افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی، فواید پروتئین برای سلامتی


آیا خوردن پروتئین بیشتر می تواند منجر به یک رژیم غذایی سالم تر شود؟

افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی با فواید بسیاری برای سلامتی همراه است. پروتئین بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است، از جمله برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند. طبق یک مطالعه جدید، افزایش مصرف پروتئین می تواند انتخاب های غذایی افراد را بهبود بخشد و میزان قند و غلات تصفیه شده را کاهش دهد.

محققان دریافتند در افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، افزایش مصرف پروتئین ممکن است کاهش توده بدون چربی بدن را نیز کاهش دهد. رژیم غذایی متنوع برای سلامتی و تندرستی ضروری است. آنچه وارد رژیم غذایی افراد می شود بر چندین حوزه سلامتی از جمله حفظ وزن سالم تأثیر می گذارد. پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی است.

در یک مطالعه اخیر، محققان دریافتند که افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی ممکن است برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مفید باشد. پروتئین ها به ویژه می توانند بر انتخاب مواد غذایی تأثیر بگذارند و از دست دادن توده بدون چربی بدن را کاهش دهند.

پروتئین و توده بدون چربی بدن

پروتئین ها مواد مغذی هستند که بدن انسان را قادر می سازد تا به درستی عمل کند. پروتئین به بدن کمک می کند تا ساختار خود را حفظ کند و عملکردهای بدن و سلول های آن را کنترل می کند. افراد می توانند پروتئین را از منابع مختلفی از جمله گوشت، لبنیات، برخی سبزیجات و غلات دریافت کنند.

یکی از چالش های افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، حفظ توده بدون چربی بدن در حین کاهش وزن است. توده بدون چربی بدن (LBM) به بخشی از بدن گفته می شود که از بافت چربی یا چربی بدن تشکیل نشده است. بخشی از این مقدار توده عضلانی یا عضلانی است.

محققان هنوز در حال کار برای درک اینکه چگونه افزایش مصرف پروتئین بر توده عضلانی تأثیر می گذارد و بهترین روش برای ترکیب پروتئین در رژیم های کاهش وزن هستند.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

فواید افزایش مصرف پروتئین

در این مطالعه، محققان به دنبال بررسی چگونگی تغییر در مصرف پروتئین انتخابی در طول محدودیت کالری (CR) کیفیت رژیم غذایی و توده بدون چربی بدن (LBM) بودند.

این مطالعه از داده‌های تلفیقی از چندین مطالعه استفاده کرد و شرکت‌کنندگانی را که واجد شرایط مطالعه بودند، شامل شد. محققان ۲۰۷ بزرگسال را قبل و بعد از ۶ ماه رژیم غذایی با کالری محدود ارزیابی کردند.

همه شرکت کنندگان یا دارای اضافه وزن یا چاق بودند. همه شرکت کنندگان یک برنامه کاهش وزن را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه دنبال کردند. همه آنها در هشت هفته اول جلسات مشاوره هفتگی و ملاقات های بعدی با متخصص تغذیه داشتند.

محققان هر دو ترکیب بدن را با استفاده از جذب سنجی اشعه ایکس با انرژی دوگانه و مصرف غذا ارزیابی کردند. آنها همچنین اجزایی مانند منابع پروتئین و کیفیت رژیم غذایی را بررسی کردند. بر اساس داده های به دست آمده، آنها شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند: مصرف پروتئین کمتر و بیشتر.

محققان دریافتند که میزان کاهش وزن در هر دو گروه مشابه بود. با این حال، کاهش توده بدون چربی کمتری در گروه با پروتئین بالا مشاهده شد.

شرکت کنندگان در گروه پر پروتئین نیز غذاهای سالم تری را انتخاب کردند، مانند ب- افزایش مصرف سبزیجات سبز و کاهش مصرف غلات تصفیه شده و قندهای افزوده.

یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز این مطالعه این است که اگرچه به همه شرکت‌کنندگان دستور داده شد که پروتئین کافی و رژیم غذایی سالم را در طول آزمایش کاهش وزن مصرف کنند، اما غیرمنتظره بود که کسانی که پروتئین کمتری مصرف کردند، نتایج مطلوب‌تری داشتند.

محققان دریافتند کسانی که پروتئین کمتری مصرف می‌کنند، غذاهای ضعیف‌تری مصرف می‌کنند، مانند: ب. غلات تصفیه شده بیشتر و قندهای اضافه شده و سبزیجات کمتر.

محدودیت های مطالعه

به طور کلی، این مطالعه نشان می دهد که افزایش جزء پروتئینی رژیم غذایی ممکن است برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مفید باشد. با این حال، این مطالعه دارای چندین محدودیت است.

به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان میزان غذای مصرفی خود را گزارش کردند که می‌تواند منجر به خطاهای جمع‌آوری داده‌ها شود. با این حال، به شرکت‌کنندگان در مورد نحوه ثبت میزان مصرف غذا توصیه شد و داده‌های دریافت غذا در فواصل زمانی متعدد جمع‌آوری شد و خطر خطا را کاهش داد.

علاوه بر این، نوع پروتئین نیز می تواند بر فواید آن تأثیر بگذارد. در این مطالعه، اکثر شرکت کنندگان پروتئین را از گوشت بدون چربی یا منابع گیاهی مصرف کردند. نویسندگان مطالعه خاطرنشان می کنند که این مطالعه عمدتاً شرکت کنندگان زن سفیدپوست داشت و در یک مکان اولیه انجام شد، بنابراین نتایج را نمی توان لزوماً تعمیم داد.

روش هایی که محققان برای اندازه گیری توده بدون چربی استفاده کردند، بین توده اندام و توده عضلانی تمایز قائل نشدند. بنابراین، نمی‌توانیم فرض کنیم که از دست دادن توده بدون چربی در گروه پروتئینی پایین‌تر تنها به دلیل تجزیه عضلانی است.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

آیا مصرف بیشتر پروتئین موثر است؟

با ادامه تحقیقات در این زمینه، افراد بیشتری ممکن است هنگام تلاش برای رسیدن به وزن سالم، غذاهای پروتئینی سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانند. این مفهوم و تحقیقات مداوم می تواند به افراد کمک کند تا توده بدنی بدون چربی را حتی در هنگام تلاش برای کاهش وزن حفظ کنند.

از دست دادن بیش از حد توده بدون چربی در هیچ نقطه ای نتیجه خوبی نیست، به خصوص برای افراد میانسال و مسن که به دلایل سلامتی سعی در کاهش وزن دارند.

گروه پروتئین بالاتر به اندازه گروه پروتئین پایین چربی از دست دادند، اما توانستند از دست دادن توده بدون چربی را به حداقل برسانند، که نشان دهنده از دست دادن عضلات کمتر است.

آخرین کلمه

هنوز شکاف های دانشی در این زمینه تحقیقاتی وجود دارد. ما در درک جنبه های کیفیت پروتئین و قابلیت هضم پیشرفت داشته ایم، اما باید درک بهتری از نحوه حفظ توده بدون چربی بدن داشته باشیم. هنگام محدود کردن انرژی برای دستیابی به کاهش وزن، باید بدانیم که آیا ترکیبی از منابع مختلف پروتئین در یک رژیم غذایی بر توده بدون چربی بدن یا LBM تأثیر می گذارد یا خیر.

منبع مقاله

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.