بهترین غذاها برای افزایش شیر مادر، افزایش شیرمادر با تغذیه


بهترین غذاها برای افزایش شیر مادر _ غذاهایی که باعث افزایش شیردهی می شوند (غذاهای شیرافزا)

آیا نوزاد من به اندازه کافی شیر میخورد؟ آیا شیر من کافی است؟ چه راهکارهایی برای افزایش شیر وجود دارد؟ شیردهی برای مادران تازه وارد کار بسیار سختی است و مطمئنا سوالات بسیار زیادی شما را درگیر کرده است.

شیر مادر مواد مغذی مورد نیاز ۶ ماه اول نوزاد را فراهم می کند. شیردهی به نوزاد علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن کودک، باعث تقویت سیستم ایمنی نوزاد در برابر بیماری های تنفسی و غذایی می شود. شیردهی علاوه بر نوزاد فواید بسیار برای مادر هم دارد که شامل: کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کاهش وزن پس از زایمان، تخمدان، بیماری های قلبی و بیماری، پوکی استخوان و بررسی است.

چه غذاهایی باعث افزایش شیردهی می شوند؟
بهترین غذاها برای افزایش شیر مادر

با توجه به اهمیت شیردهی، نگرانی بیشتر مادران، در حجم شیر نیاز به نوزادشان همیشه و همیشه به دنبال راهکارهایی برای افزایش شیر خود هستند; اما آیا مصرف برخی از غذاهای طبیعی در میزان شیردهی دارد؟ خوب بله. بیشتر از غذاها در تولید بیشتر شیرها هستند.

مقدمه

مقدار زیادی از مواد غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی بوده و برخی دیگر حاوی یواد شیمیایی هستند که به تولید بیشتر شیر مادر کمک می کند. این ماده اصطلاحا گالاکتوگوگ یا شیرافزا نامیده می شوند.

غذاهایی که تولید شیر مادر را افزایش می دهند

  1. غلات سبوسدار: غلات سبوسدار برای مادران شیرده بسیار مفید است. این مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که باعث افزایش هورمونهای تورموننده شیر می شوند. بنابراین مصرف غلات سبوسدار در افزایش تولید شیر است. معمولترین غلاتی که برای تولید بیشتر شیر میشوند، جوی سوسر پختپخ. همچنین برای تقویت شیرمادر میتوان از جو، برنج قهوه ای سبوسدار، بیسکوییتهای جو و یا سایر غذاهای حاوی غلات سبوس دار استفاده کرد.
  2. سبزیجات با برگ سبز: سبزیجات با برگ سبز تیره مانند کاهو، کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی هستند. همچنین این سبزیجات حاوی فیتواستروژن اند که اثر مثبتی بر تولید شیرداردارد.
  3. رازیانه: گیاه رازیانه بومی مدیترانه است. تخم رازیانه به عنوان عمد دهنده در مواد غذایی استفاده می شود اما رازیاوود رازیانه را می توان به صورت خام یا پخته استفاده کرد. پیاز، ساقه و برگهای گیاه رازیانه قابل خوردن هستند و می توانند از آنها در سوپ، خورشت و یا غذاهای دیگر استفاده کنند. استروژن گیاهی موجود در رازیانه به افزایش تولید شیر مادر کمک می کند.
  4. سیر: سیر بسیار مغذی است و به عنوان افزودنی بسیار عالی دٱ غذاهای مختلف اُردتفش ش. برخی معتقدند که مصرف سیر باعث افزایش تولید شیر می شود. سیر دارای بوی تندی است که باعث تغییر بو و غم شیر مادر هم می شود، اما به نظر می رسد که نوزادان این طعم را دوست دارند. می توانید سیر را به رژیم غذایی خود به عنوان طعم دهنده سبزیجات، گوشت، غذاهای دریایی، پاستا و سس اضافه کنید. با این حال، برخی از کودکان سیر را به خوبی تحمل نمی کنند. اگر شما علائمی را به سیر داشته باشید برای مدتی خوردن آن خودی، ک
  5. نخود: نخود یا لوبیای گاربانزو یکی از انواع معمول حبوبات است که در مدیترانه و خارجی استفاده می شود. زنان شیرده از زمان مصر باستان تا کنون برای افزایش شیردهی از نخود اُردتف. نخود حاوی مقدار زیادی است. همچنین این ماده غذایی دارای فیتواستروژن بوده که در تولید بیشتر شیس تور مرسر می توانید از نخود در پاستا و سالاد استفاده کنید.
  6. دانه کنجد: کنجد حاوی کلسیم و ترکیبات شبه استروژن بوده و در تولید بیشتر شیر موثت اسسر اسر استروژن. می کنجد را به تنهایی یا بر روی سالاد و آجیل و میوه‌های خشک اسرف ادد.
  7. بادام درختی: آجیل و به ویژه بادام درختی حاوی مقدار زیادی پرورش دهنده و کلسیم هستند. خیلی از مادران شیرده بادام و یا ایر بادام برای افزایش وزن و خامه های شدن شیر خود، خوش طعم شدن و همچنین افزایش مقدار شیر مصرف می شود.
  8. تخم کتان و روغن تخم کتان: مانند کنجد، بذرکتان حاوی فیتواستروژن بوده که بر میزان تولید شیر اسر اسر ت. همچنین تخم کتان دارای مقدار زیادی اسید نیاز است.
  9. زنجبیل تازه: زنجبیل علاوه بر افزایش تولید شیر مادر، به رفلکس خروج شیر کمک می کند. می توانید زنجبیل را به صورت خام و یا چای زنجبیل، به رژیٌم غذایی خهد اضاف کنید. با وجودی که زنجبیل بی ضرر است اما بدون مشورت با پپک از مکمل های زنجبیلی استفاده نکنید.
  10. مخمر آبجو: مخمر آبجو سرشار از ویتامین های خانواده B، پرورش، کروم، سلنیوم و سایر مواد معدنی است. با مصرف این ترکیب، نه تنها تولید شیر مادر افزایش میابد، باعث افزایش انرژی، بهبود خلق و خو، و عوارض پس از زایمان خواهد شد. مخمر آبجو به صورت قرص و پودر موجود است.
  11. گریپ فروت: این میوه سرشار از ویتامین های مفید C، A، سیتریک اسید، فروکتوز و فیبر بوده و فیبر بوده و برای افزایش شیر مادران شیرده است.
  12. چغندر: چغندر یک گیاه سرشار از مواد مغذی، تصفیه کننده خون، غنی از فیبر و مواد معدنی است که باید در رژیم غذایی شیردهی در رژیم غذایی مادران قرار گیرد. به نظر میرسد چغندر علاوه بر افزایش شیر، به دلیل نقشی که در تصفیه خون به تقویت شیرمادر کمک میکند.
  13. شیر: شیر سرشار از فولیک اسید، و سالم های سالم است که به تولید شیر و حفظ سلامت تغذیه ای نوزاد کمک می کند. تولید شیر مادر کمک می کند.
  14. آب: وقتی در مورد روش های افزایش تولید شیر مادر، معمولا مردم از تصمیم گرفتن آب غافل می شوند. هیدراته ماندن بدن برای بهبود تولید شیر مادر بسیار درمان است؛ بنابراین، به یاد داشته باشید که روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.
  15. بذر شوید: بذر حاوی تعداد زیادی منیزیم است، و کلسیم است که این ویژگی را تولید می کند، آنها را به یکی از بهترین مواد غذایی تغذیه کننده شیر مادر تبدیل کرده است.
بهترین غذاها برای افزایش شیر مادر
بهترین غذاها برای افزایش شیر مادر
  1. سالمون: ماهی سالمون از اسید چرب امگا ۳ و اسید چرب های نیاز است که به افزایش تولید شیر کمک می کند.
  2. زردآلو: زردآلو به جبرانی قبل و بعد از زایمان کمک می کند. زردآلو به افزایش شیر مادر کمک کرده و همچنین دارای مقدار زیادی فیبر است.
  3. مارچوبه: مارچوبه یک گیاه با فیبر بالا و غنی از ویتامین های A و K است. این گیاه تولید کننده های شیرافزا را حرکت می دهد.
  4. هویج: هویج دارای خاصیت افزایش تولید شیر بوده و به دلیل غنی بودن از ویتامین یک، در افزایش کیفیت شیر ​​هم درمان است. هویج را خام بخورید و آن را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین یک فنجان آب هویج همراه با صبحانه میل کنید.
  5. دمنوشهای گیاهی: چای و دمنوش در شیردهی از گیاهان طبیعی تهیه شده و یکی از معمولترین روشها برای افزایش حجم شیر و آرامش است. برخی از انواع این چای حاوی یک گیاه، و برخی دیگر از گیاهان مختلف که در کنار همترکیباتی برای افزایش تولید شیر میباشند هستند. گیاهانی که در چای شیردهی یافت می شوند شامل: شنبلیله، خار مبارک، خار مریم، و رازیانه است.
  6. هندوانه: هندوانه غنی از فروکتوز، فیبر و البته آب است. هندوانه بدن را هیدراته نگه داشته و به دلیل وجود مواد معدنی، به افزایش تولید شیر کمک می کند.
  7. ریحان: برگ ریحان در انواع مختلف به منظور افزایش شیر مادر استفاده می شود. ریحان علاوه بر افزایش تولید شیر، آرامبخش بوده و در سلامت درمان و بهبود اشتها هم درمان است.

غذاهای لاکتوژنیک

با وجودی که همه زنان از خوردن غذاهای افزایش دهنده شیر به نتیجه نظر خود نمی رسند اما امتحان رژیم غذایی حاوی این مواد غذایی ضرری ندارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که مانند هر چیز دیگری، نباید در مصرف غذاهای لاکتوژنیک زیاده روی کنید.

اگر مصرف این مواد برای شما مفید بود، میان افزایش شیر خود را به دقت بررسی کنید و تا زمانی که به میزان مصرف برسد، مصرف غذاهای لاکتوژنیک را کم کنید. اگر ادامه تولید شیر ادامه پیدا کند، افزایش بیش از اندازه شیر مشکلاتی مانند احتقان سینه (سینه پر شیر، سفت و دردناک) انسداد مجاری شیری و ماستیت می شود.

نکته قابل توجه

مصرف غذاهای نام برده شده برای شیردهی مناسب بوده و سالم هستند اما نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که مکمل ها مانند مواد خوراکی و باید پیش از استفاده از هر مکملی که باعث افزایش شیردهی می شود، با پزشک و مشاور تغذیه خود مشورت کنید.

خلاصه

اکثر زنان شیرده در مورد حجم شیر خود نگران هستند و به این دلیل به پپکک مراجعه کنند. اما در بسیاری از موارد حجم شیر مادر با تغییر رژیم غذایی غذایی و شیوه. به عنوان مثال خوردن سبزیجات با برگ سبز، غذاهای غنی از غذا، برخی از میوه ها و دانه ها و گیاهان خاص در افزایش تولید شیر مادر دارو است.

منابع:

https://www.verywellfamily.com/foods-that-increase-breast-milk-supply-431598

https://extensionpublications.unl.edu/assets/html/g2291/build/g2291.htm

https://parenting.firstcry.com/articles/30-best-foods-to-increase-breast-milk/

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.