علم ورزش | چگونه برای تیپ های بدنی بهترین رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟


آنچه در این مقاله می‌خواند

شاید کم تا بیش با تیپ های بدنی آشنایی داشته باشید و بدانید که بدن شما را چگونه و کجا ذخیره می کند می تواند تاثیر بزرگی روی سلامتی و وزنتان بگذارد. قبلاً در مطلبی تحت عنوان « چرا جایی که بدن در آن مسابقه را ذخیر میکن ‌است اسس »در این مطلب برای شما میگوییم بر اساس تیپ های بدنی که دارید، چه چیزهایی باید بخورید و چه چیزهایی را باید حذف کنید.

چرا باید تیپ بدن خود را بشناسید؟

تیپ های بدنی این روزها بیشتر جنبه ظاهری دارد تا سلامت، مخصوصا وقتی پای این میان میآید که چه باید بپوشید! اما وقتی که از سلامتی صحبت می‌کنم، تیپ شما می‌تواند بدن‌های زیادی را در مورد خطرات احتمالی در سلامت شما و باهایتان بروز دهد.

موضوع اصلی این است که بدن شما را کجا و چگونه ذخیره می‌کند. برخی از انواع نسبت به بقیه برای سلامتی مضرترند و ممکن است به تکنیک های مختلف متفاوت واکنش های متفاوتی نشان دهند.

مثلاً مطالعه‌ای دریافتی خود که وزن بیشتری در شکم دارد، نسبت به رژیم غذایی کم کربوهیدرات بهتر می‌گیرند در حالی که آنهایی که وزن بیشتری در ناحیه باسن دارند و با رژیم غذایی کم چرب بهتر می‌شوند به نتیجه برسند و این تازه شروع کار است. ! تغذیه تغذیه می تواند کمکتان کند بفهمید تیپ بدنی شما چیست و چه باید بکنید.

اندام سیبی شکل

اندام سیبی شکل دقیقاً شکلی است که اسمش می‌گوید. بالاتنه ای پهن، شانه های پهن و بازوها و باسن ها و پاهای کوچکتر یعنی به طور یلی بالاتنه از پایین تنه بزرگتر است.

اگر مثل سیب وزن اضافه کنید احتمالا تمام این وزن اضافی مستقیما به طرف ککمتان میرود. حمل در ککم یعنی اینکه شما بیشتر در اطراف اندام های داف اندام های داخلی خود را دارید و این خطر بیماری های قلبی، و سندرم متابولیک را بالا میبرد.

سیب‌ها چه باید بخورند

روی خوردن غذاهای سالم توصیه کنید و توصیه کنید قدیمی که می گویید خوردن چاقتان را فراموش کنید.

درمانهای سالم به شما کمک می کند که بتراشید و خود خطر بیماریهای بیماری و خطر را کم می کنند. نتیجه، اثر کمی بر میزان انسولین دارد، بنابراین قند خون‌تان کمتر بخلا ت. در نتیجه کمتر هوس خوردن می‌کنید و انرژی بیشتری دارید. و کره آجیل نمونه های خوبی هستند.

سیب‌ها چه نباید بخورند

خوردن‌های سالم تنها نیمی از جدال شما برای کوچ کردن شکم‌تست است. اندامهای سیبی ککل نیاز دارند تا مصرف کربوهیدارتها را نیز کم کنند، مخصوصا کربوهیدراتهای ساده مانند قند و ککر و اسنکهای شیرین.

رژیم غذایی خوب رژیمی است که آن را ادامه داد و برای خیلی از افراد این یعنی مقداری کربوهیدرات خوردن. فقط سعی کنید کربوهیدرات را به ۴۰ درصد مصرف کنید.

اندام گلابی شکل

در ادامه معرفی تیپ های بدنی ککل گلابی را با شانه های باریک، دور کمر باریک و باسن و ران بزرگ; می شناسند. موفق باسن و ران یکی از بهترین و سالمترین جاهایی است که می تواند در آنجا ذخیره شود و ثابت شود که با طول عمر بیشتر مرتبط هستند.

راحت پیدا کردن شلوار جین مناسب و اندازه این اندامها بسیات سخر. برنامه های علاوه بر علی حتی جاهایی غه ذخیره شده می توانند به مفاصل، قلب و مغغ فشار وارد کنند.

گلابی‌ها چه باید بخورند

تمرکک اصلی اندام گلابیها باید روی ساختن بدون سوار همراه با حفظ وزن سالم باشد. بهترین راه تامین این هدف است که حتما به مقدار زیاد کم چرب، سبزیجات برگدار و غذاهای سالم بخورید.

اینها سه جءء اصلی هر رژیم غذایی سالم هستند اما این ترکیبی از این سه است که به اندامهای گلابی ککل کمک می کند تا ضمن عضله سازی، باعث بسوزانند. به عبارت دیگر، همراه با گوشت کم بیشتر سالاد بخورید!

گلابی‌ها چه نباید بخورند

دیگر همه میدانیم که شکر برای سلامتی خوب نیست. محدود کردن مصرف ککر و قند لزوما به این معنی نیست که شما هرگ نمی توانید کیک تولد بخورید.

بلکه به تمام غذاهایی که در رژیم غذاییتان وجود دارد نگاه کنید و چیزهایی را که باید حذف کنید. چیزهایی مثل سس پاستا، کچاپ، نان، جو دوسر فوری و کره بادام زمینی معروفند که قند پنهان دارند.

قند در بسیاری از غذاهای فرآوری شده آماده وجود دارد. برای راحت تر تکلیف خود را انتخاب کنید این قانون را به یاد داشته باشید: از خوردن هر غذا که بیشتر از ۳ قند گرم اضافه دارد (روی برچسب گفته شده) خودداری کنید.

اندام ساعت شنی شکل

دو نوع از تیپ های بدنی یا شکل بدن را معرفی کردیم، سومین مورد آن اندام های ساعت شانی شکل، وزن بیشتر در قسمت بالاتنه و پایین تنه حمل می کنند و کمر باریکتری دارند.

این تیپ اندام‌ها معمولاً را در تمام بدن به طور یکنواخت ذخی، دکن زنان خاص دوست دارند چنین اندامی داشته باشند زیرا انحنا جذابی دارد اما این فرم بدنی به راحتی هم می تواند چند کیلو وزن اضافه کند بدون اینکه فرد متوجه شود زیرا این وزن در سراسر بدنش یکسان پخش می شود. هر وزن می‌تواند به سلامت آسیب بزند.

ساعت شنی‌ها چه باید بخورند

اگر شما هم ککل اندام ساعت شنی ککل دارید پس باید هوشمندانه غذا بخورید تا باعث افزایش وزن نامحسوس نشوید شوید! به جای اینکه یک بسته چیپس بخورید، میلتان به کربوهیدرات را با منابع کربوهیدرات های پیچیده و با کیفیت جواب بدهید.

سعی کنید میان وعده‌تان باشد. سبزیجات نه برایتان مفید است بلکه به شما امکان می دهد که بدون سیر دریافت زیاد، غذای بیشتر تنها بخورید و ضمنا و راضی شوید. اسنکهای مناسب برای ساعت شنیها می توانند هویج و گواکامویج و گواکامویی، کرفس و کره بادام، آوکادو با نان تست، خیار و هوموس باشد.

ساعت شنی‌ها چه نباید بخورند

ذذابیت اندام شما می توانید به خاطر بالاتر بودن سطح هورمونهای زنانه های چون استروژن و پروژسترون باشد. اینها فواید زیادی دارند اما استروژن هورمونی است که ذخیره می شود و می تواند باعث افزایش وزن شود.

اگر ریتم طبیعی های هما مختل شده – استرس می تواند یکی از دلایل باشد – ممکن است اشتها و میل به شیرینی نیز در شما بیشتر شود. سعی کنید این غذاها را به حداقل برسانید مصرف کنید: انواع شیرینی، آبنبات، بستنی و سایر خوراکی های پرقند و پرچربی.

اندام مستطیلی یا خط کش شکل

اگر طبیعتا لاغر هستید و انحناهای کمی در اندامتان دیده می شود احتمالاً یک خط کک هستید! از جنبه‌های ذخیره‌شده، بهترین تیپ بدنی را در بین تیپ‌های بدنی دارید.

خط کش ها معمولاً برای افزایش وزن باید خیلی تلاش کنند. اما این دلیل نمی شود از جهت تغذیه کاملاً آزاد باشند. خیلی از آنهایی که اندام مستطیلی یا خط کک ککل دارند فکر می کنند چون لاغر هستند پس می توانند هر چه دوست دارند بخورند و ورزش هم نکنند. اما حتی اگر به نظر می رسد، بیشتر از حد ممکن است افزایش وزن در بدن خود را داشته باشید که شما را مستعد از بیماری ها می کند.

خط کشها چه باید بخورند

خط کشها باید آنقدر بخورند تا سیر شوند، نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. رژیم غذایی غذاهایی که شامل کربوهیدراتها، لذت بردن و پرورش دهندگان برای این تیپ اندامها مناسبترین است.

همچنین خیلی مهم است که افراد با اندام مستطیلی ورزش کنند. تمرکک روی تغذیه و ورزش با روش های مراقبتی می تواند سلامت این اندام ها را داشته باشد و خطر بیماری ها را به حداقل برساند.

بسیاری از آنهایی که شکل اندام خط کش ممکن است مورد توجه قرار گیرند ورزشهای استقامتی مانند دوچرخه سواری و دو انجام دهنده هستند، پس حتما باید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنند تا برای این فعالیت ها به خوبی مصرف کنند. غذاهای مناسب اندامهای خط کش: تمام غذاهای فرآوری نشده و غ،های عب!

خط کش‌ها چه نباید بخورند

چون معمولاً خط ککها وزن دارند نه اضافه وزن در مورد محدود کردن گروههای غذایی با رعایت اصول عمل می کنند. اگر اندام کک ککل دارید و اضافه وزن هم باید تغذیه ای مناسب خودتان را داشته باشید و از دیگران تقلید نکنید. اگر سعی کنید عضله بسازید، در مصرف نوشیدنی های خوراکی، شیکه ها یا گوشت زیاده روی نکنید. این روزها بیش از حد مصرف می کنند. در صورتی که بدن فرد عادی به ازای هر وزن از وزن خود حدودا ۱ گرم نیاز دارد.

اندام بستنی قیفی شکل

اگر سینه ها و گردن ها و شانه های بزرگی دارید اما به سمت پایین میروید که میروید جمعتر و باریکتر می شود پس از پنجمین نوع تیپ های بدنی شامل شماست، شما یک بستنی قیفی هستید! برای شما احتمالاً عضله سازی راحت تر است، مخصوصاً در منطقه ای. اما شما هم مانند سیب‌ها در معرض ذخیره‌ی دیدنی در اطراف شکم هستید.

بستنی‌ قیفی‌ها چه باید بخورند

کربوهیدرات زیاد بخورید، اما فقط غلات کامل و کربوهیدرات‌های پیچیده. این غذاها به شما انرژی ماندگارتری می دهند و فیبرهای سیر می کنند که شما را بین وعده های اصلی سیر نگه میدارند.

تحقیقات نشان می دهد که این نوع فیبرها می توانند بیشتر از سرطان ها را کاهش دهند. کابینتهای آآپپخانهتان را از کینوآ، جو، برنج قهوهای، عدس و لوبیا و سیب زمینی شیرین پر.

بستنی‌ قیفی‌ها چه نباید بخورند

آنهایی که اندام بستنی قیفی شکل دارند باید مصرف مصرف را کنترل کنند. اگر توصیه نمی کنیم اسنکهای فرآوری شده را بدون لذت ببرید بلکه باید در مورد نوع انتخابی که می کنید، هوشمندانه عمل کنید.

در مصرف های سالم آزادید اما از مصرف های تریگلیسرید غیر متوسط ​​یا اسیدهای چرب چند اشباع خودداری کنید زیرا این مصرف ها می توانند معکوس روی بدنتان را بگذرانند. از روغن نارگیل، پنیر، کره، روغن کانولا، روغن های گیاهی و روغن دانه ها کمتر استفاده می شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: approx


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.