رژیم غذایی پرپروتئین و کم مصرف برای سالمندان چه فوایدی دارد


مدیریت رژیم غذایی سالمندان به درک جامعی از نیازهای غذایی آنها و همچنین مصرف زمان کافی برای دیمار.ن س.اده سیای
حفظ یک رژیم غذایی برای مصرف مواد غذایی بسیار مهم است و می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد و (در برخی موارد) قدرت دفاع بدن در برابر شرایط خاص کمک کند.

در اینجا، برخی از ویژه توصیه های رژیم غذایی معمولی و ای را که باید برای سالمندان خود در نظر بگیرید، برررسی کرد.
لطفاً به یاد داشته باشید که رژیم غذایی بهتر است با کمک یک متخصص تغذیه واجد شرایط، متخصص بهداشت یا مراقبت سالمند برنامه ریزی و اجرا شود.

رژیم غذایی سالم
نیازهای اولیه معمولی با افزایش سن تغییر نمی کنند

یک رژیم غذایی باید شامل موارد زیر باشد:

  • پرورش (گوشت، ماهی، تخم مرغ و نبض)
  • میوه و سبزیجات (پنج وعده در روز)
  • کربوهیدرات (سیب زمینی، غلات و ماکارونی)
  • مواد غذایی مضر مانند نمک فقط در حد متوسط ​​​​مصرف می شوند.

عواملی که بر تغذیه سالمندان تاثیر می گذارند

مجموعه ای از عوامل می تواند در رژیم غذایی افراد مسن تأثیر بگذارد، ج:ج:ج

  • بیماری
  • تداخلات دارویی و غذایی
  • عدم تحرک
  • درآمد کم
  • انزوای اجتماعی
  • دندان ضعیف
  • کاهش حس بویایی و چشایی
  • جذب مواد مغذی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی حاوی مواد مغذی و کم می‌تواند به افراد سالم کمک کند تا با حفظ توده عضلانی و بهبود تراکم استخوان، وزن بیشتر کم کنند.

کاهش وزن به عنوان یک فرد سالمند چالش هایی را به همراه دارد. افراد سالمند معمولا وقتی تمرکک خود را کاهش می دهند، تراکم استخوان و توده عضلانی خود را از دست می دهند.

این از دست دادن نوان و عضله می تواند به مککلات حرکتی شود و حتی می تواند خطر سیب دیدگی و افتادن فرد سالم را افزایش دهد.

مطالعات بعدی که دانشگاه ویک فارس پیشتاز است، نشان می دهد که یک رژیم غذایی برای تغذیه و کم مصرف می تواند به شما کمک کند تا از این مشکلات جلوگیری کنید. مطالعات در این مطالعه ۹۶ بزرگسال بالای ۶۵ سال را به طور تصادفی انتخاب کردند و آنها را به یکی از دو گروه تقسیم کردند.

آنها گروه اول را در برنامه ۶ ماهه وعده غذایی کم مصرف قرار دادند که دارای مقدار زیادی نیز بود – بیش از ۱ (گرم) غذا در هر گرم (کیلوگرم) وزن بدن. گروه دیگر را به برنامه حفظ وزن آنها اختصاص دادند که شامل ۰.۸ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بود.

رژیم غذایی با بالا و پایین برای خرید سالمندان

کسانی که در گروه رژیم های غذایی پرپر و کم مصرف هستند، بیشتر وزن را تجربه کرده اند، اما این افراد این گروه توده عضلانی خود را حفظ کرده اند.

رژیم غذایی رژیم غذایی
همچنین این سالمندان در قسمت های معده، باسن، ران و عقب وزن خود را از دست دادند، که می تواند به برخی از مشکلات پزشکی از جمله عوارض و سکته را کاهش دهد.

علاوه بر این، دریافتند که شرکت کنندگان در گروه پرورش بالا، کیفیت استخوان خود را بهبود بخشیده اند و ۰.۷۵ امتیاز در شاخص های پیری سلامتی خود کسب کرده اند که شامل گرهای زیستی طول عمر و مرگ و میر است.

دکتر شاخه علوم بهداشت و ورزش مطالعات کوچکتری را دوچکتری را در این زمینه انجام دادند و در آنجا برنامه ریزی و تهیه غذای شرکت کننندگان را موککافی کرد. گرچه برای این مطالعه، با تعداد بیشتری از شرکت کنندگان، او می خواست یک روش مقرون به صرفه تر پیدا کند.

در نتیجه، این مطالعه از افراد خرواست که وزن آنها هر روز از چهار وعده غذایی استفاده شود و هر روز دو وعده غذایی بدون ورزش و سبزیجات میل شود.

این تیم به هر شرکت کننده اجازه می دهد هر روز یک میان وعده سالم و کم مصرف و مصرف بالا مصرف شود. به افراد گروه دیگر دستور داده شد که رژیم منظم و فعالیت های معمولی حود راد راد
در یک قسمت لازم است با استفاده از غذاهای کم شیرین و پر کروتین که براحتی در دسترس شماست آآنا شوید.

غذاهای کم کربوهیدرات مناسب سالمندان انتخابی کدامند؟

  • گوشت های بدون مزه ، سینه مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • سبزی برگ
  • گل کلم و کلم بروکلی
  • آجیل و دانه ها، از جمله کره مغزها مانند کره بادام زمینی
  • روغن ها، مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن کلزا
  • برخی از میوه ها مانند سیب، زغال اخته و توت فرنگی
  • محصولات لبنی شیرین شامل شیر کامل و ماست ساده یونانی

غذاهای پرفروش مناسب سالمند عبارتند از:

پرورش برای حفظ و ترمیم بافت بدن نیاز است. همچنین ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. مواد غذایی حاوی مواد غذایی هستند. . غذاهای گیاهی مانند عدس گزینه خوبی برای گیاهخواران است.

رژیم غذایی سالمندان

  1. تخم مرغ
  2. بادام
  3. سینه مرغ
  4. جو
  5. پنیر
  6. ماست یونانی
  7. شیر
  8. بروکلی
  9. گوشت گوساله
  10. ماهی تون
  11. کینوا
  12. عدس
  13. نان غلات
  14. دانه کدو تنبل
  15. سینه بوقلمون
  16. میگو
  17. بروکلی
  18. بادام زمینی

افراد سالم و تغذیه

افراد سالمند نیازهای تغذیه ای ویژه دارند و ممکن است با گذت سالها تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنند. می تواند به عنوان بخشی از طبیعی ازروند پیری کاهش یابد. به همین دلیل افراد سالم با همان سرعت سالهای جوانی نمی سوزانند.

اولویت قرار دادن غذاهای غنی از مواد مغذی برای افراد سالمند است و پرهیز از غذاهای پرکالری که فاقد مواد مغذی هستند در دوران سالمندی بسیار مهم هستند.

نقش فیبری در تغذیه سالمندان مبتلا به مواد غذایی

  • سیری
  • افزایش میزان انرژی پس از مصرف فیبرها
  • شنیدن از پرخوری به دلیل احساس سیری
  • خوردن غذاهای غنی از فیبر از پرخوری جلوگیری می کند
  • بهتر فعالیت روده و دفع بهتر مواد به دلیل حجیم بودن فیبر ها

غذاهای مفید میوه ها سبزیجات، غلات سبوس دار، گوشت بدون مصرف، غذاهای دریایی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات کم چرب است.
کنترل حجم وعده غذایی ممکن است لازم باشد – مخصوصا برای سالمندان – زیرا افراد سالمند ممکن است از نیاز خود به غذا استفاده کنند.

آشپزی برای خانواده کوچکتر ممکن است چالش برانگیز باشد، بنابراین باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات پیشنهاد می کنید که قبل از غذا پخت و پز و بعداً قسمتهایی را بخورید که پخت و پز کمتر جذاب باشد.

رژیم غذایی پروتیئن

عواملی که می توانند باعث کاهش وزن یک فرد سالم شوند، بیشتر پیشنهاد می کنند. رژیم غذایی مناسب تنها مناسب تنها بیماری مناسب و به طور کلی رژیم غذایی مناسب در پیگگیری و درمان بیماری ها مناسب است. در مقاله جامع بیماری های سالمندان درباره همه بیماری هایی که سلامتی این عزیزان رو می کند صحبت می کند.

سالمندان نباید الکل مصرف کنند

الکل باعث کاهش آب بدن می شود و می تواند قند خون را افزایش دهد. یکی از راه های کنترل قطع مصرف نوشیدنی های الکلی است.

مرکز پرستاری سلامت اول با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند در منزل، پرستار بیمار و پرستار کودک همیشه با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمات پرداخت و آسایش و امنیت عزیزان شما را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با این مرکک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
لطفا به این مقاله امتیار دهید.

منبع: رژیم غذایی سالمندان

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.