دو دقیقه ورزش شدید در روز برای افزایش طول عمر کافی است


اخبار پزشکی نوشت: طبق تحقیقات جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید – در مجموع ۱۵ دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می دهد که مقادیر نسبتاً کم فعالیت بدنی شدید هفتگی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی برای افراد متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان ۷۱۸۹۳ بزرگسال را که هیچ شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند، وارد مطالعه کردند.

محققان ارتباط بین میزان و فراوانی فعالیت بدنی شدید و مرگ و میر (به هر علت، بیماری قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط ​​و فعالیت بدنی شدید، فعالیت بدنی متوسط ​​را به عنوان تمرینی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد اما لزوماً افراد را از نفس نمی اندازد.

با این حال، فعالیت بدنی شدید احتمالاً ضربان قلب را افزایش می‌دهد و افراد معمولاً هنگام صحبت کردن برای تنفس باید مکث کنند. نمونه هایی از فعالیت بدنی شدید شامل دویدن، شنا یا دوچرخه سواری با سرعت بالا است.

محققان دریافتند که با افزایش میزان و فراوانی شرکت در فعالیت بدنی شدید، خطر تمام عوارض جانبی مورد مطالعه کاهش می یابد.

برای مثال، شرکت‌کنندگانی که فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، ۴ درصد افزایش خطر مرگ در طی پنج سال داشتند. این خطر برای کمتر از ۱۰ دقیقه فعالیت شدید در هفته به ۲٪ و برای ۶۰ دقیقه یا بیشتر به ۱٪ کاهش می یابد.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.