علم ورزش | چگونه بدانیم بدن مان کربوهیدرات دارد؟


آنچه در این مقاله می‌خواند

کربوهیدراتها شهرت بدی پیدا کرده اند و چون برداشتها در موردشان زیاد است، بیشتر در مورد کربورهایراتها باورهای اشتباهی وجود دارد که کاملا نادرستند. هر کدام ثابت شده است که رژیم های کم کربوهیدرات، مانند رژیم های بسیار معروف کتوژنیک، به کاهش وزن کمک می کنند اما به این معنی نیست که خوردن کربوهیدرات ها شما را چاق می کند، یا اینکه جلوی کاهش وزنتان را می گیرد، بلکه حتی اگر کربوهیدرات می تواند مضر باشد.

همه‌ی کربوهیدرات‌ها مثل هم هستند. کربوهیدرات های گرفته شده از قندها و آردهای فرآوری شده می توانند سطح قند خون را بالا ببرند و جلوی کاهش وزن را بگیرند. اما کربوهیدرات های پیچیده موجود در غلات کامل و سبزیجات، برای سلامتی و داشتن پاکی صاف و بدون داشتن، لازم و مفیدند.

ضمنا، وقتی شما کربوهیدرات کافی نمیخورید (تقریبا ۲۲۵ گرم در روز) احساس خوبی در مورد و این موضوع حتی در مورد آنهایی که تحت رژیم کتوژنیک هستند نیز وجود دارد.

یکی از جدی ترین مککلاتی که افراد در رژیم کتوژنیک با آن روبرو می شوند، یک فیبر است. بدون مصرف فی کافی، شما با مشکلات زیادی مواجه می شوید؛ از مشکلات خوراکی گرفته شده تا بهم خوردن عملکرد عملکرد روده‌ها و گرسنگییۧ پ،ۧپایی. بدانید کربوهیدرات‌ها، تنها راه طبیعی دریافت فیبر هستند.

علائم کربوهیدرات در بدن

سر دردهای بدی دارید

کربوهیدها نیاز به فرآوری اضافه دارند تا گلوکک خون بسازند، بنابراین به میزان نسبتا قندی یکنواخت نگه میدارند. اما وقتی شما کربوهیدرات کافی نمیخورید (یا به طور کلی غذای کافی نمیخورید)، سطح قند خونتان می تواند کاهش یابد و باعث سر درد شود.

هر چند گاهی سر درد طبیعی می شود، اما بعد از شروع یک برنامه غذایی کربوهیدرات برای کاهش وزن، هر روز سر درد پس از این است که خیلی کم کربوهیدرات مصرف کنید. مقدار مواد غذایی کربوهیدراتدار مانند سیب، گلابی و هویج وارد برنامه غذاییتان شوید تا هم کاهش وزنتان حفظ شود و هم به دلیل کربوهیدرات دچار سر درد نشوید شود.

دریافت کربوهیدارت و احساس سرما

چگونه بدانیم بدن مان کربوهیدرات دارد؟

شاید متوجه شوید با این دماسنج نشان می دهد هوای اتاق نسبتا گرم است اما شما سردتان است و دندانهایتان به هم میخورند. چنین حالتی، به جز در مواردی که تب دارید، علامت این است که مککلی در بدنتان وجود دارد. آن‌هایی که تحت رژیم‌های کم کربوهیدارت هستند، در معرض خطر کم کاری تیروئید قرار دارند که بدنشان را به سختی‌های سختی درونی خود را تنظیم می‌کنند.

دهان‌تان واقعاً بدبو شده است

بعد از شروع رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بدن برای تامین انرژی دریافتی ذخیره شده میرود. هر چند این اتفاق به شما کمک می کند که کمتان را بکنید (حداقل در ابتدا که این طور است!)، اما نفستان را هم نمی تواند بدبو کند.

هنگامی که بدن کربوهیدرات دارد، برای سوختن خود به دیدن و پرورش میرود و این کار طی فرآیندی به نام کتون زدگی (کتوسیس) انجام می شود. استفاده از پرورش و ورزش برای سوخت بدن، می تواند باعث بدبو شدن دهانتان شود.

هر چند افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند تا حدودی به رفع این مککل کمک کند، اما دو برابر کردن آبی که مینوشید نیز خواهد بود. نظرات میگویند این ترفند ساده، در واقع یک راه حل فوری برای رفع بوی بد دهان است.

اجابت مزاج‌تان منظم نیست

وقتی از پاستا و نان و غلات مصرفیتان کم می‌کنید، در واقع فیبر مصرفیتان نیز کم می‌شود که در مواردی که مواد مغذی از سایر غذاها مانند میوه‌ها و سبزی‌ها دریافت می‌شود، می‌توان آن را ساخت.

با عدم دریافت فیبر کافی، شما دچار مککلات می شوید که شامل نفخ ککم و یبوست می شود. برای اینکه یبوستتان را درست کنید و به طور منظم اجابت مزاج داشته باشید، هر روز ۲۸ فیبر گرم از سبزیجات غیرنشاسته ای و کم کربوهیدرات مانند بروکلی و کلم برگ و اسفناج و مارچوبه دریافت کنید.

تمرین کربوهیدارت و ناتوانی در تمرین کردن

چگونه بدانیم بدن مان کربوهیدرات دارد؟

کربوهیدراتها، اولین منبع انرژی برای بدن هستند، بنابراین وقتی ذخایر کربوهیدرات در عضله کم و ناکافی است، باعث می شود احساس بیانرژی بودن و بی حالی کنید و نتوانید تمرینات ورزشی پرشدت خود را ادامه دهید.

پیش از تمرین و ورزش، بررسی کنید چه اندازه کربوهیدرات نیاز به انرژی کافی برای ورزش و ورزش سوزی داشته باشید. بعد از ورزش هم باید میزان نیازتان به جربوهیدرات جهت جایگگین کردن انرژی از دست رفتنتان را بدانید تا روز بعد از ورزش کردن داشته باشید. شما باید ترکیبی از مواد مغذی لازم را به بدنتان برسانید تا از پس تمرینات خود به خوبی برآیید.

دیگر وزن کم نمی‌کنید

در ابتدا که برنتان کاهش وزنتان را شروع کرد، روند سوزیتان خوب پیش میرفت، اما حالا اینطور نیست و کاهش وزنتان را کاهش میدهد. چرا؟ یک رژیم غذایی کربوهیدرات می تواند سوزی را کاهش دهد، زیرا اگر شما کربوهیدرات مصرفی را خیلی کم کنید، سعی کنید با تولید قند، این را جبران کنید. وقتی سطح قند خون بالا میرود، لوزعده انسولین مصرف می کند که ذخیره ذخیره شده است.

بنابراین شما به جای اینکه از دست بدهید، آن را ذخیره می کنید. یعنی دقیقا عکس چیزی که می‌خواهم روی می‌دهد. چرخه کربوهیدرات. یعنی یک روز در هفته، کربوهیدرات بیشتر از آنچه به طور معمول مصرف می کنید، بخورید. نیازی نیست دو برابر روزهای دیگر نان بخورید؛ یک اسموتی پُرپروتئین نیز نیازتان را تامین می‌کند.

همیشه گرسنه‌اید

چگونه بدانیم بدن مان کربوهیدرات دارد؟

بیشتر کرهیدرات‌های سالم‌های پُر از فیبر شکم پُرکن هستند. بنابراین اگر این کربوهیدراتها را با سایر مواد مغذی سیر کننده جایگگین نننید، ممکن است متوجه شوید ککمتان مدام قار و قور می کند.

غذاهایی که تحت رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستند، بیشتر اوقات احساس گرسنگی میکننند و دلیلش هم ساده است; آنها کربوهیدرات‌ها را حذف کرده و آن را با سلامت‌های سالم جایگزین می‌کنند.ڇرا رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم اصلاح، نسخه‌ی کاملی برای همیشه گرسنه مجید!

از علائم کربوهیدرات در بدن مه مغزی است

مغزتان هم مثل بدنتان از کربوهیدرات به عنوان انرژی استفاده می‌کند. زمانی که نمی‌تواند مورد نیاز خود را تامین کند، نمی‌توانید خوب فکر کنید.

مطالعات کوچک نشان داد زنانی که تحت رژیم غذایی کم کربوهیدرات بوده اند، در آزمون های حافظه، نسبت به افرادی که تحت رژیم غذایی کم مصرف هستند، امتیازات کمتری کسب کرده اند. اما زمانی که گروه کم کربوهیدرات دوباره مصرف کربوهیدرات را شروع کردند، مغان نیز فورا به عملکرد نرمال خود برگگت کرد.

بداخلاق و تحرک پذیرفته شده است

کسانی که تحت رژیم های غذایی کم کربوهیدرات هستند، معنی Hangry یا عصبانیت ناشی از گرسنگی را خوب میفهمند. اگر شما مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، در ابتدا، این کار واقعاً نمی تواند بدخلق و عصبیتان کند.

دلیلش هم این است که کافی نیست و سطح قند خونتان هم پایست است. غذاهای نشاسته ای مانند کیک و کلوچه و ماکارونی و پنیر نیز غذاهای راحت و دم دستی هستند که خیلی ها عادت کرده اند وقتی گرسنه اند سراغشان بروند و حالا که نمی توانند، عجیب نیستند که عصبانی و بیقرار شوند.

یک دلیل دیگر بدخلق شدن در شرایط کم کربوهیدرات این است که کربوهیدرات ها برای تولید سروتونین نیز لازم هستند. سروتونین یکی از هورمون‌های حال خوب است که در مغز ساخته می‌شود. پس می‌توانیم بگوییم کربوهیدرات کمتر یعنی کمتر! افزودن کربوهیدرات بیشتر به وعده غذاییتان می تواند حس و حال و اخلاقتان را بهتر کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.