رژیم غذایی ماست برای کاهش وزن؛ ۳ تاثیر ماست بر رژیم کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش هاست کاهش وزن چه چیزی علاوه بر کاهش وزن امکان پذیر است فواید سلامتی چندین دارند. به عنوان مثال ماست به عنوان یک محصول لبنی خوراک مختصرo صبحانه یا چاشنی با غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی چندین رژیم غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شود.

جای تعجب است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه این متن هر آنچه که باید در مورد رژیم غذایی خود و تاثیر آن بر کاهش وزن بدانید را توضیح می دهیم.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

ارزش غذایی (در ۱۰۰ گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری ۶۳ کالری ۶۱ کالری
چربی ۱.۵۵ گرم ۳.۲۵ گرم
کربوهیدرات ۷.۰۴ گرم ۴.۶۶ گرم
پروتئین ۵.۲۵ گرم ۳.۴۷ گرم

تاثیرات مختلف ماست در کاهش وزن

رژیم غذایی ماست منو را بر اساس مصرف ماست تنظیم می کند. چندین نظریه وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

۱. تاثیر کلسیم در کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم غذایی ماست مورد بحث قرار گرفته است، کلسیم است. ما منبع عالی کلسیم است هر لیوان از آن ۲۳ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تاثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده است که سطوح بالای کلسیم در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. آزمایشات روی حیوانات این را نشان می دهد توده چربی بدن را کاهش دهید و کاهش وزن در اثر مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست در کاهش وزن

در مطالعاتی که روی ۴۷۳۳ نفر انجام شد، مصرف مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با توده بدنی متعادل شد. در این مطالعه افرادی که مکمل های کلسیم مصرف می کردند ۱ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

در رژیم غذایی ما، زنان یائسه با دریافت کلسیم، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

۲. تاثیر پروتئین رژیمی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین پیامدهای عمده ای برای کاهش وزن و لاغری دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

وقتی پروتئین بیشتری می خورید، سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها افزایش می یابد. همچنین سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

با رژیم غذایی ماست، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه، پروتئین بیشتری دریافت می کنید متابولیسم میانجامد. رژیم های غذایی پر پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند کالری بیشتری بسوزاند.

احساس سیری و شکم پر

شاید یکی از دلایل مفید بودن رژیم غذایی ماست وجود پروتئین در آن باشد. چون پروتئین هم احساس سیری و شکم پر نیز رهبری خواهد کرد. در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می شود.

برای حفظ عضلات در طول فرآیند کاهش وزن موثر است

در طول یک رژیم غذایی کم کالری و کم چرب، مصرف پروتئین بالا، همراه با کاهش چربی، به حفظ بافت عضلانی کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات قدرتی انجام شود.

رژیم لاغری ما

در یک وعده ۲۴۵ گرمی ماست معمولی ۸ گرم پروتئین و در ماست یونانی ۲۲ گرم پروتئین وجود دارد. اما نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند، منابع غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوع گنجانده شوند.

۳. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع بسیار خوبی از پروبیوتیک ها است که باید به عنوان باکتری های مفید برای سلامت روده در بدن وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تاثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است، اما مطالعات اولیه روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که در ماست به وفور یافت می شود، نشان داده است که آنها در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر هستند.

بر اساس یک مطالعه ۴۳ روزه، خوردن ۱۰۰ گرم ماست کامل در روز در ۲۸ بزرگسال دارای اضافه وزن نسبت به ماست پروبیوتیک کاهش دهنده چربی بود. این بدان معناست که رژیم غذایی ماست ما پروبیوتیک بیشتری دریافت می کند.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک ها است. پروتئین آن به کاهش وزن کمک می کند، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن موثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از ماست استفاده می کنند، احتمال بیشتری دارد که این کار را انجام دهند اضافه وزن و چاقی شما کمتر دارید

طبق یک مطالعه، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می‌خوردند نسبت به افرادی که هفته‌ای یک بار ماست می‌خوردند، وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات، دلیلی برای پیروی از رژیم غذایی ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان اثرات سلامتی ماست برای کاهش وزن را نادیده گرفت. در ضمن بهتره روند کاهش وزن اما نباید به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی گنجانده شود.

چه مقدار ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید فراوان ماست، برای جلوگیری از پرخوری و پرخوری باید به جای غذاهای مضر در رژیم لاغری از آن استفاده کرد. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از مارک های ماست ممکن است حاوی قند، چربی های اشباع شده و چربی های مضر باشند. اینها می توانند شما را در معرض خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و افزایش وزن قرار دهند.

بنابراین بهتر است ماست را در رژیم غذایی به میزان متعادلی بگنجانید. قبل از خرید حتما برچسب روی بسته بندی را بررسی کنید تا از میزان قند، سدیم، چربی و کلسترول مطلع شوید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که حاوی حداقل یا صفر این مواد باشد.

آخرین امتیاز

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن و لاغری باشد. اما برای نتیجه بهتر می توانید از ماست در رژیم لاغری خود استفاده کنید. برای تهیه اسموتی لاغری و رژیمی از ماست به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کنید تا ضمن حفظ مواد مغذی آن از خوردن غذاهای مضر خودداری کنید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.