علم ورزش | بهترین ویتامین برای بدنسازی؛عضله سازی و ریکاوری بدن


زمانی که از باگگاه به خانه برمیگردید، رشد عضله و ترمیم آن در سلولهایتان در حال روی دادن است. تولید سلولی و ترمیم بافت به ویتامین‌ها و مواد معدنی گونارونی د. این ویتامین‌ها در یک رژیم غذایی غذایی وجود دارند، اما ممکن است برداشت‌ها و فرآوری‌هایی باعث شود که وجود بیاید و رشد و ریکاوری عضله را به میزان بیندازد. در این مطلب از مجله علم ورزش بهترین ویتامین برای بدنسازی – عضله سازی و ریکاوری بدن را معرفی میکنیم.

ویتامین A

ویتامین یک یکی از ویتامین هایی است که برای سلامتی چچم مفید است اما سایر فواید ن نادیده گرفته می شود. ویتامین a برای ورزککاران ورزنکاران و بدنست زیرا تولید می کند که برای رشد عضله نیاز به تقویت دارد. با افزایش تولید، از میزان ویتامین کاسته می شود، دلیلش هم این است که ویتامین یک رای تولیدی حین پروسه ای ترمیم عضله مورد نیاز است.

اگر هنوز قانع نشدید که چقدر به ویتامین نیاز دارید و چرا یکی از بهترین ویتامین ها است، بهتر است بدانید این ویتامین تاثیری بر روی تستوسترون دارد که قوی ترین هورمون بدن برای عضله سازی است. در مطالعه روی ۱۰۲ که با نوجوان بلوغ انجام می شود، مصرف مکمل ویتامین A و حتی می تواند به بلوغی مشابه گروهی تبدیل شود که هورمون تستوسترون دریافت کرده است. این نشان می دهد تمام ویتامین یک می تواند بر سلامت تاثیر داشته باشد بر تولید تستوسترون در مردان در سنین دارد. خلاصه این ویتامین با حرکت سلولهای جوان جهت سریعتر بالغ شدن و کامل شدن، نقش مهمی در ایجاد قدرت ساختاری بیشتر در اختیار دارد.

ویتامین D

وقتی پای رشد و ریکاوری را به میان میآید، ویتامین یکی از بهترین ویتامین هایی است که بحثهای زیاد در موردش وجود دارد. ویتامین دی تنها ویتامینی است که بدن نیاز دارد تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد تا آن را تولید کند. همه‌ی ما میدانیم که ویتامین D برای دور ماندن از بیماری‌ها مهم است و از افراد ویتامین D دارند، اما آیا این ویتامین را چگونه به رشد بدن و ریکاوری آنها کمک می‌کند؟

ویتامین D ویتامین از جهت تولید تستوسترون است! از مطالعات حتی نشان داده اند که مصرف مکمل ویتامین D در کنار برنامه تمرینی مناسب می تواند به میزان قابل توجهی قدرت انفجاری را در افراد افزایش دهد. این ویتامین حتی در تولید نوروتین نیز نقش اساسی دارد که تا حدودی به دلیل آن بر تولید تستوسترون باشد. مطالعه روی مردانی که تستوسترونشان پایین بود انجام شد و یافته ها نشان داد مصرف مکمل ویتامین به ۲۰ درصد در تستوسترون افزایش یافته بود. ویتامین D علاوه بر تاثیرش بر تستوسترون و رشد عضله می تواند به سلامت استخوان ها نیز کمک کند و با همکاری کلسیم و منیزیم کمک بسیاری به رشد استخوان ها می کنند.

ویتامین C برای بدنسازی

بهترین ویتامین ها برای بدنسازی، عضله سازی و ریکاوری بدن

ویتامین C یکی از ویتامین هایی است که زیاد درباره اش گفته شده و می شود. اول از همه ویتامین C یک آنتی اکسیدان بالقوه است که از سلول های عضله در برابر آسیب های ناشی از رادیکالاهای آآاد محافظت می کند. ضمناً این ویتامین به ترکیب تستوسترون و سایر هورمونهای آنابولکیک ممیک ممیک ممیک ممیک ممیک ممیک ممیک ممیک نقش ویتامین C در بدنسازی به همین جا ختم نمی‌شود.

ویتامین C به تولید کلاژن نیز کمک می‌کند. کلاژن بنیادیترین سازنده بافت همبند است و ویتامین C مولفهای نیاز در حفظ استخوانها و در برابر آسیب به تعداد میرود. با تقویت کلاژن، مفاصل بهتر می توان مقاومت های سنگین را تحمل کرد و در نتیجه احتمال آسیب کمتر می شود. در مطالعاتی که در کارولینای شمالی انجام شد، مصرف مکمل ویتامین C قبل و بعد از تمرین، درد عضلانی را کاهش داد و از آنتی اکسیدان گلوتاتیون دانشگاهی بسیار قوی استفاده کرد. این نکته بسیار مهم است زیرا درد عضلانی آسیبی (DOMS) اصلا خوشایند نیست و ویتامین C می تواند از این درد کم کند و نقش آنتی اکسیدانی در سطح سلولی داشته باشد. س این ویتامین را نیز میتوان یکی از بهترین ویتامین ها برای بدنسازی و عضله سازی دانست.

نقش ویتامین در بدنسازی

ویتامین E کاربردهای عملی زیادی دارد. خیلی ها میدانند که ویتامین E درمانی برای استرچ مارک ها (ترک پوست) و مککلات پوستی است، اما از فواید بیشتر آن اطلاعی ندارند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به حکام سلول‌ها در بدٌ ممک.کنک است ورزش و تمرینات شدید، رادیکالهای آدادی در بدن تولید می کند که از فرآورده های جانبی مسموم ناشی از سلولی هستند.

با تجمع این رادیکالهای آآاد، مسمومتر شده و بدن به ضعف عملکرد، اختلال در رشد عضله و ریکاوری و ضعف سیستم ایمنی می شود. ویتامین E به این رادیکال‌های آزاد حمله ور شده و آن‌ها را از بدن خَه، ج می‌کند نتیجه نهایی این است: استرس‌های ناشی از کاهش آسیب عضلانی. علاوه بر فواید گفته شده، ویتامین یک پیشگیرنده ای طبیعی و درمانی برای تصلب شرایین است که در اثر استرس اکسیداتیو، تنگ و باریک می شوند. ویتامین E می‌تواند با تقویت رشد و سرعت به ریکاوری و تأثیرات مثبت بر فشار، این امکان را بدهد که تا مغذی‌تری به سرعت فعال شود.

ویتامین های B (B6، اسید فولیک و B12)

ویتامین B6، اسید فولیک و B12 از مهمترین و بهترین ویتامین های گروه B از در زمینه های رشد و ریکاوری هستند. هم ویتامین B6 و هم ویتامین B12 نقش مستقیم در متابولیسم دارند. مطالعات مطان هر چه بیشتر مصرف کنید، ویتامین B6 به نسبت پپتیبانی بیشتر از سوخت و ساز ناشی از افزایش مصرف مصرف می شود.

یک حقیقت جالب در مورد ویتامین b6 که این ویتامین برای ذذب ویتامین B12 لازم است. این ویتامین های ب باهم در تولید سلول های قرمز خون و سلول های ایمنی بدن نقش مهمی دارند و هر دو در و ترمیم ارزشمندند. مصرف اسید فولیک (ویتامین B9) در ترکیب با ویتامین B6 و ویتامین B12 می تواند سطح هموسیستین را کاهش دهد و تولید نیتریک اکسید و عملکرد اندوتلیال را بهبود بخشد. نتیجه نهایی که، جریان خون بهتر است و مواد مغذی راحتر به انتقال فعال می شود.

نقش ویتامین B1 در بدنسازی

ویتامین B1 نیز از بهترین ویتامین ها به شماره میآید که مانند سایر ویتامین های b برای تولید انرژی در سلول ضروی است. ویتامین B1 از عملکرد سیستم عصبی نیز حمایت می کند تا پیام از مغغ به انتقال به خوبی منتقل شود. بدون ویتامین B1، قابلیت انقباض عضلانی و ریکاوری بعد از تمرینات سنگین بسیار مشکل خواهد بود.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین b2 بر سوخت و ساز تاثیر مثبتی دارد و این امکان را می دهد که تا خون سرشار از خوبی در سراسر بدن منتشر شود و در نتیجه و در نتیجه باشد. رضا عزلانی به حداقل برسد. B2 در سطح بهینه است، تولید گلبولهای قرمز خون به ماکس . ویتامین B2، تقویت کننده سیستم ایمنی نیز هست و از گلوتاتیون در برابر رادیکالهای آآاد محافظت کرده و التیام بافت عضله را راحت می کند.

ویتامین B3 (نیاسین)

ویتامین B3 به ساختن هورمونهای استروئیدی گوناگونی در غدد آدرنال و سایر قسمتهای بدن کمک می کند تا ریکاوری و رشد تقویت تقویت شود. همچنین این ویتامین با افزایش جریان خون و کاهش تری گلیسرید و کلسترول خون، به سلامت قلب و کمک می کند. ویتامین B3 در تولید آمینو اسیدها در مغز نیز نقش مهمی دارد که قابل توجه ترین آنها تریپتوفان بوده و در نهایت تولید فرارسانه های عصبی مهمی چون سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد. ضمناً ویتامین B3 بخشی از فاکتور تحمل گلوکز (GTF) را تشکیل می‌دهد. بنابراین می‌توان آن را یکی از بهترین ویتامین‌ها برای ریکاوری دانست.

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

ویتامین B5 برای تولید کلسترول لازم است. کلسترول برای بدنسازها مهم است زیرا پیش درآمد تولید هورمونهای استروئیدی مانند تستوسترون است. کلسترول، ویتامین D را نیز افزایش می دهد که سلامت استخوان را از طریق کمک به ذذب کلسیم تقویت می کند. ویتامین B5 برای کمک به برارش بوده و باعث رشدها، درمان ها و کربوهیدرات هایی که مصرف می کنند، بیشتر را داشته باشند.

ویتامین B7 (بیوتین)

ویتامین B7 برای متابولیسم کربوهیدرات‌ها و درمان‌ها در بدن بکار می‌رود. قندها با کمک ویتامین B7 به انرژی قابل مصرف تبدیل می‌شوند. شایعاتی که رواج دارد، برای عضله سازی نیاز دارد. غغای سلولی، از جمله سلولهای بافت عضله، فقط در حضور آنزیمی به نام استیل Co-A که ویتامین B7 بخش میتمی آن می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. بینظمی های سیستم عصبی و گرفتگی های عضلانی ناشی از اختلال در تنظیم قند می تواند نتیجه ای ویتامین B7 باشد.

بهترین ویتامین ها برای بدنسازی، عضله سازی و ریکاوری بدن

یکی دیگر از بهترین ویتامین ها که به نوعی همه ما آن را میشناسیم، ویتامین B12 کوفاکتوری برای آنزیم های متیونین سنتاز و ال متیل مالونیل است. این ویتامین برای تکثیر سلولی (خون‌سازی) و عملکرد سیستم عصبی است. تکثیر سلول ها در بافت عصبی و دستگاه گوارش و مغغس استخوان در حضور این ویتامین صورت می گیرد.

زینک (روی)

زینک به بدن کمک می کند تا از پرورش ها و کربوهیدرات ها و نتایجی که میخوریم استفاده کند. همچنین زینک، ماده معدنی مهمی در ریکاوری بعد از تمرین بوده و از سیستم ایمنی حمایت می کند. این ماده معدنی مهم، در زمینه رشد نیز به تولید مواد مهم تستوسترون کمک می کند. خیلی از افراد نیاز خود را به مصرف آن از طریق مصرف مکمل آن جواب می دهند، اما اگر روزانه بیشتر از ۲۵ میلی گرم گرم مصرف شود، ممکن است مشکل ساز شود. این امکان وجود دارد که مصرف زیاد زینک می تواند منجر به بروز مشکل و کم خونی و ضعف استخوان ها شود.

منیزیم هم کمک می کند تا غذایی که میخورید به انرژی تبدیل شود و با کاهش و کاهش، عملکرد ورزشیتان را بالا میبرد. در زمینه ای هم منیزیم می تواند برای آنهایی که برای خوابیدن خوب مشکل دارند بسیار مفید باشند، زیرا امکان یک خواب با کیفیت را فراهم می کند تا تلاشهای سختتان در باشگاه منتهی به رشد رشد کنند.

آهن به تولید سلولهای قرمز خون که مسئول حمل خوندار در سراسر بدن کمک می کند. بنابراین نمی‌تواند باعث کاهش سطح انرژی شود و بر تمرینات اثر بگذارد. زنان نیز به دلیل دستیابی به خون در زمان قاعدگی ممکن است مصرف شوند، بنابراین مصرف مکمل ممکن است برای بهبود عملکرد ورزشی در این شرایط لازم باشد.

کلسیم

حتماً می‌دانید که کلسیم برای استخوان سازی و حفظ آن لازم است. تمرینات منظم بدنسازی می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و از پوکی استخوان در سالهای زندگی بعدی بکاهد. کلسیم باعث می شود بدن استخوان را تجزیه کند تا سطح کلسیم را در بدن نرمال نگه دارد. کلسیم علاوه بر تراکم استخوان، برای پروسه ای انقباض از جمله قلب نیز حیاتی است.

ورزشکاران به این مواد مغذی بیشتر نیاز دارند

افراد ورزککار به دلیل تمرینات شدید و نیازهای بدنی خاص باید مواد مغذی را بیشتر دریافت کنند، زیرا بیشتر در معرض ویتامین ها و مواد معدنی هستند. بدنسازها به دلیل خطرناک بودن واقعیاتیو زیاد، آسیب های سلولی و عارضه های زیادی که میریزند باید توجه به تغذیه را داشته باشند تا رشد عضلانی و ریکاوری آنها به خوبی انجام شود، بنابراین بهترین ویتامین هایی که معرفی می شوند می توانند مفید باشند، اما در نظر داشته باشید. به پزشک پزشک مصرف شود.

هر گونه کپی برداری از مطالب مجله علم ورزش و بازنشر آن در شبکه های اجتماعی تحت وب و موبایل، بر اساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی جرائم اینترنتی، جرم گرفته شده و پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: عضلات و قدرت + کار پروتئین + لابرادا


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.