از خواص انبه، ملکه میوه ها چه می دانید؟


خواص کامل انبه

در برخی از نقاط جهان از انبه به عنوان پادشاه میوه ها یاد می شود. زیرا علاوه بر طعم لذیذ، خواص شگفت انگیزی نیز دارد. انبه یک میوه هسته دار است که در وسط آن یک هسته بزرگ قرار دارد. انبه که بومی هند و آسیای جنوب شرقی است، ۴۰۰۰ سال است که مصرف می شود. انواع مختلفی از انبه وجود دارد که هر کدام شکل، طعم، اندازه و رنگ خاص خود را دارند. در این مقاله مقالات فارسی پزشکی مجله سیب خواص کامل انبه را بررسی می کنیم و در پایان می بینیم بهترین زمان مصرف انبه چه زمانی است.

ارزش غذایی انبه

همانطور که قبلا ذکر شد، انبه حاوی بسیاری از مواد مغذی است. خواص شگفت انگیز این میوه نیز از همین مواد مغذی ناشی می شود. یک فنجان (۱۶۵ گرم) انبه تازه حاوی مواد مغذی زیر است:

  • کالری: ۹۹;
  • پروتئین: ۱.۴ گرم؛
  • کربوهیدرات: ۲۴.۷ گرم؛
  • چربی: ۰.۶ گرم؛
  • فیبر: ۲.۶ گرم؛
  • شکر: ۲۲.۵ گرم؛
  • ویتامین C: 67٪ از ارزش روزانه (DV)؛
  • مس: ۲۰% DV;
  • فولات: ۱۸ درصد DV;
  • ویتامین B6: 12% DV;
  • ویتامین A: 10٪ از DV;
  • ویتامین E: 10٪ از DV;
  • ویتامین K: 6٪ از DV;
  • نیاسین: ۷ درصد DV;
  • پتاسیم: ۶% DV;
  • ریبوفلاوین: ۵% DV;
  • منیزیم: ۴ درصد DV;
  • تیامین: ۴ درصد DV.

یکی از مهم ترین حقایق تغذیه ای در مورد انبه این است که تنها یک فنجان (۱۶۵ گرم) انبه تازه حدود ۶۷ درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. این ویتامین محلول در آب علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به جذب آهن و رشد سلولی کمک می کند.

انبه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند مس و منیزیم است که از مواد مغذی مهم در دوران بارداری هستند. زیرا از رشد و نمو سالم جنین حمایت می کنند.

بهترین زمان برای مصرف انبه

آنتی اکسیدان های انبه

انبه مملو از پلی فنول ها، ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان از بدن محافظت می کند. این میوه دارای انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها می باشد، از جمله:

  • منگیفرین؛
  • کاتچین؛
  • آنتوسیانین ها؛
  • گالیک اسید؛
  • روغن کافور؛
  • رامانتین;
  • بنزوئیک اسید

آنتی اکسیدان ها مهم هستند. زیرا آنها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد بسیار واکنش پذیر هستند و در فرآیندهای سلولی تولید می شوند و در صورت خنثی نشدن می توانند به سلول ها آسیب برسانند.

از بین پلی فنول های انبه، مانگیفرین مهم ترین است و گاهی اوقات از آن به عنوان “سوپر آنتی اکسیدان” یاد می شود زیرا بسیار قوی است.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که منگیفرین می تواند با آسیب رادیکال های آزاد مرتبط با سرطان، دیابت و سایر بیماری ها مقابله کند.

خواص کامل انبه

تحقیقات زیادی در مورد خواص انبه انجام شده است و بسیاری از خواص این میوه از نظر علمی ثابت شده است و همچنین بسیاری از خواص دیگر منتسب به این میوه که با وجود شواهد علمی معتبر هنوز به طور کامل تایید نشده است.

انبه میوه ای نسبتا کم کالری است که می تواند همزمان مواد مغذی زیادی را برای بدن تامین کند. بنابراین، انبه یک گزینه عالی در رژیم های کاهش وزن است.

انبه سرشار از ویتامین ها و کاروتنوئیدها است که ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند. با وجود مقادیر متوسط ​​کربوهیدرات ها و قندها، زمانی که انبه در مقادیر معمولی مصرف شود، می تواند از دیابت جلوگیری کند. البته باید توجه داشت که انبه خشک دارای قند بیشتری است، بنابراین انبه تازه انتخاب مناسبی است.

انبه منبع خوبی از اسید فولیک، چندین ویتامین B و ویتامین های A، C، K و E است که همگی می توانند به تقویت ایمنی کمک کنند. همچنین انبه حاوی منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان مانگیفرین است که همگی باعث سلامت قلب می شوند.

انبه حاوی آنزیم های گوارشی، آب، فیبر و سایر ترکیبات است که به جنبه های مختلف سلامت گوارش کمک می کند. همچنین، انبه حاوی لوتئین، زآگزانتین و ویتامین A است که همگی از سلامت چشم حمایت می کنند. لوتئین و زآگزانتین می توانند از چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت کنند. از سوی دیگر، کمبود ویتامین A می تواند باعث مشکلات بینایی شود.

خواص انبه برای مردان

خواص انبه برای مردان و زنان

خواص انبه برای مردان و زنان به مواد مغذی فراوان موجود در این میوه بستگی دارد و حتی انبه را میوه عشق می نامند. زیرا میل جنسی را افزایش می دهد. از نظر تغذیه ای، انبه منبع خوبی از ویتامین های A و C است. این ویتامین ها به طور مستقیم سطح هورمون های جنسی را افزایش نمی دهند. اما هر دو برای سلامت جنسی شما مهم هستند.

ویتامین A برای عملکرد طبیعی اندام های جنسی شما ضروری است و بدون مقادیر کافی ویتامین های محلول در چربی، حتی نمی توانید هورمون های جنسی تولید کنید. بنابراین یکی از خواص انبه برای مردان که در واقع خاصیت انبه برای اسپرم است، کمک به تولید اسپرم سالم و قوی است.

از طرفی یکی از خواص انبه برای زنان، حمایت از باروری است. انبه حاوی مقادیر کافی فولات است که نقش مهمی در باروری و سلامت جنین دارد. خواص تخمدانی انبه نیز مهم است و خوردن انبه به حفظ سلامت تخمدان و آزادسازی تخمک های سالم کمک می کند.

خواص دانه انبه

دانه های انبه از زمان های قدیم در بسیاری از داروها و درمان های آیورودا استفاده می شده است. پودر، کره و روغن دانه انبه رایج ترین راه هایی هستند که می توانید از خواص دانه انبه بیشترین بهره را ببرید. اگر می خواهید از این فواید بهره مند شوید، حتما دانه های نارس انبه را انتخاب کنید.

انبه رسیده حاوی دانه های انبه تلخ است. بنابراین بهتر است دانه های نارس انبه را انتخاب کنید. استفاده از کره دانه انبه برای سلامت مو و پوست سر عالی است، شوره سر، سفیدی زودرس و ریزش مو را از بین می برد. روغن هسته انبه همچنین روغنی عالی برای مرطوب کردن پوست و حفظ سلامت پوست است. برای از بین بردن خشکی لب ها می توانید از کره هسته انبه به عنوان بالم لب استفاده کنید.

مالیدن پوست حفره انبه روی دندان ها به حفظ سلامت دندان کمک می کند. پودر دانه انبه در رفع اسهال بسیار موثر است و همچنین می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. سایر خواص دانه انبه نیز به حفظ سلامت قلب و عروق خونی و کاهش خطر ابتلا به فشار خون کمک می کند.

خواص دانه انبه به همین جا ختم نمی شود و برای آکنه و دیابت نیز مفید است.

بهترین زمان برای مصرف انبه

به محض رسیدن انبه، عطر مطبوعی به مشام می رسد. عطر تند نشانه معمولی رسیدن کامل است. از طرف دیگر، انبه نارس بوی نسبتاً خنثی دارد. در حالی که میوه بیش از حد رسیده بوی ترش و تخمیر شده می دهد.

بهترین زمان برای خوردن انبه زمانی است که این میوه نرم و رسیده باشد. اگر آن را به آرامی با انگشتان یا کف دست فشار دهید، پوست انبه کمی چروک می شود و یک فرورفتگی ظاهر می شود.

گوشت انبه باید در اطراف ساقه سفت به نظر برسد و ساقه آن بیرون زده باشد. این نشانه گوشت کاملاً توسعه یافته و آبدار است. در حالی که انبه های رسیده عموماً رنگ تندتری دارند، رنگ به تنهایی نشان نمی دهد که آیا انبه به اندازه کافی رسیده است یا خیر.

انبه چه زمانی از سال است؟

با سردخانه های صنعتی و همچنین چندین گونه مختلف انبه که در فصول مختلف سال رشد می کنند و همچنین آب و هوای متفاوت کشورهای جهان در فصول سال، پاسخ این سوال که انبه در چه فصلی از سال رشد می کند؟ تابستان نیست و در تمام فصول به جز تابستان می توان انبه را در خواربارفروشی ها دید.

منابع

سوالات متداول در مورد خواص انبه

انبه چه زمانی از سال است؟

انبه یک میوه تابستانی است. البته برخی از گونه‌های این میوه در زمان‌های دیگر سال نیز رشد می‌کنند و در کشورهای مختلف به دلیل تفاوت‌های آب و هوایی ممکن است در زمان‌های دیگری غیر از تابستان برداشت شود.

انبه چه ویتامین هایی دارد؟

انبه منبع خوبی از اسید فولیک، چندین ویتامین B و ویتامین های A، C، K و E است.

یک انبه چند کالری دارد؟

یک فنجان انبه تازه (۱۶۵ گرم) حدود ۱۰۰ کالری دارد.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.