علم ورزش | آیا تداخل مکمل با تمرین ممکن است ایجاد شود؟


آنچه در این مقاله می‌خواند

تحقیقات نشان می دهد که برخی از آنها می توانند در تمرینات دارویی ایجاد کنند، به نوعی تداخل مکمل با تمرین و نتایح اون. ضربان قلب را پایین آورده و به ماکسیمم ضربان قلب را بسیار سخت می کنند.

بررسی که توسط CRNUSA.org انجام شده است نشان داد ۶۸ درصد از مصرف کنندگان کمتر یک یا دو مکمل مصرف می کنند و معلوم است ۶۶ درصد از مصرف کننده های جوان مکمل ها، طی پنج سال آینده، بیشتر مصرف می کنند. درصد بزرگیست! چرا که افراد بیشتر از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده می کنند این است که عقیده دارند این مکمل ها برای سلامتیشان مفیدند. درصد کمی نیز با هدف دیگر مصرف مکمل می کنند، مثلا درد مفاصل یا تقویت سلامت استخوان ها.

اگر از مکمل ها ممکن است برای سلامتی خوب باشد اما فواید بیشتر آنها تائید نشده است. حتی مکمل هایی که قبلا فواید آنها تائید شده بود، در مطالعات بعدی نشان داده شده است که خاصیت خاصی ندارند. به عنوان مثال سالهای سال، مکمل کلسیم را برای سلامت استخوان مفید میدانستند، اما پژوهشهای بیشتر نشان دادند که کلسیم از شکستگی استخوان نمیکند و حتی ممکن است از جهاتی مضر هم باشد. مثلاً کلسیم زیاد می تواند در دیواره های رسوب کرده و خطر بیماری های بیماری را افزایش می دهد.

با این وجود هنوز هم خیلی ها فکر می کنند مکمل ها می توانند از آنها در برابر بیماری ها محافظت کنند و علی اگر نبودن شواهد علمی محکم بر مفید بودن آنها را می توان مصرف کرد. ما باید جنبه های مثبت مصرف مکمل ها را داشته باشیم اما در مورد جنبه های منفی آن چطور؟ مصرف مکمل در میان افرادی که سبک سالمی دارند و ورزش می کنند و تمرین می کنند متداول است. آیا ممکن است مکمل ها نیز مانند داروها با فوایدی باشد که از ورزش کردن نصیبمان می شود که تداخل عمل کند و عملکرد ورزشیمان را تحت تأثیر قرار دهد؟

پیشنهاد می دهد
حتما بخوانید:

مصرف همزمان کدام مکمل های ورزشی با هم ممنوع است؟

تداخل مکمل ها و ورزش

وقتی تمرین و ورزش میکنید، بدن شما با فشاری که به آن وارد میکنید خودش را تطبیق میدهد. این ساگاریها، بسته به نوع ورزش، باعث رشد عضله، قویتر شدن آن و یا افزایش استقامت آن میشوند. جالب است بدانید مکمل هایی که ممکن است شرایط مناسبی داشته باشند، می توانند با بدن انطباق دهی با ورزش تداخل ایجاد کنند.

به عنوان مثال، مکمل های آنتی اکسیدان را در نظر بگیرید که حاوی ویتامین، ویتامین C و ویتامین E است. خیلی از افراد با هدف پیگگیری از سرماخوردگی، مولتی ویتامین مصرف می کنند که حاوی ویتامین های آنتی اکسیدانی است. اما این ویتامین ها در دوزهای بالاتر، تطبیق دهی بدن با فشاری که بواسطه ای ورزش به آن وارد می شود را سخت و سخت می کند.

مطالعاتی که در نشریهی Physiology منتشر شده است ویتامین C و ویتامین E به ککل مکمل، انطباق کیری بدن با ورزش استقامتی را با کندی می کند. یکی از راههایی که ورزش استقامتی بنیهتان را تقویت میکند، افزایش میتوکندریهای داخل سلولهای عضله است. هنگامی که سلولها میتوکندریهای بیشتری در اختیار دارند می توانند آدنوزین تری فسفات بیشتری تولید کنند که جریان انرژی سلول در ورزش هوازی ست. این شرایط کمک می‌کند هوای ورزش را ادامه دهید.

پیشنهاد می دهد
حتما بخوانید:

بهترین زمان مصرف ویتامین E و فواید قرص ویتامین ای

ویتامین A، C، E و با عمل به عنوان آنتی اکسیدان، با استرس تشخیصاتیو مبارزه می کنند و در برخی موارد این اتفاق مفیدی است، اما علم نشان می دهد که درمان بیماری، تشخیصی است برای تشکیل میتوکندری های جدید. اگر ویتامین های مخالفانی، رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو وارد شده در ورزش را سرکوب کنند، تولید میتوکندری های جدید مختل خواهد شد و این چیزی است که مطالعات آن را ثابت کرده اند. همچنین معلوم شده است که ویتامین های A, C و E, X Revصینهای خاصی را که برای رسیدن به استامت بیشتری نیاز دارند، توانایی می کنند. یکی از این پرورش‌ها، COX4 نام دارد.

هنوز مشخص نیست چه دوزی از ویتامین های آنتی بیوتیکی می تواند در دست های ورزشی ایجاد کند و این تنها ویتامین های اسیدی باعث ایجاد مشکل سازند. یک مکمل متداول دیگر رزوراتول نام دارد که می‌تواند تأثیر بگذارد. زمانی این به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی به امید مصرف بیماری‌های دارویی مصرفی میشد و مطالعات نشان می‌دهد که احتمالاً می‌تواند پروسه‌های مکمل را نیز کند کند. اما مطالعه ای طوچک که در نشریه فیزیولوژی منتشر شده است رزوراتول در واقع با برخی از فواید ورزش برای سلامتی قلب تداخل ایجاد می کند ایجاد می کند. به عنوان مثال، افراد مکمل رزوراتول مصرف می کنند، بهبودهایی که باید در واکنش به ورزش در لیپیدهای خون ایجاد می شد، مشاهده نشد.

درمورد تمرینات هایپرتروفی چطور؟

آیا مصرف مکمل های تمرینات آنتی اکسیدانی، دست آوردهای قدرتی را نیز می تواند تحت تأثیر قرار دهد؟ مطالعاتی که در نشریهی Physiology منتشر شده نشان می دهد ترمیم و دوباره عضله بعد از تمرین قدرتی یا اینتروال با شدت بالا، دست کم تا حدودی به انواع فعال ااکسیژن دارد. این گونه‌های فعال به عنوان سیگنال برای ترمیم و رشد عمل میهن. شرایطی که سطح آنتی اکسیدان در بدن بالاست، ممکن است ترمیم و رشد با مشکل در مسیرهای هدایت دهی افت کند. در بهترین حالت، مکمل های آنتی اکسیدان به رشد عضله کمکی نمی کنند و در بدترین حالت نیز این مکمل ها در انطباق پذیری بدن با ورزش تداخل ایجاد می کنند.

پرسشهای بی‌پاسخ همچنان وجود دارند

سوال این است که چه مقدار مکمل آنتی اکسیدان باید مصرف شود تا در انطباق بدن با ورزش تداخل ایجاد کند؟ اگر مکمل را صبح مصرف کنید و عصر ورزش کنید، ویا باز هم این تداخل وجود خواهد داشت؟ زمانی که اطلاعات ما دقیق تر می شود بهترین کار این است که چند ساعت قبل و بعد از تمرین، مصرف مکمل مصرف کنید. حتی بهتر است که آنتی اکسیدان ها را از منابع غذایی دریافت کنیم، نه از مکمل ها.

ویتامین های آنتی اکسیدانی موجود در مکمل ها از غذاهایی که از آن جدا می شوند و برای سایر فوایدی که منابع غذایی دارند، آنها را می خورند. ضمناً، آمایشات نشان داده اند مکمل ها از نظر عناصر فعالی که حاوی آنند نیز می توانند داشته باشند، اما اگر اصلاً عاملی داشته باشند! همچنین نام برخی از افزودنیها و مواد مضر، روی برچسب محصول ذکر نشده و مکملها مانند داروها تحت نظارت تولید نمی شوند، بنابراین خیلی وقتها ممکن است ندانید چه میخورید. پس هوشیار باشید و خود را از داروخانه‌ای طبیعت دریافت کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.