برنج گل کلم به جای برنج سفید


تاریخ ارسال: ۱۷ اوت ۱۴۰۱

جایگزین برنج سفید

گل کلم جایگاه جدیدی در سبدهای مواد غذایی خانواده ها باز کرده است. اخیراً به جای گل کلم خام یا بخارپز، گل کلم را تبدیل به برنج کرده اند که به راحتی می توان آن را پخت و در انواع خورش ها استفاده کرد و جایگزین برنج سفید است. در این مقاله از سری مقالات جدید پزشکی سایت سیبمعرفی برنج گل کلم که می تواند بهترین جایگزین برنج باشد.

گل کلم

مزایای استفاده از برنج کلم سفید در مقایسه با برنج سفید چیست؟

مزیت اصلی برنج گل کلم، کالری کم آن نسبت به برنج سفید است. یک فنجان برنج گل کلم تنها ۲۵ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد. در حالی که برنج سفید ۲۰۰ کالری و ۴۵ گرم کربوهیدرات دارد.

یعنی برنج سفید هشت برابر کالری و نه برابر کربوهیدرات بیشتری دارد. بدیهی است برای کسانی که نیاز به کاهش وزن دارند، این برنج می تواند جایگزین خوبی برای برنج سفید باشد. زیرا محتوای کالری یک وعده برنج را به یک هشتم کاهش می دهد.

از سوی دیگر، وجود پتاسیم فراوان در کلم به کاهش فشار خون کمک می کند. یک فنجان برنج گل کلم حاوی ۲۵۰ میلی گرم پتاسیم است. در حالی که برای برنج سفید این مقدار حدود یک پنجم (۵۵ میلی گرم) است.

بسیاری از رژیم های غذایی که امروزه به افراد مبتلا به فشار خون بالا داده می شود میزان پتاسیم دریافتی روزانه را افزایش می دهد که باعث دفع سدیم و آب از طریق ادرار و کاهش فشار خون می شود و برنج گل کلم در این زمینه بسیار مفید است. یک فنجان برنج کلم سفید نیز می تواند تا هشتاد درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین کند و به همین دلیل بهترین جایگزین برای برنج است.

در مقاله بهترین روش پخت برنج به شما آموزش دادیم که چگونه برنج خود را طوری بپزید که مواد مغذی خود را از دست ندهید.

برنج گل کلم

نقش گل کلم برنج در سلامت قلب و عروق

به عنوان جایگزینی برای برنج سفید، برنج گل کلم ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. نمک های صفراوی که در طی فرآیند گوارش از کیسه صفرا ترشح می شوند، حاوی کلسترول هستند. این در حالی است که بیش از هشتاد درصد این کلسترول توسط دستگاه گوارش جذب می شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش سطح کلسترول خون، جلوگیری از بازجذب کلسترول موجود در نمک‌های صفراوی از روده است. سبزیجات کلم و کلم بروکلی، از جمله گل کلم، به کلسترول و نمک های صفراوی می چسبند و آنها را از روده خارج می کنند و به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند.

ریزمغذی هایی مانند گلوکوزینولات (گلوکوزینولات) با خواص پیشگیری از سرطان نیز در گل کلم یافت می شود. گل کلم همچنین حاوی کلسیم است.

با توجه به نیاز روزانه دو تا سه لیوان سبزی که متأسفانه اکثر مردم آمریکا آن را مصرف نمی کنند، جایگزینی این برنج به جای برنج سفید می تواند بخش زیادی از نیاز روزانه سبزیجات را تامین کند.

در مقاله نحوه نگهداری برنج خام در یخچال به روش های نگهداری برنج در منزل پرداختیم تا بتوانید این ماده غذایی را به بهترین شکل نگهداری کنید.

مضرات برنج گل کلم

مصرف برنج گل کلم می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای به همراه داشته باشد که به ویژه در مصرف بیش از حد قابل توجه است. این عوارض عبارتند از:

  • نفخ و نفخ: غذاهای پر فیبر می توانند نفخ را افزایش دهند. با این حال، اکثر افراد می توانند این غذاها را در مقادیر متوسط ​​تحمل کنند.
  • لخته شدن خون: سطوح بالای ویتامین K می تواند در افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند مشکلاتی ایجاد کند. زیرا ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند. هرکسی که از داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین یا وارفارین استفاده می کند، نباید به طور ناگهانی شروع به خوردن مقادیر زیادی از غذاهای غنی از ویتامین K کند.

برنج گل کلم بخوریم یا نه؟

به طور کلی، برنج گل کلم می تواند گرسنگی را با کالری کمتر برطرف کند، به کاهش کلسترول خون کمک کند و تا حدی نیاز روزانه سبزیجات را برطرف کند. به دلیل تمام فواید ذکر شده، برنج گل کلم گاهی می تواند جایگزین برنج سفید شود.

منابع:
برادر. بانی. “تغذیه: کاهش کالری و کربوهیدرات با برنج گل کلم.”

تریبون خبری دولوث. ۲۹ آگوست ۲۰۱۷
www.duiuthnewstribune.com

سوالات متداول در مورد جایگزین های مناسب برای برنج سفید

برنج گل کلم چیست؟

اخیراً به جای گل کلم خام یا بخارپز، گل کلم را تبدیل به برنج کرده اند که به راحتی می توان آن را پخت و در انواع خورش ها استفاده کرد و جایگزین برنج سفید است.

برنج گل کلم بهتر است یا برنج سفید؟

نمی توان گفت کدام یک از این دو ماده مغذی به طور کامل بر دیگری برتری دارد. زیرا هر کسی ارزش غذایی خاص خود را دارد. شما می توانید از این دو ماده در منوی غذایی خود استفاده کنید تا رژیم غذایی خود را متنوع کنید و همچنین مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.

برنج کلم سفید چه فوایدی دارد؟

برنج گل کلم می تواند گرسنگی را با کالری کمتر رفع کند، کلسترول خون را کاهش دهد و تا حدی نیاز روزانه سبزیجات را تامین کند.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.