تغذیه دکتر انوشه رژیم کاهش وزن زایمان دوران شیر دهی


رژیم کاهش وزن بعد از زایمان و در دوران شیر دهی : همه خانم ها به هنگام بارداری وزن اضافه می کنند که امری طبیعی است. این افزایش وزن حاصل از رشد جنین، جفت، مایع آمنیوتیک و افزایش ذخیره بدن در خانم هاست. اما برخی به علل مختلف مانند پرخوری، کم تحرکی، توصیه پپکک به آرامش در منزل و یا علل دیگر بیش از اندازه معمول وزن اضافه می کند.

برخی از مادران نیز پس از زایمان (به ویژه زایمان اول) نگران نگران سلامت نوزاد خود هستند و از ترس کافی نبودن و یا خشک شدن شیر، بیش از اندازه غذا می توانند که می توانند به چاقی بشوند.

یکی از الطاف خداوند به خانم ها برای کاهش وزن از زایمان، شیر دهی است که باعث کاهش میزان ذخیره بدن مادر می شود. زنانی که می خواهند از وزن خود بیایند باید شیر دهی را فرصت مناسبی برای کاهش وزن بدانند با تکنیک های صحیح شیردهی بسیار ضروری است تا روند شیردهی قطع شود.

رژیم کاهش وزن زایمان

یک نگرانی شایع در بین خانم های شیر ده این است که آیا می توانم در دوران شیردهی رژیم بگیرم؟ آیا این کار خللی در روند شیردهی و در نتیجه رشد کودک ایجاد نمی کند و مواد مغذی موجود در شیر را کاهش نمی دهد؟

در پاسخ اگر مادران شیرده از یک رژیم غذایی مناسب و تغذیه پیروی کنند و در کنار آن نظم مناسبی داشته باشد و برنامه ورزشی مناسب با شیردهی باشد، کاهش وزن امری را باید به شیردهی و کیفیت شیر ​​کاهش داد. . بهتر است رژیم تحت نظر متخصص تغذیه باشد.

توصیه می شود که در هفته پس از زایمان هیچ اقدامی برای شش رژیم کاهش ورڱر ص. از زمان زایمان تا ماه پس از آن نیاز به انرژی در مادران شیرده به ششم افزایش می یابد. اما پس از شش ماهگی و زمانی که نوزاد تغذیه کمکی را شروع می کند نیاز به انرژی مادر شیرده به کاهش می یابد. همه مادران باید به این ندته توجه کنند که برای شروع تغذیه کمکی از دریافت اضافی خودداری کنند.

مادرانی که شیر می‌دهند باید کاهش وزن داشته باشند و از رژیم‌های غذایی سخت و سخت و تجاری و رژیم‌هایی که بدن را از مواد مغذی محروم می‌کنند، پیروی کنند. افزایش وزنی که در طی ۹ ماه به دست می آید را نمی توان در یک یا دو ماه بر طرف کرد و به زمان بیشتری نیاز دارد.

رژیم کاهش وزن دوران شیردهی

رژیم کاهش وزن زایمان دوران شیر دهی : هر چند دهی متناوب در طی شب سبب بر هم خوردن خواب مادر می شود، ولی مادرانی که می خواهند رژیم یگیر باید تلاش کنند تا حد امکان خواب و رژیم غذایی خود را رعایت کنند. در ساعت های غیر معمول غذای نخورند و هیچ غذایی را حذف نکنند. به یاد داشته باشید که خواب منظم برای کاهش وزن است. محیط اتاق خواب را از نظر نور، دمای مناسب و سر و صدا کنترل کنید.

با مادران شیرده اظهار می‌دارد که وقتی برای ورزش کردن به ویژه از خانه خارج می‌شود، اما باید گفت که حتی نرم‌افزارهای سبک و حرکات کششی در خانه را انجام دهد و یا انجام دهد که می‌تواند وزن و افزایش سوخت و ساز بدن را کاهش دهد. کمک کند. توصیه کلی به انجام یک ساعت پیاده روی روی تند است که می تواند خانه و یا خارج از آن در دو نوبت نیم ساعت و یا بک نوبت یک ساعت انجام شود.

پس از زایمان ماهیچه های شکم کمی شل می شود. همچنین پوست شکم هم به خاطر کاهش خاصیت کشسانی شل می شود و خطوط بر روی آن می شود. از کرم های مفید، استفاده از دست های اندرمولوژی و آر اف برای پوست ککم است. بست شکم بند یا گن های مخصوص هم ممکن است مفید باشد.

چند توصیه غذایی

از خوردن غذاهای چرب مانند غذاهای سرخ شده در روغن زیاد، لبنیات پر لرب، گوشت های چرب، سس مایونز، خامه، سر شیر، مارگارین و غذاهای فست فودی بپرهیزید.

مصرف کربوهیدرات های ساده که زیاد دارند اما مواد مغذی کمی دارند مانند انواع میک، شیرینی، آب نبات، ککر، نوشابه های گازدار و … محدود کنید.

با مصرف نان های سبوس دار، میوه و سبزی تازه و حبوبات میزان دریافت فیبر غذایی را افزایش دهید.

وعده صبحانه را حذف کنید.

نظم وعده های غذایی را حفظ کنید. کسانی که وعده های غذایی منظمی دارند روزانه ۲۰۰ – ۳۰۰ بیشتر از کسانی که نا منظم غذا می خورند، می سوزانند.

دریافت آب کافی و نوشیدن ۸ – ۱۲ لیوان مایعات در روز توصیه می شود.

حتما تحت نظر متخصص تغذیه رژیم بگیرید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.