برای افزایش قدرت بدنی باید این ۸ راز را بدانید


افزایش قدرت بدنی

افزایش قدرت بدنی به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری داشته باشید و کیفیت زندگی بهتری داشته باشید.
عوامل مختلفی برای رسیدن به این هدف در کار است. اما ورزش و برنامه تغذیه دو اصل مهم برای رسیدن به قدرت بدنی است. اما بسیاری از افراد از نکات ورزشی و تغذیه ای که می توانند برای تقویت بدن خود استفاده کنند آگاه نیستند.
به همین دلیل در این مقاله از مجله کوئیک فیت قصد داریم به ناگفته هایی در این زمینه اشاره کنیم. با ما بمان.

موارد پیشنهادی برای افزایش قدرت بدنی

رازهای افزایش قدرت بدنی

افزایش قدرت بدنی

هر فردی دلیل خاصی برای افزایش قدرت بدنی خود دارد. حتی گاهی از افراد مختلف تعاریف مختلفی از قدرت بدنی می شنویم.
نکته جالب اینجاست که باید بین تناسب اندام و قدرت بدنی تفاوت قائل شویم. قدرت بدنی ربطی به لاغری یا چاق بودن ندارد. همچنین تمرینات قدرتی تنها دلیل داشتن قدرت بدنی در فرد نیست. ورزش برای سلامت عضلات و سلامت بدن ضروری است.
نکات دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

۱. با وزنه ورزش کنید

استفاده از وزنه به تقویت عضلات شما کمک می کند. با این حال، معمولاً برای مبتدیان بهتر است با تمرینات سبک شروع کنند و به تدریج به تمرینات خود وزنه اضافه کنند. هر هفته تعداد تکرارها و وزن خود را افزایش دهید.
برای اینکه روی تمام اعضای بدن کار کنید بهتر است هر روز هفته را به تمرین بخشی از بدن اختصاص دهید. برای انجام تمرینات روزانه بهتر است یک روز را به ورزش های پا، یک روز به ورزش های سینه و شکم و یک روز را به ورزش های پشت و بازو اختصاص دهید.
وزنه زدن به تقویت عضلات و حفظ سلامت مفاصل کمک می کند. اما مراقب باشید، ابتدا باید یاد بگیرید که درست حرکت کنید.

۲. تمرینات قدرتی انجام دهید

برای افزایش قدرت بدنی بهتر است تمرینات با وزنه انجام دهید. می توانید این تمرینات را در خانه یا باشگاه انجام دهید. باندهای مقاومتی نیز گزینه خوبی برای تمرینات قدرتی هستند. البته برای گرفتن نتیجه بهتر باید هفته ای دو بار روی این تمرینات تمرکز کنید. سایر مزایای تمرینات قدرتی عبارتند از:

  • قدرت بدنی را افزایش می دهد
  • سلامت روان را بهبود می بخشد
  • تقویت استخوان ها
  • تناسب اندام
  • کاهش چربی شکم و پهلو
  • کالری بیشتری بسوزانید
  • افزایش انعطاف پذیری

۳. از پله ها بالا بروید

برای رفتن به طبقات بالاتر از آسانسور استفاده نکنید. استفاده از پله ها به افزایش قدرت بدنی و استقامت شما کمک می کند. بالا رفتن از پله ها برای تقویت عضلات و حفظ سلامت استخوان ها بسیار مفید است. این روش برای کاهش درصد چربی بدن نیز موثر است.
اما افراد مبتلا به زانو درد نباید از این روش استفاده کنند.

۴. یوگا و مدیتیشن انجام دهید

برای افزایش قدرت بدنی خود باید از یوگا کمک بگیرید.
حرکات یوگا به آرامش ذهن و تقویت سلامت روان کمک می کند. یوگا یک گزینه عالی برای افزایش تمرکز و بهبود سلامت روان است. حتی تمرینات ساده و منظم در این ورزش اثرات مثبتی مانند تناسب اندام و هضم بهتر به همراه دارد. جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، تمرین منظم یوگا باعث بهبود وضعیت پوست و مو می شود.

۵. این سبزیجات را با تنقلات جایگزین کنید

افزایش قدرت بدنی

خوردن سبزیجات سالم به جای تنقلات مضر به تدریج قدرت بدنی شما را افزایش می دهد. سبزیجات منبع فیبر هستند و مقادیر زیادی ویتامین C بدن را تامین می کنند.این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. بهتر است هر روز سبزیجات بیشتری مصرف کنید. کلم به خصوص کلم بروکلی گزینه های بسیار خوبی هستند و در پیشگیری از سرطان بسیار موثر هستند.
همچنین اسفناج یکی دیگر از گزینه های عالی است که حاوی آهن، ویتامین های مختلف و مواد معدنی است. می توانید از آن برای رفع کبودی و کمبود آهن استفاده کنید. هنگام تهیه سوپ و شام حتما از آن استفاده کنید.

۶. بیشتر میوه بخورید

میوه ها و سبزیجات برای داشتن بدن سالم باید روزانه مصرف شوند. با این حال، میوه ها به دلیل قند موجود در آن، باید متعادل تر از سبزیجات مصرف شوند.
میوه حاوی قندهای طبیعی مانند فروکتوز، ساکارز و گلوکز است. فروکتوز انرژی بدن را تامین می کند. خوردن میوه ها به بهبود عملکرد سیستم گوارشی، تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدنی کمک می کند.
موز یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت بدن است. این میوه به دلیل دارا بودن پتاسیم، تأثیر مفیدی در بهبود عملکرد عضلات دارد. یکی دیگر از گزینه های مفید هندوانه است که معمولا به دلیل محتوای بالای ویتامین C توصیه می شود. هندوانه به بهبود اسپاسم ناشی از تمرینات ورزشی و تسکین درد عضلانی کمک می کند.
همه میوه ها برای تقویت بدن مفید و موثر هستند. از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.

۷. برای افزایش قدرت بدنی آجیل و آجیل بخورید

انواع مغزها برای تقویت بدن مفید است. اما با توجه به محتوای چربی، این غذاها باید در حد اعتدال مصرف شوند. مغز سرشار از مس، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است. این ترکیبات باعث تقویت بدن و سلامت پوست و مو می شود.

۸. پروتئین و کلسیم را فراموش نکنید

منابع پروتئینی برای عضله سازی ضروری هستند. مصرف غذاهای پروتئینی بعد از ورزش اثرات بسیار مثبتی دارد. پنیر، سویا، توفو، مرغ و ماهی منابع عالی پروتئین هستند.
همچنین باید علاوه بر دریافت پروتئین، مقدار متعادلی از کلسیم را برای بدن تامین کنید تا از سلامت استخوان ها حمایت کنید. گزینه هایی مانند پنیر، شیر، ماست و انواع لبنیات و تخم مرغ می توانند کلسیم کافی را برای بدن تامین کنند. بادام، انواع کلم و تربچه نیز حاوی کلسیم هستند.

موارد پیشنهادی برای افزایش قدرت بدنی

نکته پایانی

افزایش قدرت بدنی برای افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی ضروری است. برای رسیدن به این هدف می توانید با ورزش سبک شروع کنید و رژیم قلیایی را همراهی کنید.
این محلول به تقویت عضلات کمک می کند. تقویت عضلات به طور موثر فشار روی استخوان ها را کاهش می دهد و همچنین به بهبود فعالیت بدنی ما کمک می کند.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.