از خواص سیب چه می دانید؟


انواع سیب

سیب میوه جادویی است که هزاران خاصیت آن در منابع علمی جدید و منابع دارویی کهن ذکر شده است. امروز می خواهیم در مورد محتوای پزشکی سایت صحبت کنیم سیببیایید با حقایق تغذیه ای سیب آشنا شویم و ببینیم سیب چه خواصی دارد و خوردن این میوه چه فوایدی برای ما دارد.

سیب چه ویتامینی دارد؟

انواع سیب با محتویات قند و برخی مواد مختلف، همگی دارای خواص بی شماری هستند و به طور کلی، هر گونه سیبی که در دست بگیرید میوه جادویی برای سلامت بدن شماست.

یک سیب متوسط ​​حدود ۱۰۰ گرم دارای ویژگی های زیر است:

  • کالری: ۵۲%;
  • آب: ۸۶%؛
  • پروتئین: ۰.۳ گرم؛
  • کربوهیدرات: ۱۳.۸ گرم؛
  • شکر: ۱۰.۴ گرم؛
  • فیبر: ۲.۴ گرم؛
  • چربی: ۰.۲ گرم

در مورد ویتامین های موجود در سیب باید گفت که همه انواع سیب حاوی ویتامین C و ویتامین K هستند. با این حال، فقط محتوای ویتامین C آنها مهم است. علاوه بر این، سیب حاوی کورستین، کاتچین و اسید کلروژنیک است که فواید زیادی برای سلامتی ما دارد.

آب سیب یا آب سیب بهتر است

سیب بهتر است یا آب سیب؟

بسیاری از خواص سیب مربوط به مقدار فیبر خوبی است که در آب سیب وجود ندارد. آب سیب حاوی قند بیشتری است. در مقایسه با نوشیدن یک لیوان ۲۰۰ میلی لیتری آب سیب، خوردن یک سیب ۱۰۰ گرمی متوسط ​​نه تنها طعم و مزه را به شما می دهد، بلکه قند بسیار کمتر و مقدار مناسبی فیبر را نیز به همراه دارد.

آیا سیب چاق می کند؟

این سوال که آیا سیب باعث چاق شدن شما می شود یا خیر، یک سوال رایج برای افرادی است که می خواهند از رژیم های کاهش وزن پیروی کنند.

سیب یک میوه شیرین است که پس از خوردن شما را سیر می کند، اگرچه کالری دریافتی یک سیب متوسط ​​تنها ۹۵ کالری است.

وجود فیبر فراوان در سیب، معده را پر می کند و اشتها را کنترل می کند. با این حال، بیشتر این فیبر توسط بدن جذب نمی شود.

تحقیقات نشان داده است که خوردن دو تا سه سیب در روز همراه با رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش و کنترل وزن کمک کند.

بررسی خواص سیب

خواص سیب همواره مورد توجه بوده و مصرف این میوه در طب سنتی بسیار توصیه شده است. در زیر به مهم ترین خواص سیب می پردازیم.

سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها

سیب یکی از میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی، ترکیبات پلی فنلی موجود در سیب می تواند به سلامت انسان نیز کمک کند.

یک سیب با اندازه متوسط ​​نیز می تواند ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند. لازم به ذکر است که پوست سیب حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، بنابراین بهتر است سیب را با پوست بخورید.

خواص ضد سرطانی سیب

آنتی اکسیدان ها، ترکیبات پلی فنولیک و مقدار زیادی ویتامین C موجود در سیب، رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند که از عوامل اصلی سرطان و پیری هستند. بنابراین می توان گفت سیب ضد سرطان است.

خطر بیشتر سرطان های دستگاه گوارش از جمله سرطان روده بزرگ، روده بزرگ، کبد و لوزالمعده و همچنین سرطان سینه و پروستات را می توان با مصرف روزانه سیب کاهش داد. یکی از مهمترین خواص سیب برای معده پیشگیری از سرطان معده است که برای این میوه بسیار مهم است.

پیشگیری از دیابت و سندرم متابولیک

سیب حاوی مقدار زیادی فروکتوز است که پس از جذب از روده باید در کبد به گلوکز تبدیل شود تا بدن بتواند از آن استفاده کند. بنابراین سیب قند خون (گلوکز) را افزایش می دهد و نیازی به ترشح انسولین نیست.

خوردن یک یا دو عدد سیب در روز می تواند مقداری از نیاز روزانه بدن به قند و فیبر را بدون ایجاد افزایش وزن و نیاز به ترشح انسولین اضافی در بدن تامین کند.

این خاصیت سیب ممکن است به افراد چاق کمک کند از دیابت و سندرم متابولیک (مشکلاتی مانند فشار خون بالا، چربی خون، سطح انسولین خون و چربی شکم) جلوگیری کنند.

سلامت قلب

مصرف روزانه سیب می تواند خطر ابتلا به تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی را با کاهش فشار خون و کلسترول LDL کاهش دهد.

یک مطالعه محوری بر روی ۱۶۰ زن بین ۴۵ تا ۶۵ سال که به مدت شش ماه هر روز سیب را در رژیم غذایی خود قرار داده بودند، کاهش ۲۳ درصدی در سطح کلسترول LDL را نشان داد.

سلامت ریه و پیشگیری از آسم

مطالعات متعدد ارتباط بین مصرف روزانه سیب و کاهش خطر ابتلا به آسم یا محدود کردن حملات آسم را در افراد مبتلا نشان داده است. جالب اینجاست که خوردن سیب در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به آسم دوران کودکی (در فرزندان این مادران) را کاهش دهد. سیب همچنین خطر ابتلا به عفونت ها و سایر بیماری های مزمن ریوی را کاهش می دهد.

سلامت مغز

تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف روزانه سیب خطر ابتلا به آلزایمر و کاهش حافظه را در افراد مسن کاهش می دهد.

از آنجایی که رادیکال‌های آزاد و فعالیت اکسیدکننده آن‌ها احتمالاً در پیری و مشکلات مرتبط با آن مانند از دست دادن حافظه نقش دارند، خوردن غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند سیب می‌تواند از سلامت مغز حمایت کرده و با خنثی کردن این عوامل از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف روزانه سیب نه تنها فعالیت التهابی روده و سایر قسمت های بدن را کاهش می دهد، بلکه به طور کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. هر دو اثر بیماری های عفونی و التهابی را کاهش می دهند.

سلامت دستگاه گوارش

مصرف روزانه سیب اثرات غیرقابل انکاری بر سلامت دستگاه گوارش دارد. وجود فیبر فراوان در سیب در کوتاه مدت عبور مواد از دستگاه گوارش (ترانزیت) را تسهیل می کند و از یبوست جلوگیری می کند و در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و روده بزرگ و سایر بیماری های التهابی روده (مانند کولیت) را کاهش می دهد. و بیماری کرون).

سیب همچنین میزان باکتری های مفید روده را افزایش می دهد. زیرا ماده پکتین موجود در سیب غذای بسیار خوبی برای این باکتری هاست. این باکتری ها با عوامل بیماری زا در روده مبارزه می کنند و همچنین مقداری از ویتامین مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

سلامت دندان

سیب جایگزینی برای مسواک زدن نیست. اما گاز گرفتن و جویدن سیب مقداری از مواد چسبیده به دندان را پاک می کند که یکی از عوامل پوسیدگی دندان است. سیب همچنین با افزایش ترشح بزاق در دهان از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

سایر خواص سیب

خواص زیادی برای سیب ذکر شده است که بسیاری از آنها هنوز به طور کامل علمی تایید نشده اند. اما شواهد مثبتی برای آنها وجود دارد.

به عنوان مثال، منابع مختلف خوردن سیب را با معده خالی توصیه می کنند. از خواص سیب زرد در صبح ناشتا می توان به کاهش اشتها در طول روز اشاره کرد.

همچنین گفته می شود سیب برای سلامتی زنان بسیار مفید است. به عنوان مثال از خواص سیب برای خانم ها می توان به این اشاره کرد که سیب با بهبود عملکرد دستگاه گوارش، درد و علائم دوران قاعدگی را تسکین می دهد.

خواص سیب پخته برای کرونا

خواص سیب پخته برای کرونا

برخی از وب سایت ها اطلاعاتی در مورد خواص طبخ سیب برای کرونا منتشر کرده اند که از نظر علمی تایید نشده است. باید گفت در بیشتر موارد دستور پخت سیب حاوی شکر، نمک و سایر مواد بیشتر است، بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی، سیب را به صورت خام مصرف کنید.

سیب گرم است یا سرد؟

برای پاسخ به این سوال که سیب مزه گرم یا سرد دارد، باید به منابع طب سنتی مراجعه کرد. در این منابع ذکر شده است که هر چه سیب گرمتر و شیرین تر باشد، سیب گرمتر و شیرین تر است. هر چه سیب سبزتر و اسیدی تر باشد، خاصیت آن سردتر و خشک تر می شود.

مضرات سیب

تا اینجا در مورد خواص سیب صحبت کردیم. اما بهتر است ببینیم سیب چه مضراتی دارد. مانند هر چیز دیگری، وقتی سیب بیش از حد مصرف شود، وزن شما با افزایش کالری دریافتی افزایش می یابد (مثلاً اگر روزی ۱۰ سیب بخورید، کالری دریافتی شما ۵۰۰ کالری است که مقدار زیادی است).

یک مطالعه همچنین نشان داد که خوردن سیب می تواند تا چهار برابر بیشتر از نوشیدن نوشابه های گازدار به دندان ها آسیب برساند.

برخی از افراد ممکن است به سیب یا پوست آن حساسیت داشته باشند، بنابراین باید از خوردن این میوه خودداری کنند. همچنین بهتر است هسته سیب را دور بریزید و نخورید. زیرا حاوی سیانید است که می تواند مضر باشد.

اگر در مورد میوه سیب سوالی دارید در قسمت نظرات سوال خود را با پزشکان سایت مطرح کنید سیب به سوال شما پاسخ دهید

منابع:

سوالات متداول در مورد خواص سیب

سیب بهتر است یا آب سیب؟

با توجه به اینکه آب سیب فاقد مقداری آنتی اکسیدان و فیبر است، بهتر است سیب مصرف شود. همچنین، آب سیب حاوی مقادیر بیشتری قند است که ممکن است برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند مناسب نباشد.

سیب چه ویتامینی دارد؟

سیب حاوی ویتامین C و ویتامین K است.

سیب گرم است یا سرد؟

سیب گرم و مرطوب است. هر چه سیب رسیده تر و شیرین تر باشد، تیز تر و خوشمزه تر است. هر چه سیب سبزتر و اسیدی تر باشد، خاصیت آن سردتر و خشک تر می شود.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.