تقویت اعصاب سالمندی – روش هایی برای تقویت حافظه


ضعف سیستم عصبی یکی از جدی ترین تهدیدات اجتماعی قرن حاضر است که می تواند عوامل مختلفی در این ضعف سیستم عصبی ایجاد کند. در حالی که هیچ تضمینی برای جلوگیری از از دست دادن حافظه یا زوال عقل وجود ندارد. اما برخی فعالیت ها می تواند به تقویت اعصاب سالمندان برای کنترل شرایط کمک کند.

این مشکل مربوط به سن خاصی نیست و افراد در گروه های سنی دیگر نیز می توانند آن را تجربه کنند. اما تقویت اعصاب سالمندان کار بسیار مهمی است. زیرا این مشکل می تواند هر روز تشدید شود و شرایط نامساعدی ایجاد کند.

روش های تقویت اعصاب سالمندان

فهرست عناوین:

همه چیز را برای افزایش تمرکز سازماندهی کنید وقتی خانه و قبوض سالمندان به هم ریخته است، فراموش می کند که چه می کند. از آنها بخواهید که وظایف، قرار ملاقات ها و سایر رویدادها را در دفترچه یادداشت، تقویم یا برنامه ریز الکترونیکی بنویسند تا دامنه توجه آنها افزایش یابد. در صورت امکان، هنگام نوشتن هر قسمت را با صدای بلند تکرار کنید. فهرستی از کارهایی که انجام داده اند داشته باشید و آنچه را که تکمیل کرده اند مرور کنید. برای کیف پول، کلید، عینک و سایر وسایل ضروری آنها جا باز کنید. اگر روی اطلاعاتی که سعی در به خاطر سپردن آنها دارند تمرکز کنند، بعداً آن را به خاطر خواهند آورد.

برای مراقبت از سالمندان در صورت نیاز به درمان بیماری های مزمن و بهره مندی از ارجاعات پزشک برای شرایطی مانند درمان افسردگی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، چاقی و کم شنوایی به موسسه پرستاری اول سلامت مراجعه کنید.

تاثیر ورزش بر تقویت اعصاب سالمندان

اگر می خواهید حافظه خوبی داشته باشید، باید هوشیار باشید و بدن خود را سالم نگه دارید. تمرینات زیادی برای افراد مسن وجود دارد که حافظه و قدرت مغز را بهبود می بخشد. ورزش باعث افزایش میزان اکسیژن در مغز و تحریک تولید مواد شیمیایی مهم مغز می شود. همچنین اضطراب را کاهش می دهد و باعث خواب راحت می شود. مطالعات نشان می دهد که ورزش های هوازی و ورزش های مقاومتی باعث تقویت اعصاب افراد مسن و افزایش قدرت مغز و حافظه در افراد بالای ۵۰ سال می شود.

ورزش جریان خون به مغز را بهبود می بخشد که عملکرد شناختی را افزایش می دهد. ورزش خوب نورون ها را برای تکثیر و بهبود عملکردشان تحریک می کند. بر اساس یک مطالعه یک ساله، افرادی که ورزش می کنند، مراکز حافظه خود را یک تا دو درصد در سال رشد می دهند و گسترش می دهند.

خواب مناسب برای سالمندان

هنگامی که بدن ما در حالت خواب است، اطلاعات تازه به دست آمده را بهینه و یکپارچه می کند و در حافظه ذخیره می کند. بزرگسالان به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند تا سلامت جسمی و روانی مطلوبی داشته باشند. خواب خوب شبانه یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای بهبود حافظه انجام دهید. از سوی دیگر، کمبود خواب در شب می‌تواند بر توانایی ما در تفکر واضح روز بعد تأثیر بگذارد. کمبود خواب و آلزایمر در سنین بالا با هم مرتبط هستند.

تقویت اعصاب سالمندان

بازی تقویت اعصاب سالمندان

در حالی که ماهیچه ها در حین استفاده تقویت می شوند، حافظه و توانایی های شناختی نیز تقویت می شوند. اگر مغز خود را با اطلاعات جدید تحریک نکنیم و به چالش نکشیم، این اندام حیاتی در نهایت خواهد مرد. تحقیقات در مورد انعطاف پذیری مغز نشان می دهد که نورون ها توسط رویدادها و اطلاعات تحریک می شوند. شما می توانید با دادن محرک مناسب به مغز با از دست دادن حافظه مبارزه کنید. بازی های فکری برای والدین باعث ارتقای سلامت شناختی و تقویت حافظه می شود.

برای افراد مسن مطالعه کنید

خواندن یکی از ساده ترین راه ها برای تحریک مغز است. خواندن می تواند جالب، سرگرم کننده و آموزنده باشد و مستلزم پیوند ذهنی نقاط داستان و روایت است. تحقیقات نشان داده است که مطالعه می تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند.

یادگیری یک مهارت جدید

این گروه شامل یادگیری یک ساز موسیقی، نقاشی یا ساختن کاردستی است. سالمندان می توانند در کلاس هنر آنلاین شرکت کنند و نحوه کار با بوم و آبرنگ را بیاموزند. تحریک ذهنی برای سلامت مغز و بهبود حافظه مهم است. مهمترین چیز این است که فعالیتی را پیدا کنید که برای بزرگسالان هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. چه زمانی برای از دست دادن حافظه به دنبال کمک باشیم؟

اگر نگران از دست دادن حافظه عزیزتان هستید یا متوجه ضعیف شدن حافظه او شده اید، با پزشک او صحبت کنید. پزشک یک معاینه فیزیکی برای آزمایش حافظه بزرگسالان و مهارت های حل مسئله انجام می دهد. البته گاهی آزمایشات دیگری نیز لازم است. تقویت اعصاب سالمندان و درمان آنها به علت از دست دادن حافظه بستگی دارد.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.