علم ورزش | ۶ نمونه از منابع گیاهی افزایش تسترون


تا به حال اسم سوپرفودها یا غذاهای عالی را شنیده اید؟ هیچ چیز برای یک ورزککار که ورنه های سنگین بلند می کند، بهتر از غذاهایی کمک کنننده به روند تولید تستوسترون نیست! و اگر فکر کنید که گوشت تنها گزینه پیش روی شماست، کمی بیشتر فکر کن! چون در این مطلب ما منابع گیاهی افزایش تسترون را معرفی می کنیم.

خود شما مطمئناً می‌دانید که تستوسترون برای کسب بیشترین نتیجه ات ور،ا حی. عواملی که می‌دانید، تست‌ترون مهم‌ترین آنابولیک در بدن است. هرچه این بیشتر در بدن شما جریان دارد، راحتر به بدنی عضلانی و بدون انجام دست می‌یابید. همه بدن بانوان کمتر از مردان تستوسترون تولید می کند، اما پیدا کردن راهی طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون برای فیزیک مردان و زنان مفید خواهد بود.

هرگاه سخن از ساخت عضله می شود، هیچ شروعی بهتر از گذری کوتاه به سوپرمارکت نیست. دلیل این امر در نتایج تحقیقات نهفته است. تحقیقات نشان می دهد که برخی از مواد خوراکی مفید شامل افزایش دهنده های طبیعی تستوسترون هستند و برای شما بسیار می خواهند در اینجا فهرستی از منابع گیاهی افزایش تسترون را برای شما مهیا کردهایم داشته باشند!

۱. تخم مرغ منابع گیاهی افزایش تسترون

خیلی پیشتر از همه جا بحث بین کراس فیت و بدنسازی و وزنه برداری در همه فضای مجازی پر شود، موضوع دیگر در جامعۀ تناسب اندام بر سر زبانها بود: آیا زرده تخم مرغ را میخورید یا خیر؟

بحث بر «خوردن سفیده تخم مرغ، دور انداختن زرده آن» به دلیل دلایل عشق، کلسترول یا به طور کلی موضوع بود. با اشاره به نتایج مطالعات بیان می‌کند که تخم مرغ کامل می‌شود به بیشتر و قدرت عضلانی می‌شود -حتی طبق یک تحقیق، این میزان تا سه برابر بیشتر است.

دکتر جیم استاپانی، یکی از نویسندگان معتبر در زمینه ساخت ماشین، در ویدیویی با عنوان «اهمیت تخم مرغها» توضیح می دهد که «فواید تخم مرغ کامل شاید دلیل کلسترول آن باشد». هر چند، اگر هدف شما کمک به تولید طبیعی تستوسترون باشد، به طور واضح زرده تخم برای شما مفید است.

۲. تخم کدو

تخم کدو منبع خوبی از زینک است. زینک یک ماده معدنی است که در هزاران واکنش آنزیمی متفاوت در بدن واکنش های درگیر تولید تستوسترون، نقشی اساسی ایفا می کند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا تحقیق چاپ شده در مجله نیوتریشن بیان مردانی که به اندازه کافی زینک مصرف نمی کنند، تجمع تستوسترون در بدنشان کمتر است.

با افزودن تخمک کدو به جو دو سر، ماست و سالاد یا حتی مخلوط کردن آنها در شیک های پرورشی خود، این منابع گیاهی افزایش را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

۳. نارگیل

شاید تعجب کنید که نارگیل از منابع گیاهی افزایش می یابد. نارگیل نه تنها طعم تعطیلاتی گرمسیری را به رژیم غذایی شما می دهد، بلکه به حفظ سطح تستوسترون در میزان سلامتی کمک می کند. زیرا این مغز بزرگ منبعی از بیماری اشباع است که در تولللند تستوسترون این را ما ـڀڌ

مطالعه‌های در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم به چاپ رسید. بر اساس این تحقیق، دریافتند که مردان سالمی که رژیم غذایی با رژیم غذایی بالا (با ۱۳ درصد درصد اشباع) خود را به رژیم غذایی کم چرب (با ۵ درصد از اشباع) تغییر داده اند، کاهش چشمگیری در سطح تستوسترون خود بوده اند.

برخی که به فیزیک خود اهمیت می دهند، بدون آن که اهمیت خاصی در خصوص افزایش خطر ابتلا به بیماری وجود داشته باشد، می تواند ۱۰ درصد از مصرف انرژی مورد نیاز خود را از طریق مصرف مواد غذایی اشباع به دست بیاورد تا در بالاترین سطح آن کمک کند.

۴.سبوس گندم

چه کسی فکرش را می‌کرد که سبوس گندم از منابع گیاهی افزایش تستوسترون داش باش اما سبوس‌های غنی از فیبر مغز گندم منبع عالی برای منیزیم معدنی است. طبق مطالعه طه تحقیقات ترکیه انجام داده اند، که من مصرف می کنند، بیش از حد تستوسترون دارند.

همچنین این نکته قابل ذکر است که نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف منیزیم در کنار ورزش ها با شدت بالا، تاثیر بیشتری در تقویت تستوسترون درد دارد. در حال حاضر کار با وزنه روشی مشهور در افزایش تستوسترون است، اما این افزایش هورمون با شدت و حجم همراه است و در دسترسی به مواد مغذی ارتباطی با آن ندارد.

منیزیم ویتامینی نیاز برای صدها واکنش بیوشیمیایی بی بدن است، و تولید تستوسترون از آنهاست. با مخلوط سبوس گندم در جو دو سر، خمیر پنکیک و شیک های خوراکی، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

۵. پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا، ماده اصلی لازانیا، یکی از بهترین منابع غذایی در دسته لبنیات است و وجود این غذا، پنیر ریکوتا را ماده غذایی مفیدی برای طرفداران عضله ساخته شده است. محققان دانگگاه کانکتیکت کی پژوهشیند که سطح استرس کورتیزول طی ریکاوری وزنه برداری، در نتیجه پرورش دهندگان کروترفینند کمتر است.

وی نوعی پرورش دهنده شیر است که به ویژه در آمینواسیدهای زنجیرهای پیدا می شود و به کاهش پاسخ هورمون کورتیزول در تمرینات فشار کمک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع که کورتیزول مانع از تولید جنسی می شود، این موضوع بسیار مهم است زیرا آن را به یک هشدار دهنده تستوسترون تبدیل می کند که ممکن است باعث تقویت ذخیره شود.

البته تا زمانی که طرفدار پروپا قرص غذاهای ایتالیایی هستید، پنیر ریکوتا در دسترسی ترین راه کسب وی برای شما به شماره میآید. در غیر این صورت، بهترین راه های پرورش وی، شیک های پرورشی است که یکی از راه های افزودن به رژیم غذایی بدون مصرف گوشت است.

۶. توت فرنگی و سایر میوه های خانواده بری ها

این بری‌های به رنگ رز منبع اصلی برای ویتامین C هستند. در کنار توت فرنگی، فلفلها، مرکبات و میوه های دیگر نیز منابع این ویتامین به شمار می آیند. (آیا می‌دانستید که فلفل‌ها هم از دسته‌های میوه‌ها می‌شوند؟)

این خبر برای افزایش شما خبر خوبی است. چرا که مصرف بیشتر این تمرینات را با آنتی اکسیدان قوی در کاهش میزان افزایش دهنده تستوسترون یعنی کورتیزول همراه است. این ماده همچنین در بدنه‌های بی‌شماری مشارکت دارد که برای اشاره به این موضوع بسیار طولانی هستند، اما در کنار برق انداختن ظرف بری‌های خود را اضافه کنید.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیکی است که توسط غدد فوق کلیه در پاسخ به موقعیت های استرسی از جمله تمرینات سخت و پر فشار می شود. آزمایش کورتیزول با تستوسترون در تضاد است، بنابراین میزان بالای کورتیزول قادر به از بین بردن تستوسترون است و به همین دلیل فواید آنابولیکی آن را کاهش می دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.