تولید خودروهای قیمتی متوقف شد – اقتصاد برتر


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای قیمت گذاری شده به بهانه بی کیفیتی از رده تولید خارج می شوند تا دیگر خودروها قیمت گذاری نشوند و آزادانه به فروش برسند و به عبارتی مهندسی بازار هستند.

تهران – اختازبرتر – ۱۰ بیشتر ۱۴۰۱

مهدی دادفر در خصوص دلایل توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید ایران خودرو گفت: تولید خودروهای مشمول قیمت گذاری بر اساس تکنیک از پیش تعیین شده متوقف می شود، بنابراین بحث قیمت گذاری دیگر وجود ندارد. مورد بحث قرار گرفت. هیچ ارتباطی بین توقف تولید خودروها با کیفیت پایین آنها وجود ندارد، به نظر من تفاوتی بین سمند، دنا پلاس و تارا وجود ندارد و کیفیت موتور این خودروها یکسان است و فقط جلو، داشبورد و فرمان را تشخیص می دهد. چرخ از یکدیگر و اگر کسی بعد از رانندگی با دنا تمایلی به سوار شدن به ماشین جدید نداشته باشد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: بازار باید رقابتی باشد و حضور همه شرکت ها ایجاد شود، بنابراین واردات باید آزاد باشد و عوارض منطقی برای آن وضع شود تا تفاوت قیمت خودروهای وارداتی وجود داشته باشد. ۱۰ تا ۲۰ درصد است. قیمت خودروهای داخلی باید منتشر شود. در این شرایط خودروساز داخلی مجبور به بهبود خدمات پس از فروش و کیفیت محصولات خود می شود و مشتری از هزینه تمام شده بهره مند می شود و کالایی را خریداری می کند که خدمات بهتری ارائه می دهد.

دادفر با اشاره به راه اندازی نمایشگاه آزادسازی واردات از سوی وزارت امنیت خاطرنشان کرد: خودروهای قیمتی به بهانه بی کیفیتی از رده تولید خارج می شوند تا زمانی که دیگر خودروی قیمتی آزادانه به فروش نرسد. مهندسی بازار خودروسازان داخلی برای اینکه گرانی خودروهای داخلی مورد استقبال مردم قرار گیرد، پیشنهاد شد خودروهایی که تمایلی به حذف از سبد تولید ندارند، در بورس عرضه شوند. عرضه خودرو در بورس به معنای پذیرش شرکت به قیمت موجود در بورس است و اگر خودرویی در بازار ۲۲۰ میلیون فروخته شود پس از عرضه در بورس قیمت آن افزایش می یابد و حتی ممکن است ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود، به عبارتی بورس خرید می کند و فروش این کالا را با قیمت بالا در بین مردم نهادینه می کند.

این فعال اقتصادی تولید خودرو در صنعت داخلی را زیان ده دانست و افزود: خودروسازان داخلی می خواهند ضررهای وارده را جبران کنند اما عقل، عقل و منطق ایجاب می کند که موانع واردات خودرو برداشته شود و وارد شود. می تواند آزادانه انجام شود.» خودرو جایگزین تارای ۵۰۰ میلیون تومانی می شود، بنابراین این خودرو نمی تواند جایگزین خودروهای حذف شده شود. صنعت خودرو در ایران گرفتار تفکر غرورآفرینی شده است، به نظر می رسد این تفکر هیچ کاری برای مردم ندارد. و نتیجه ای جز ایجاد نارضایتی در پی نخواهد داشت که مجلس مدتی است بحث در حوزه خودرو را رها کرده است.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.