آووکادو چه خواصی دارد و چه مضراتی دارد؟


آووکادو چه خواصی دارد؟

آووکادو یک میوه خوشمزه و بسیار مغذی است که نه تنها به صورت خام مصرف می شود، بلکه در بسیاری از دستور العمل ها گنجانده شده است. در این مقاله از سایت سیب (مجله پزشکی ایران) به بررسی خواص و مضرات این میوه می پردازیم و در پایان می بینیم که گواکامول چیست.

آووکادو چه خواصی دارد؟

احتمالاً آووکادو را در دستور پخت بسیاری از غذاها دیده اید و از خود پرسیده اید که آووکادو چه خواصی دارد. آووکادو دارای بیست ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین های C، E، K، B1، B2، B3، B5، B6، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، آهن و اسید فولیک است که این ماده غذایی را به یک منبع عالی تبدیل کرده است.

علاوه بر این، آووکادو حاوی ویتامین A، D یا کلسیم معدنی نیست. با این حال، هنگامی که غذاها یا مکمل های حاوی این مواد همراه با آووکادو مصرف شوند، جذب آنها افزایش می یابد. آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها می توانند در بدن به ویتامین A تبدیل شوند.

آووکادو به طور طبیعی فاقد قند، سدیم و کلسترول است. بنابراین برای دیابتی ها مضر نیست و از آنجایی که پتاسیم بالایی دارد به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

چربی های مفید (غیراشباع) موجود در آووکادو می توانند کلسترول LDL را کاهش دهند و کلسترول HDL را در هنگام جایگزینی چربی های مضر (اشباع شده یا ترانس) در رژیم غذایی افزایش دهند. بنابراین، این چربی ها می توانند از سلامت قلب و عروق حمایت کنند.

خواص آووکادو برای اسپرم و باروری مردان نیز قابل توجه است. با داشتن سطوح عالی ویتامین E و سایر ویتامین ها و مواد مغذی، این خوراک منبع عالی برای تولید اسپرم سالم است.

گواکامول چیست؟

فواید آووکادو برای استخوان ها

نصف آووکادو حدود ۱۸ درصد از ارزش روزانه ویتامین K را تامین می کند. این ماده مغذی اغلب نادیده گرفته می شود. اما برای سلامت استخوان ها مهم است. مصرف کافی ویتامین K می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار از سلامت استخوان حمایت کند.

خواص آووکادو برای رحم و تخمدان

از جمله مهمترین خواص آووکادو برای رحم و تخمدان، مقادیر بالای ویتامین E است که می تواند در بهبود پوشش داخلی رحم مفید باشد. آووکادو می تواند به افزایش باروری و شانس بارداری سالم کمک کند. رژیم غذایی یکی از مهم ترین اجزای برنامه ریزی برای نوزاد است. خواص آووکادو قبل، حین و بعد از بارداری نیز قابل توجه است.

سطوح بالای مواد مغذی و ویتامین های موجود در آووکادو، این میوه را به منبعی عالی برای سلامت کلی بدن، از جمله سیستم تولید مثل تبدیل کرده است.

انواع آووکادو

صدها گونه مختلف آووکادو در جهان وجود دارد. یکی از عوامل مهم در کیفیت آووکادو، درصد چربی یا به اصطلاح روغن موجود در آن است. به عنوان مثال، آووکادو هاس که توسط بسیاری از کارشناسان بهترین در کالیفرنیا است، دارای ۱۸ تا ۲۲ درصد چربی است. در حالی که آووکادوی Fuerte که معمولاً از نظر کیفیت در رتبه دوم قرار دارد، حاوی ۱۲ تا ۱۷ درصد روغن است.

تاثیر آووکادو بر وزن

وزن یک آووکادوی متوسط ​​بعد از پوست کندن و برداشتن حفره حدود ۱۵۰ گرم است. یعنی حدود ۵۰ گرم برای مصرف روزانه بزرگسالان مناسب است. زیرا تنها ۸۰ کالری انرژی دارد و باعث افزایش وزن نمی شود.

آووکادو فواید بسیاری برای سلامتی دارد. اما زیاده روی نکنید، زیرا منجر به افزایش وزن می شود (هر آووکادوی متوسط ​​حدود ۲۵۰ کالری دارد).

خوردن آووکادو برای ناهار باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید و از خوردن دست بکشید. بنابراین می توانید کم کالری بخورید و نیازی به یک شام مجلل ندارید. آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر و آب است که حرکت مواد در دستگاه گوارش را تسهیل می کند.

نحوه استفاده از آووکادو

نحوه استفاده از آووکادو

بیشتر مواد مغذی آووکادو در قسمت های سبز بیرونی نزدیک پوست یافت می شود. بنابراین، به جای اینکه با قاشق از حفره آووکادو بیرون بیاورید، ابتدا آووکادو را از طول نصف کنید و سپس با چرخاندن دو نیمه آن ها را از هم جدا کنید.

از نوک چاقو برای جدا کردن هسته استفاده کنید، با حداقل فشار و آسیب به میوه، سپس هر نیمه را دوباره از طول برش دهید. حالا به راحتی و به آرامی با دست پوست آووکادو را از میوه جدا کنید، این روش بهترین روش مصرف آووکادو است. بنابراین اگر آووکادو را به صورت ضربدری برش دهید و با قاشق خالی کنید یا پوست آن را بگیرید، بهترین و مغذی ترین قسمت های آن از بین می رود.

بهترین زمان برای خوردن آووکادو

بهترین زمان برای خوردن آووکادو زمانی است که میوه کاملا رسیده باشد. هرگز قسمت چوبی و قهوه ای آووکادو را برای تست رسیدن آن جدا نکنید. با این کار نه تنها نمی دانید آووکادو رسیده است یا نه، بلکه اجازه می دهید هوا وارد میوه شود و باعث اکسیده شدن و سیاه شدن سریع آن شود.

اگر آووکادو را فشار دهید تا پوست آن فرو برود، قسمت زیرین میوه سیاه می شود. به همین دلیل، کمیسیون آووکادو کالیفرنیا از خریداران می‌خواهد که برای مزه کردن آووکادو، آن‌ها را فشار ندهند و اثر انگشت روی آن‌ها باقی نگذارند. آنها آزمایش را با کف دست با فشار بسیار ملایم توصیه می کنند.

آووکادو تنها زمانی نرم و رسیده می شود که از درخت جدا شود. اگر آووکادویی که خریداری کردید هنوز نرم نشده است، آن را بیرون از یخچال در آشپزخانه نگهداری کنید تا رسیده شود.

برای تسریع این روند می توانید یک سیب و یک موز را در کنار آن قرار دهید. می توانید آووکادوهای رسیده را تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. اگرچه هر چه زودتر از آن استفاده کنید، بهتر است. یک آووکادوی ورقه شده به سرعت سیاه می شود.

برای اینکه نصف آووکادو را نصف روز تا یک روز نگه دارید، مقداری آبلیمو روی آن بریزید، سپس روی آن را با سلفون محکم بپوشانید تا هوا خارج نشود. سعی کنید نیمه بدون دانه را زودتر استفاده کنید و قسمت دانه دار را در یخچال نگهداری کنید.

مضرات آووکادو

آووکادو حاوی کربوهیدرات هایی با زنجیره کوچکی به نام پلیول است که می تواند در مقادیر زیاد اثر ملین داشته باشد. اگر به قندهای طبیعی موجود در آووکادو حساسیت دارید، ممکن است تا ۴۸ ساعت پس از مصرف آن گاز، نفخ یا ناراحتی معده را تجربه کنید.

خوردن زیاد آووکادو منجر به افزایش وزن می شود که این نیز یکی از مضرات آووکادو است. زیرا میوه ای لذیذ و مقوی است و اکثر مردم مصرف زیاد این میوه را مفید می دانند.

آووکادو منبع اسید آمینه تیروزین است که به طور طبیعی در بدن به تیرامین تجزیه می شود. مطالعات نشان می دهد که تیرامین موجود در آووکادو با میگرن مرتبط است.

سس سالاد یا گواکامول چیست؟

از آووکادو به عنوان یک ماده سالم و خوشمزه در رژیم غذایی کودک خود استفاده کنید. آووکادو را روی نان بمالید و به جای کره و مارگارین بخورید، از آن سس سالاد یا گواکامول درست کنید. گواکاموله ترکیبی از آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و پودر سیر است. با توجه به فواید فراوان آووکادو، شایسته است که در رژیم غذایی خانواده گنجانده شود.

منابع
https://www.californiaavocado.com
https://www.epicurious.com
https://www.curejoy.com

سوالات متداول در مورد آووکادو

گواکامول چیست؟

از ترکیب آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و پودر سیر، گواکامول به عنوان یک سس خوشمزه استفاده می شود.

بهترین زمان برای خوردن آووکادو چه زمانی است؟

زمانی که آووکادو نرم و رسیده است، بهترین زمان برای مصرف این میوه است.

آووکادو چند روز در یخچال نگهداری می شود؟

آووکادوی رسیده را می توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد، هر چه زودتر بهتر باشد. برای اینکه نصف آووکادو را نصف روز تا یک روز نگه دارید، مقداری آبلیمو روی آن بریزید، سپس روی آن را با سلفون محکم بپوشانید تا هوا خارج نشود.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.