می شود که به طور منظم فعالیت بدنی دارند.
  • متوسط ​​​​کودک یا نوجوان آمریکایی از نظر بدنی به اندازه کافی برای نوشیدن نوشیدنی های ورزشی فعال نیست.
  • آب و رژیم غذایی متعادل برای بزرگسالان فعال، نوجوانان یا کودکانی که کمتر از یک ساعت ورزش می کنند توصیه می شود.
  • نوشیدنی های ورزشی منبع قند و کالری اضافه شده در رژیم غذایی ما هستند.
  • نوشیدنی های تمرینی می توانند خطر ابتلا به سلامت دندان را افزایش دهند.
  • مصرف نوشیدنی های ورزشی به افزایش مصرف سدیم کمک می کند.
  • نوشیدنی های ورزشی عامل اصلی چاقی در بزرگسالان، نوجوانان و کودکان هستند.

نوشیدنی های ورزشی، همراه با سایر نوشیدنی های شیرین شیرین (SSBs)، حدود ۵۰ درصد از قند اضافه شده به رژیم غذایی آمریکایی را تشکیل می دهند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.