علم ورزش | آیا آمینو اسید سوز است و نقشی در کاهش وزن دارد؟


آنچه در این مقاله می‌خواند

استفاده از آمینو اسید برای درمان سوزی و عضله سازی در صنعت غذایی رواج زیایی پیدا کرده است. وقتی صحبت از کاهش وزن، مصرف سوزی و بهینه کردن ساختار بدنی به میان میآید، رژیم غذایی رمز موفقیت است. غذایی که می‌خورید می‌تواند شما را در روند پیشرفت شما ببرد یدیداز عقز واقعا اینقدر مهم است! اما آیا آمینو اسید سوز می‌کند؟

شاید بدنسازهایی با بدن کاملا عضلانی را عر باگگاه ببینند که با نوشیدنی های شیک خود با غرور رژه میروند، انگار که نشان افتخار به سینه دارند! یا شاید هم خودتان این مکمل‌ها را امتحان کرده باشید. اما آیا این واحدهای سازنده می توانند هیچ فایده ای دارند یا می توانند به عنوان بهترین مکمل روی آنها حساب کرد؟

آمینو اسیدها چه هستند؟

حتما میدانید که، درشت مغذی است که مسئولیت رشد، نگهداری و ترمیم بافتهای انسان را به عهده دارد. آمینو اسیدها، مولفه‌های «واحدهای سازنده» تولیدکننده هستند. حلقه‌هایی در یک زنجیره به هم متصل می‌شوند تا پپتیدها را تککیل کنند و این پپتیدها را به هم مرتبط می‌کنند تا پرورش دهندگان را بسازند. تمام بزرگ‌های، موها، پوست‌ها و … شما از این حلقه‌های پتید ساخته شده است. در واقع شما کوهی متحرک از آمینو اسیدها هستید.

واحدهای سازنده‌ی نیاز و غیر ضروری

به راستی صدها آمینو اسید وجود دارد اما در سوخت و ساز غذایی انسان، ۲۰ آمینو اسید موجود است. این ۲۰ آمینو اسید را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

غیر نیاز: در مجموع ۱۱ آمینو اسید وجود دارد که بدن شما می تواند از غذای آنها را به دست بیاورد اما اگر لازم باشد می تواند خودش باشد آنها را بسازد. گلوتامین، تیروسین و آرژنین نمونه هایی از این آمینو اسیدها هستند.

نیاز: ۹ آمینو اسید وجود دارد که نمی توانید آنها را بسازید و باید آنها را از رژیم غذایی دریافت کنید. لیوسین، والین و تریپتوفان نمونه‌هایی از این آمینو اسیدها هستند.

جالب است بدانید برخی از آمینو اسیدهای غیر ضروری به عنوان Conditional یا مشروط می شوند; یعنی بدن شما می‌تواند آنها را بسازد اما به این شرط که سالم و تندیسش باشد. اگر بیمار این آمینو اسیدها باشد، می‌شوند.

غذاهای مانند گوشت، غذاهای دریایی و تمام مرغ حاوی تمام مولکول آمینو اسیدهای مورد نیاز هستند و بنابراین به عنوان غذای کامل طبقه بندی می شوند. غلات، غلات و حبوبات تنها شامل برخی از آمینو اسیدهای نیازاند و بنابراین به عنوان های ناکامل طبقه بندی می شوند.

پیشنهاد می دهد
حتما بخوانید:

اسید آمینه چیست؟ تفاوت اسید آمینه نیاز و غیر ضروری

چرا آمینو اسیدها مهم اند؟

این واحدهای سازنده انسانی مهمتر از صرفا عضله سازیاند. آنها برای هر قسمتی از بدنی حیاتی دارند و عامل بقا هستند. آمینو اسیدها واسطه های بیولوژیکی هستند که به سنتز هر چیزی از داروها و هورمون ها گرفته تا آنزیم ها، آنتی بادی ها و فرارسان های عصبی کمک می کنند. آمینو اسیدها بزرگترین گروه مواد مغذی برای بدن انسان هستند.

آمینو اسید سوز سوز و عضله ساز

آیا آمینو اسید سوز است و نقشی در کاهش وزن دارد؟بیشتر باور بر این است آمینو اسید سوز و عضله ساز است. وقتی پای رژیم غذایی رژار از تغذیه به میان میآید همه اینهاست که برای عضله سازی و درمان سوزی، حفظ سنتز مناسب از تغذیه است. وقتی که سعی کنید بدن را بهبود ببخشید و به طور مرتب در باشگاه تمرین می کنید باید هدف خود را روی مصرف ۰.۷ تا ۱ گرم به ازای هر وزن از وزن بدن، که معادل تنها ۱۲۲ گرم برای یک مرد با وزن متوسط ​​است. یعنی ۴ تکه سینه مرغ.

برای رسیدن به سنتز باید تا جایی که امکان آمینو اسیدهای ضروری دریافت کنید. مصرف غذاهایی که کامل می شوند می توانند به شما کمک کنند تا این هدف را تامین کنید.

وقتی میخورید بدن شما با کمک پروسه های مکانیکی و شیمیایی متعددی آن را خوراک می کند. سیستم هاضمه، غذا را زیرورو و خرد می کند و نهایتا آن را به ذرات ریز قابل استفاده از تجزیه و تحلیل کرده (پتیدها) و سپس به آمینو اسیدها تبدیل می شود. این آمینو اسیدها به قسمت های مختلف بدن منتقل می شوند تا بهترین استفاده از آنها به عمل آید. برخی از مژه ها را خواهند ساخت، برخی از ناخن های انگتان و البته مقداری برای حفظ دو سربازو نیز رشدشان به کار خواهد رفت.

مصرف مکمل‌های آمینو اسیدها برای درمان سوزی ظاهرا درست و منطقی به نس‌،د،د،ی آنها حاوی واحدهای سازنده نیازاند، مخصوصا اسیدهایی که به آنها آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) میگویند.

  • لوسین
  • ایزولوسین
  • والین

این مکمل‌ها، ریزترین بخش‌های مصرفی قابل مصرف را در اختیار شما می‌گذارند و به همین دلیل، تولیدکننده‌های مکمل‌های آمینو اسید برای کاهش وزن، ادعا می‌کنند که این مواد زودتر جذب می‌شوند و بنابراین می‌توانند به زودتر سنتز را افزایش دهند. یا سینه مرغ بخورید. اما علم این ادعا را پشتیبانی نمی‌کند!

پیشنهاد می دهد
حتما بخوانید:

بهترین نوع توسعه برای افزایش سنتز در سیستم چیست؟

علم چه میگوید؟ آمینو اسید سوز سوز است یا نه؟

وقتی بحث کاهش وزن پیش میآید، ویتامینها و مواد معدنی و مواد معدنی زیادی هستند که میتوانند نتیجه را به سرعت بدهند. Instant Knockout قوی‌ترین و قابل اعتمادترین این مکمل‌هاست. اما وقتی پای آمینو اسیدها به عنوان کمک به درمان سوزی به میان میآید، احتمالا ناامید خواهد شد!

و اما شواهد چه می‌گویند:

ممترام BCAA در حژم چربی سوزی، کمکی نایکندن. Brad Dieter، محقق و کارشناس میگوید، مطالعات اخیر نشان داده برخی از فواید مکمل BCAA نادرست بوده است. او نشان داد که بررسی های قبلی وجود داشت که به اشتباه اعلام کرده بود با مصرف BCAA تودهی کاهش میابد. نبوده است و به همین دلیل، صحت ند.

آمینو اسیدها به اندازه گیری کامل عضله ساز نیست

بسیاری از متدهای جدید کاهش وزن بر تمرینات قدرتی به عنوان راهی برای حفظ تودهی عضلانی همزمان با رژیم های تهاجمی تاکید دارند. هر چه بیشتر داشته باشید، سوخت و سازتان بیشتر خواهد بود و معلوم می شود که یکی از BCAA ها یعنی لوسین، مولکول اصلی مسئول افزایش سنتز پرورش بواسطه ای مکانیسمی تحت عنوان mTOR است. این حقیقت که لوسین موجود در غذا، عضله می‌سازد، مورد بحث قرار نگرفته اما معلوم شده است اه bcaa نمی‌تواند به اندازه‌ای کامل، رشد عضله را حرکت کند.

آمینو اسید اسید سوزی مصرف بالا می‌شوند

یکی از بخش های کنترل دریافتی که معمولا نادیده گرفته می شود، به حساب آوردن ارزش افزوده های آمینو اسید است. هر یک گرم پرورش، ۴ کیلوکالری انرژی دارد (کربوهیدرات نیز همینطور). اما انرژی بیشتر به شما می دهد؛ به ازای هر یک گرم، ۹ کیلوکالری انرژی.

BCAA ها اما انرژی بسیار بالایی دارند:

  • والین – ۶ کیلوکالری به ازای هر گرم
  • لیوسین – ۶.۵ کیلوکالری به ازای هر گرم
  • ایزولیوسین – ۶.۵ کیلوکالری به ازای هر گرم

زمانی که رژیم را تحت کنترل خود قرار دهید باید تمام هزینه های دریافتی را کنترل کنید و به حساب بیاورید. بیدقتی نسبت به BCAA باعث می‌شود احتمال بهم خوردن روند درست دریافت دریافتیتان بهم بخورد. BCAAها می‌توانند اشتها را تحریک کنند، نه اینکه سرکوبش کنند.

وقتی رژیم کم دارید می خواهید تا جایی که ممکن است دیرتر گرسنه شوید و بیشتر سیر بمانید. محدود کردن مصرف، کلید وادار کردن اسیدهای چرب برای آداد شدن از سلول های بدن است; با محدود نکردن، سوزی روی نمی‌دهد.

با این وصف باور به اینکه آمینو اسید سوز است، بدون در نظر گرفتن نقد و کنترل آن، متضاد هدف شما عمل می کند. آنطور که تحقیقات خود را نشان می دهند، آمینو اسیدها محرک هستند و زمانی که تمام سعی کنید تا مصرف غذایتان را کنترل و محدود کنید، بدون این که اصلا دوست نداشته باشید، زود به زود احساس گرسنگی کنید.

اگر غذای کافی می‌خورید، آمینو اسیدها هیچ سودی به شما نخوانند

مکمل های bcaa هیچ فایده ای برایتان نمی تواند تحت رژیم غذایی سخت یا کم پرورش باشد. اگر به مطالعاتی بیندازید میبینید تنها مواردی که BCAA ها در حفظ عضله کمک میرسانند، در بیماریهای سرطانی، بیماران کلیوی و مبتلایان به آنورکسیا یا کم خوری عصبی است.

همه این گروه‌ها رژیم‌های غذایی کم‌مصرف و کم مصرف دارند. برای افراد سالمی که کافی و کامل دریافت کنند، آمینو اسیدهای فایده ای خاص نخواهند داشت; درست مثل این است که به یک سطل پُر از آب، باز هم آب اضافه کنید! در مورد مکمل آمینو اسید هم باید بگوییم هیچ فرنقینی از نوع فرانقیمت آن را انتخاب کرده و قیمتش مناسب است، وجود ندارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.