رژیم غذایی برای کبد چرب کبد چرب را در خانه درمان کنید


کبد چرب یکی از بیماری های شایع قرن بیست و یکم است. سبک زندگی و رژیم غذایی عمومی ما باعث ایجاد چربی اضافی در کبد می شود. بنابراین علاوه بر کبد چرب الکلی، در بسیاری از مردم دنیا شاهد وجود کبد چرب غیر الکلی نیز هستیم. کبد چرب یک بیماری خاموش و بسیار خطرناک است. از آنجایی که همزمان دارای عوارض جانبی خطرناکی نیز می باشد، به راحتی قابل درمان نیز می باشد. برخی افراد برای درمان کبد چرب به پزشک مراجعه می کنند. اما برای درمان کبد چرب می توانید از یک رژیم غذایی ساده و موثر نیز استفاده کنید. امروز قصد داریم در مورد رژیم غذایی برای کبد چرب با شما صحبت کنیم.

رژیم غذایی برای کبد چرب

رژیم غذایی برای کبد چرب

همانطور که از عادات بد غذایی و سبک زندگی به کبد چرب می رسیم، جایگزینی این عادات می تواند کبد چرب را درمان کند. همه ما همان چیزی هستیم که آرزو می کنیم. اگر چربی زیادی دارید، چربی زیادی می خورید. در عین حال، بدن فردی که بدنی سالم و متناسب دارد، بازتابی از سبک زندگی و عادات غذایی اوست. جالب است بدانید که به گفته متخصصان تغذیه، تنها با کاهش ۵ تا ۱۰ درصد وزن می توانید تا حد زیادی کبد چرب را درمان کنید. بنابراین در واقع منصفانه است که بگوییم رژیم کاهش وزن می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. بنابراین، رژیم غذایی برای کبد چرب می تواند بسیار شبیه به رژیم کاهش وزن باشد. با این حال، برای اینکه بتوانید بیماری کبد چرب خود را سریعتر درمان کنید، باید به نکات خاصی در رژیم غذایی خود توجه کنید.

رژیم غذایی برای کبد چرب

از امگا ۳ غافل نشوید

امگا ۳ در واقع همان چربی کبد ماهی است. این ماده اثرات زیادی بر عملکرد بدن دارد. با این حال، در دسته چربی های مفید قرار می گیرد. افرادی که از کبد چرب رنج می برند فکر می کنند که باید از هر نوع چربی دوری کنند. با این حال، خوردن چربی های سالم مانند امگا ۳ می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. به گفته متخصصان تغذیه، افرادی که از بیماری کبد چرب رنج می برند باید روزانه حداقل ۱ گرم مکمل امگا ۳ مصرف کنند. خوشبختانه انواع مختلفی از مکمل های امگا ۳ در داروخانه ها موجود است. با این حال، می توانید از گردو، شاهدانه، بذر کتان و روغن زیتون به عنوان منابع امگا ۳ استفاده کنید.

چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را کاهش دهید

انواع مختلفی از چربی وجود دارد. برخی اشباع و برخی غیراشباع هستند. چربی های اشباع شده به عنوان چربی های بد در نظر گرفته می شوند. این چربی ها باعث افزایش کلسترول LDL می شوند. این کلسترول در رگ های قلب رسوب می کند و باعث حمله قلبی می شود. روغن های سرخ کردنی، روغن های جامد و مایعی که در غذا استفاده می کنید، چربی های اشباع و ترانس هستند. این نوع چربی همچنین به مقدار کم در گوشت قرمز، لبنیات و برخی آجیل های روغنی یافت می شود. می توانید روغن های غیر ترانس را جایگزین روغن های ترانس کنید. همچنین برای پخت و پز بهتر است از روغن زیتون و کنجد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای پخت و پز یا سرخ کردن از روغن زیتون و کنجد استفاده کنید. این روغن ها چربی مضر بسیار کمی دارند و حتی ممکن است تا حدودی به درمان کبد چرب شما کمک کنند.

رژیم غذایی برای کبد چرب

مصرف شکر و فروکتوز را محدود کنید

برای درمان کبد چرب، باید مصرف کربوهیدرات، قند و به خصوص فروکتوز را محدود کنید. کربوهیدرات ها نیز در کبد به قند تبدیل می شوند. اما مصرف مستقیم شکر اثر مخربی روی کبد شما دارد. در طبیعت انواع مختلفی از شکر وجود دارد. یکی از آنها فروکتوز است. شما می توانید مقدار زیادی از این قند را در ذرت، نوشابه، شیرینی، نان، غلات، محصولات پخته شده، چاشنی ها، سس ها و آب میوه های بسته بندی شده پیدا کنید. فروکتوز آسیب زیادی به کبد وارد می کند. بنابراین، در رژیم غذایی برای کبد چرب، باید فروکتوز را حذف کنید.

پس دوستان و همراهان عزیز نظر شما در مورد رژیم غذایی کبد چرب چیست؟ به نظر شما آیا رژیم غذایی می تواند این بیماری را درمان کند؟ یا باید داروهای شیمیایی مصرف کنیم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همه ما مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.