رژیم غذایی برای افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی چاق شویم؟


تناسب اندام فقط لاغر بودن نیست. شاید برخی از افراد از ترس چاق شدن به لاغری شدید روی می آورند. در حالی که چاقی و لاغری بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این موضوع را درست فهمیده اید، قطعاً به دنبال افزایش وزن متعادل هستید. برای افزایش وزن روش های مختلفی وجود دارد. اما باید بدانید که افزایش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن سخت باشد. در این مقاله با شما عزیزان در مورد رژیم غذایی صحیح و اصولی برای افزایش وزن صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید

رژیم غذایی برای افزایش وزن

برای چاق شدن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به ۳۰ کالری انرژی به ازای هر ۱ کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال، یک فرد ۶۰ کیلوگرمی برای انجام فعالیت های معمول روزانه خود به ۱۸۰۰ کالری در روز نیاز دارد. اگر این مقدار کمتر از ۱۸۰۰ کالری باشد، فرد لاغر می شود. این بدان معناست که بدن از ذخایر خود برای ادامه زندگی استفاده می کند. به طور مشابه، اگر دریافتی شما بیش از ۱۸۰۰ کالری در روز باشد، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. و این با وجود این واقعیت است که کالری فقط باید به عنوان یک پوسته در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا در چاقی و لاغری نیز موثر است. به عنوان مثال کربوهیدرات ها نسبت به پروتئین ها تاثیر بسیار بیشتری بر چاقی دارند. در واقع ۵۰۰ کالری خرما یا نان چاق تر از ۵۰۰ گرم مرغ به نظر می رسد. شاید این موضوع کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری به دست آورید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

بهترین برنامه غذایی برای افزایش وزن چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیمی که برای افزایش وزن تجویز می شود بسیار ساده تر از رژیم لاغری است. ابتدا باید با گروه های غذایی مختلف آشنا شوید. در ادامه شما را با غذاهای مختلف آشنا می کنیم:

  • کربوهیدرات ها: هر گرم کربوهیدرات دارای ۴ کالری انرژی است.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین دارای ۴ کالری انرژی است.
  • چربی ها: هر گرم چربی ۹ کالری انرژی دارد.
  • ویتامین: هر گرم ویتامین ۰ کالری انرژی دارد.
  • املاح و مواد معدنی: این گروه نیز ۰ کالری دارد.
  • آب: این آب ۰ کالری دارد.

به همین ترتیب، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز مصرف می کنید، کالری بیشتری به بدن خود اضافه کنید. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، میزان چاق شدن کربوهیدرات ها به طور طبیعی بیشتر از هر گروه غذایی است. بنابراین مصرف کربوهیدرات بیشتر برای افزایش وزن بسیار توصیه می شود.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

چه موادی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که بیش از سایر غذاها شما را چاق کنند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن ۹ ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. این ماده دارای مقدار قابل توجهی پروتئین است و به کاهش وزن کمک می کند. بهتر است قسمت های گوشتی چرب بیشتری را در وعده های غذایی خود بگنجانید. همچنین، لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند بدن شما را چاق کند.

برخی از میوه ها مانند موز کالری خوبی دارند. همچنین برای سلامت بدن و تامین انواع مواد و ویتامین ها حتما میوه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی، برنج قهوه ای و نان سبوس دار نباید از رژیم غذایی شما حذف شوند. در نهایت، مطمئن شوید که روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پس دوستان عزیز نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ چه روشی برای افزایش وزن پیشنهاد می کنید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید بی صبرانه منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.