این غذاها را فقط به مدت چهار هفته مصرف کنید و استرس شما کاهش می یابد


این غذاها را فقط به مدت چهار هفته مصرف کنید و استرس شما کاهش می یابد

رویداد۲۴ وقتی صحبت از مقابله با استرس به میان می آید، اغلب به ما می گویند که بهترین راه برای مدیریت استرس این است که ورزش کنیم، برای فعالیت هایی که از آن لذت می بریم وقت بگذاریم، یا مدیتیشن و تمرکز حواس را امتحان کنیم.

نتایج جدیدترین مطالعه در این زمینه نشان داده است که خوردن غذاهای تخمیر شده و فیبر بیشتر در روز تنها به مدت چهار هفته تأثیر بسزایی در کاهش سطح استرس دارد.

در طول دهه گذشته، تحقیقات زیادی نشان داده است که رژیم غذایی می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان ما داشته باشد. در واقع، یک رژیم غذایی سالم حتی می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های روانی رایج را کاهش دهد.

مکانیسم های نهفته در تأثیر رژیم غذایی بر سلامت روان به طور کامل شناخته نشده است، اما یک توضیح برای این ارتباط ممکن است در رابطه بین مغز و میکروبیوم ما (تریلیون ها باکتری که در روده ما زندگی می کنند) باشد.


به خواندن ادامه دهید: فواید نوشیدن شیر دارچین قبل از خواب


در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است که استرس و رفتار با میکروبیوم ما مرتبط است، تا به حال مشخص نبود که آیا تغییر رژیم غذایی و میکروبیوم ما می تواند تأثیر قابل توجهی بر سطح استرس داشته باشد یا خیر.

در این مطالعه ۴۵ فرد سالم ۱۸ تا ۵۹ ساله با رژیم غذایی نسبتاً کم فیبر انتخاب شدند که بیش از نیمی از آنها زن بودند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به طور تصادفی رژیم غذایی مشابهی را در طول چهار هفته مطالعه دنبال کردند.

حدود نیمی از آنها رژیم غذایی طراحی شده توسط یک متخصص تغذیه دریافت کردند. این رژیم غذایی به عنوان رژیم غذایی روان‌شناختی شناخته می‌شود، زیرا حاوی غذاهای مرتبط با سلامت روان است. جالب اینجاست که افراد گروه تغذیه روانشناختی استرس کمتر و کیفیت خواب بهتری را گزارش کردند.

مطالعات دیگر همچنین نشان داده اند که میکروب های روده در فرآیندهای خواب نقش دارند که می تواند این ارتباط را توضیح دهد.

نتایج نشان می دهد که رژیم غذایی هدفمند می تواند استرس را کاهش دهد. این نوع رژیم‌ها همچنین می‌توانند به حفظ سلامت روان در درازمدت کمک کنند، زیرا میکروب‌های روده را هدف قرار می‌دهند.

مطالعه ما شواهد جالبی ارائه می دهد که رژیم غذایی ابزاری قدرتمند برای کاهش استرس است.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.