بهترین راه برای بلندتر شدن چیست؟ همراه با ۴ نکته برای رشد سریع


بهترین راه برای بلندتر شدن چیست؟ و افزایش قد چگونه به وجود می آید؟ در این پست به بررسی و پاسخ به این سوالات می پردازیم.

اگر می خواهید بدانید چگونه قد خود را افزایش دهید، این پست را تا انتها بخوانید.

سریع ترین راه برای بلندتر شدن چیست؟

بهترین راه برای بلندتر شدن چیست؟

به نقل از سایت آقای قد ژن ها تا حد زیادی اندازه شما را تعیین می کنند. شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی، فعال ماندن و حفظ وضعیت بدنی خوب قد بلندتر شوید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

عوامل متعددی در اندازه کلی شما نقش دارند. پیش بینی شده است که عوامل ژنتیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد از اندازه نهایی شما را تشکیل می دهند. عوامل محیطی خاصی مانند رژیم غذایی و ورزش معمولاً درصد باقی مانده را تشکیل می دهند.

بین سنین ۱ سالگی تا بلوغ، اکثر افراد سالانه حدود ۲ اینچ قد افزایش می‌دهند. وقتی بلوغ شروع می شود، ممکن است با سرعت ۴ اینچ در سال رشد کنید. با این حال، هر کس با سرعت متفاوتی رشد می کند.

برای دختران، این جهش رشد معمولا در اوایل نوجوانی شروع می شود. پسرها ممکن است این افزایش ناگهانی قد را تا اواخر نوجوانی تجربه نکنند.

به طور کلی، افزایش قد شما پس از بلوغ متوقف می شود. این بدان معناست که احتمالاً در بزرگسالی قد بلندتر نخواهید شد.

با این حال، کارهای خاصی وجود دارد که می توانید در دوران نوجوانی انجام دهید مطمئن شوید که پتانسیل رشد خود را به حداکثر می رسانید. شما باید اینها را تا بزرگسالی ادامه دهید تا از سلامت کلی خود بهره مند شوید و قد خود را حفظ کنید.

۱. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

در طول سال های رشد، دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار مهم است.

رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه های تازه
  • سبزیجات تازه
  • دانه کامل
  • پروتئین ها
  • لبنیات

شما باید غذاهایی بخورید که حاوی:

  • قند
  • چربی های ترانس
  • چربی های اشباع شده

به گفته آقای هیت، متخصص افزایش قد، زمانی که یک بیماری زمینه ای یا سن بالاتر بر تراکم استخوان شما تأثیر بگذارد، قد شما کاهش می یابد و کلسیم دریافتی شما افزایش می یابد.

به زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال اغلب توصیه می شود که ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنند.

ویتامین D همچنین به سلامت استخوان ها کمک می کند. منابع رایج ویتامین D عبارتند از ماهی تن، شیر غنی شده و زرده تخم مرغ. اگر ویتامین D کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل صحبت کنید تا به شما کمک کند تا میزان توصیه شده روزانه خود را تامین کنید.

۲. از مکمل های غذایی با احتیاط استفاده کنید

رشد

طبق تحقیقات آقای هیت، موارد کمی وجود دارد که مکمل ها می توانند برای افزایش قد در کودکان و مبارزه با کوتاهی قد در سالمندان مفید باشند.

به عنوان مثال، اگر شرایطی دارید که بر تولید تأثیر می گذارد هورمون رشد انسانی (HGH) در نتیجه، پزشک ممکن است مکملی را توصیه کند که حاوی HGH مصنوعی باشد.

علاوه بر این، افراد مسن ممکن است بخواهند ویتامین D یا مکمل های کلسیم مصرف کنند تا خطر پوکی استخوان را کاهش دهند.

در تمام موارد دیگر، باید از مکمل هایی که ادعاهای مرتبط با قد دارند اجتناب کنید. هنگامی که صفحات رشد شما با هم ترکیب شدند، بدون توجه به آنچه که برچسب مکمل تبلیغ می کند، هیچ شانسی برای افزایش قد وجود ندارد.

۳. خواب کافی

کمبود خواب گاه به گاه در دراز مدت تاثیری بر قد شما نخواهد داشت. با این حال، اگر ساعات به طور منظم کمتر از مقدار توصیه شده در دوران بلوغ باشد، ممکن است عوارضی ایجاد شود.

این به این دلیل است که بدن شما هنگام خواب این کار را انجام می دهد HGH ترشح می کند اگر چشمان خود را به مدت کافی ببندید، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد.

پیشنهاد شده است که:

  • نوزادان تا ۳ ماهگی ۱۴ تا ۱۷ ساعت در روز می خوابند.
  • نوزادان ۳ تا ۱۱ ماهه ۱۲ تا ۱۷ ساعت وقت دارند
  • کودکان نوپا ۱-۲ ساله ۱۱-۱۴ ساعت دارند
  • کودکان ۳-۵ ساله ۱۰-۱۳ ساعت وقت دارند
  • کودکان ۶ تا ۱۳ ساله ۹ تا ۱۱ ساعت فرصت دارند
  • جوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله ۸ تا ۱۰ ساعت وقت دارند
  • بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ ساله هفت تا نه ساعت فرصت دارند
  • افراد مسن بالای ۶۵ سال هفت تا هشت ساعت فرصت دارند

خواب بیشتر حتی می تواند تولید HGH را افزایش دهد، بنابراین ادامه دهید و چرت بزنید.

۴. فعال بمانید

بالا گرفتن

ورزش منظم فواید زیادی دارد. ماهیچه ها و استخوان های شما را تقویت می کند، به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید و تولید HGH را افزایش می دهد.

کودکان در مدرسه باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند.

در این مواقع، باید روی:

  • تمرینات قدرتی، مانند فشار یا دراز و نشست
  • تمرینات انعطاف پذیری مانند یوگا
  • فعالیت های هوازی مانند تگ بازی، طناب زدن یا دوچرخه سواری

ورزش در بزرگسالی نیز فواید خود را دارد. نه تنها به حفظ سلامت کلی شما کمک می کند، بلکه می تواند به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کمک کند.

این وضعیت زمانی رخ می دهد که استخوان های شما ضعیف یا شکننده می شوند و در نتیجه تراکم استخوان کاهش می یابد. این می تواند باعث “کوچک شدن” شما شود.

برای کاهش خطر، چندین بار در هفته پیاده روی، بازی تنیس یا تمرین یوگا را امتحان کنید.

نتیجه

در این پست سعی کردیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که بهترین راه برای افزایش قد چیست؟ و شما را با امکانات رشد قد آشنا می کند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کافی را ببرید. اگر می خواهید در مورد راه ها و روش های افزایش قد بیشتر بدانید عبارت آقای قد را در گوگل جستجو کنید. و وارد صفحه اول شوید.

کاربران گرامی می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا پاسخگوی آنها باشیم.

منبع: آقای می | MRGHAD.IR

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.