علم ورزش | چرا تغذیه اهمیت بخش تناسب اندام است؟


آنچه در این مقاله می‌خواند

تغذیه نقشی حیاتی در شیوه‌های نگرش و احساس ما ایفا می‌کند. تمرین و ورزش منظم، مهم است، ولی بر اساس تحقیقات، تغذیه مهم را روی تناسباندام ما دارد به نحوی که از غذا به عنوان دارو استفاده می کند، به یک موضوع و روش محبوب و متداول برای بهبود سلامت تبدیل می شود.

یک هدف اصلی تناسب اندام در حال حاضر بر مصرف غذاهای سالم است. وقتی که عادات خوردن غذای سالم به یک سبک زندگی تبدیل شود، ما سالمتر و شادتر باشیم. خوردن و تغذیه صحیح و مناسب به ما امکان کاهش بدن، کاهش وزن بدن، احساس اعتماد به نفس بیشتر و خطر ابتلا به بیماری را می دهد.

مطالعات مکر، مصرف غذاهای سالم را بهعنوان مهم بخش برنامه های تناسباندام در نظر گرفته اند. برخی پپککان، عادات سالم و سبک زندگی سالم را بهعنوان شیوه ای برای بهبود سلامت کل با چاقی و بیماری های مرتبط با آن توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

مواد غذایی از عناصر مغذی یا ابرغذاها شامل پرورش‌های بدون درمان، کربوهیدربی، کربوهیدربی‌های ضروری برای سلامت ما هستند. ابر غذاها، منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاش نید نید. آنتیاکسیدانها باعث کاهش و کاهش می شود و به این ترتیب ما در مبارزه با بیماری و امراض کمک می کند. علت یکی از علل اصلی بیماری‌ها است. آنتیاکسیدان های قوی در سبزیجات تازه به سم زدایی بدن و حذف مواد شیمیایی خطرناک کمک می کند. ابر غذاها شامل ترکیباتی هستند که باعث افزایش متابولیسم ما برای درمان سوزی کارآمدتر می شوند به عنوان مثال فلفل قرمز حاوی مولکولی است که باعث افزایش سرعت سوزی بدن می شود.

مواد غذایی غنی از کوئرستین چه غذاهایی دارد؟

کوئرستین یک آنتیاکسیدان قوی است که به طور طبیعی در انواع غذاهای گیاهی وجود دارد. در حقیقت، تحقیقات کوئرستین ن آن را می دهند که یکی از قویترین آنتیانان ها با چندین سلامتی است. بسیاری از ورزککاران، از کوئرستین برای کاهش وزن ناشی از تمرینات شدید استفاده می کنند. بر مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی طب پیشگیرانه، مکمل دهی کوئرستین به طور معنی داری افزایش سرعت بهبود عملکرد ورزشی، افزایش متابولیک و تودهی بدون موفقیت در میان ورزشکاران شد.

غذاهای زیر منبع غنی کوئرستین هستند:

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • توت

متابولیسم خود را به طور طبیعی افزایش دهید

بهترین سوزاننده ای مصرف، مصرف آب نیست، بلکه مصرف غذاهایی است که دارای ترکیبات خاص هستند. بر اساس تحقیقات در زمینه‌های تغذیه می‌توان سرعت سوزی طبیعی را دافزدافزدر کرد

مصرف غذاهایی که باعث تحریک و بهبود فرآیندچربی می شود، به ما در کاهش بیشتر کمک می کنند. افزودن مواد غذایی تسریع کننده متابولیسم یک مکمل عالی برای برنالی برای برنامه های تغذیه ای و تمرینی شماست.

مواد غذایی باعث افزایش متابولیسم بدن ما می‌شوند:

  • فلفل تند (با ماده تشکیل دهنده کپسایسین)
  • چای سبز (با ماده نوشیدنی کافئین)
  • قهوه سیاه (با ماده نوشیدنی کافئین)
  • آب سرد (۵۰۰ میلی لیتر آب روزانه میزان متابولیسم را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد)
  • غلات سبوس دار (با عناصر کمکی فیبر و آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک ها)
  • سیب (به دلیل داشتن فیبر)
  • آجیل و دانه‌ها (ترکیبات اسیدهای چرب نیاز)
  • ماهی (با ترکیب اسیدهای چرب امگا ۳)

کره ای بادامزمینی یک ابرغذا است

کره‌ای بادام‌زمینی یکی از ابرغذاهای اصلی برای تمرینات ورزشی است. کره ای بادامزمینی دارای سالم بوده است، غنی از عناصر مغذی است و انرژی بلندمدت را برای عملکرد ورزشی بهینه ارائه می کند. انتخاب کره ای بادامزمینی طبیعی یا ارگانیک، برای جلوگیری از نگهدارنده یا قندهای افزوده شده توصیه می شود. کره ای بادامزمینی حاوی عناصر مغذی باکیفیت بوده و منبع انرژی بلندمدت ۹۰ شکر به ازای هر ۲ لیوان چای خوری است.

همچنین حاوی ۷ گرم به ازای هر اونس در مقایسه با سایر مواد است که تنها ۴ گرم پرورش می دهند. مصرف کافی برای رشد نیاز است. کره ای بادامزمینی دارای کلسترول و تجربه اشباع پایین است و همین امر باعث می شود تا یک ماده غذایی سالم برای قلب باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف ۱.۵ اونس کره ای باداممینی در روز می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. کره ای بادامزمینی از فیبر و منبع عالی از گیاه گیاهی است. کره ای بادامزمینی حاوی نیاسین، فولات، ویتامین E و سایر عناصر مغذی نیاز و مواد معدنی است.

مواد غذایی برای تغذیه تناسب اندام

اصطلاح مواد غذایی تناسب‌اندام مترادف با ابرغذاها می‌باشد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی تناسب‌اندام، برای سلامت مرا ضرور از مواد غذایی سالم و سلامت از استفاده از آنها، برای دستیابی به بدن سالم و بدون ورزش، حیاتی است.

در فهرست غذاهای مناسب برای تناسب اندام ارائه شده است

  • جودوسر (غنی از فیبر بوده و باعث بهبود هضم/ افزایش متابولیسم می شود)
  • تخم مرغ (منبع پرورش، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها، کاهش)
  • سیب (دارایاکسیدان بوده و باعث کاهش و اف،ایش متابولیسم مشیش متابویسم مشیش)
  • گوشت و ماهی بدون خوردن (آمینو اسیدها، منبع تغذیه، عضله سازی)

آیا قهوه مواد غذایی سالم است؟

آیا بایستی قهوه بنوشیم؟ این یک سوال متداول است و برای برخی افراد مفید نیست، بااینحال مطالعات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام ما مفید و سودمند است. قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان و نیز کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود. بسیاری از روزکاندگان قبل از تمرین قهوه مینوشند تا سرعت متابولیسم خود را افزایش دهند. دوزهای پایین تا متوسط ​​(۱-۲ فنجان) قهوه، به طور معنی دار باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود.

نوشیدن قهوه سیاه، ۳۰ دقیقه قبل از ورزش، دارای بهترین نتایج ارگوژنیشک مدایک مدیک مرگوژنیشک. این باعث بهبود استقامت ما شده و مدت زمان ورزش و تمرین را طولانی تر می کند. گفته می شود که قهوه درعینحال مرکب بهبود تمرکک ذهنی ما شده و سطح انرژی را افزایش می دهد. همچنین باعث کاهش درد عضلانی از ورزش می شود.

قهوه حاوی آنتی‌انیدان‌های قوی است که باعث کاهش بیماری‌ها و دامراض مراض م.ر می‌شود بر اساس مطالعات، قهوه به بیماری مفیدی که از بیماری پارکینسون میبرند مفید بوده و کاهش سنگهای صفر می شود. چون قهوه یک محرک است، با پزشک قبل از مصرف قهوه در صورت داشتن فشار خون، باردار بودن، شیر دهی و یا داشتن فشار خون بالا یا بیماریهای قلبی، را بررسی کنید.

هر روز ابرغذا (سوپرفود) بخورید

ابرغذا نقش مهمی در دستیابی به بدن سالم و حفظ آن ایفا می‌کنند. متخصصان رژیم غذایی، در فهرست خود ممکن است دارای انواع مختلفی از غذاهای عالی باشند، با این حال بر این باورند که این مواد غذایی نیاز دارند. خوردن انواع مختلف از ابرغذا ها هر روز به رفع نیاز غذایی برای عملکرد بدن برای عملکرد بهینه ای کمک می کند.

برای بهبود سلامت و تنسباندام، با ابرغذاهای زیر شروع کنید:

  • جو دوسر (غنی از فیبر، سلامت هضم، قلب)
  • غال اخته (آنتی اکسیدان ها، باعث کاهش آسیب می شود، برای درمان سرطان استفاده)
  • سیب (آنتی‌اکسیدان، کاهش می‌دهد، باعث کاهش وزن می‌شود)
  • چای سبز (آنتی‌اکسیدان‌ها، متابولیسم را افزایش می‌دهد، باعث کاهش مزد) می‌شود.
  • دانه کتان اسیدهای چرب شده، باعث متابولیسم شده و پیامد،هی ‴،لتهاب،هی شها کاش،لتهاب،ها .
  • کلم بروکلی (آنتی‌اکسیدان ها، ضد سرطان، سم زدا)
  • ماست (کلسیم، پروبیوتیک، بهبود هضم، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) / سلامت قلب)
  • لوبیا (غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان، بهبود عملکرد مغز)
  • دارچین (دارای ضداکسیدان ها، سم زدا، ادویه شفا بخش)

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.