آسیب های ورزشی در کودکان و راه های پیشگیری از آن


آسیب های ورزشی یک مشکل نسبتا رایج در بین کودکان ورزشکار است. عضویت در یک گروه ورزشی و تمرین منظم و منظم در سال های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. بیشتر و بیشتر والدین می خواهند فرزندان خود را برای ورزش رقابتی ثبت نام کنند.

علل آسیب های ورزشی

با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که والدین می توانند نگران آن باشند. برای آن دسته از کودکانی که در ورزش های رقابتی شرکت می کنند و باید در سنین نسبتاً جوانی به شدت آموزش ببینند، نگرانی والدین چند برابر می شود.

نگرانی اصلی والدین این کودکان، خطر آسیب در حین تمرین یا شرکت در یک رویداد رقابتی است.

در حالی که برخی از آسیب ها چندان نگران کننده نیستند و خود به خود بهبود می یابند، آسیب هایی وجود دارد که نه تنها می تواند حرفه ورزشی آنها را به خطر بیندازد بلکه مانع آنها نیز شود.

به ندرت اتفاق می افتد که کودکی در اثر ورزش شدید بدنی دچار عوارض جدی شود، اگرچه همیشه این احتمال وجود دارد که عضلات خاصی در بدن آسیب غیرقابل قبولی را تجربه کنند، که می تواند در زندگی بعدی کاملاً مشکل ساز باشد.

از آغاز قرن مشاهده شد که میانگین سنی کودکان در ورزش های رقابتی به ویژه در ورزش هایی مانند تنیس، ژیمناستیک و شنا رو به کاهش بوده است.

تمامی این فعالیت ها مستلزم سطوح بالایی از استقامت بدنی و آمادگی جسمانی هستند که منجر به تمرینات شدید و فشار از سوی تیم مربیگری می شود.

هدف پشت آن موفقیت ورزشی بین المللی است، همیشه بهتر است ورزشکاران را قبل از بلوغ آموزش دهید، زیرا در این سن بدن آنها بهترین واکنش را به مکانیسم تمرین فشرده نشان می دهد.

این مقاله به برخی از راه‌هایی که می‌توانید از آسیب‌های ورزشی در کودکان جلوگیری کنید، اشاره می‌کند.

جلوگیری از آسیب های ورزشی

راه های پیشگیری از آسیب های ورزشی در کودکان

برخی از راه های پیشگیری از آسیب های ورزشی در کودکان عبارتند از:

پوشش محافظ.

بسته به تمریناتی که کودک انجام می دهد، همیشه ترجیح داده می شود لباس محافظ بپوشد.

این کار از آسیب دیدن کودک در اثر افتادن یا برخورد با یک جسم، مثلاً یک توپ، جلوگیری می کند. کلاه ایمنی مهم ترین وسیله حفاظتی برای بازیکنان است.

این دستگاه برای بازی هایی مانند بیس بال، سافت بال، اسکیت بورد، دوچرخه سواری یا هاکی روی یخ بسیار مفید است. این کار باعث می شود که در صورت افتادن یا حمله بازیکن دیگر، سر کودک آسیب نبیند. انتخاب کلاه ایمنی مناسب برای ورزش مهم است.

به عنوان مثال، پوشیدن کلاه ایمنی هنگام بازی هاکی روی یخ نامناسب است زیرا هر دو بازی متفاوت هستند و کلاه ایمنی آنها متفاوت است. کلاه ایمنی باید طوری نصب شود که هنگام دویدن یا دوچرخه سواری از روی فرد نیفتد.

برخی تجهیزات حفاظتی دیگر که برای ورزش های دیگر استفاده می شود عینک شنا آنها قرار است از چشم محافظت کنند.

محافظت از آرنج و زانو برای جلوگیری از آسیب به زانو یا آرنج هنگام بازی استفاده می شود. محافظت از دهان و صورت برای جلوگیری از آسیب رساندن به صورت یا دندان در طول بازی هایی مانند بوکس بسیار مهم است.

علاوه بر این که، کفش آنها به همان اندازه مهم هستند، به خصوص در مورد بازی هایی مانند هاکی روی یخ یا فوتبال. کفش باید زیره یا میخ مناسبی داشته باشد تا سطح آن به زمین ساییده شود و از افتادن کودک جلوگیری کند.

درمان آسیب های ورزشی

گرمایش صحیح:

توصیه نمی شود که بچه ها مستقیماً به زمین بیایند و قبل از تمرین شروع به بازی کنند. این به این دلیل است که بدن در ابتدا تنش و سرد است و ماهیچه ها و تاندون ها مدتی طول می کشد تا آرام شوند.

بنابراین همیشه لازم است چند دور روی زمین بدوید تا عضلات شل شوند و سپس شروع به بازی کنید.

طبق قوانین بازی کنید:

مهم است که کودکان به درستی بازی و ورزش کنند. این امر به ویژه برای جلوگیری از آسیب رساندن به کف بسیار مهم است.

این برای همه انواع ورزش های تماسی صدق می کند. یک اشتباه در طول بازی نه تنها خطر آسیب دیدن بازیکن دیگر را به همراه دارد، بلکه خطر اشتباهات دیگری را نیز به همراه دارد.

آگاهی در حین ورزش

برای جلوگیری از آسیب در حین تمرین، کودک باید هوشیار باشد و همیشه مراقب تکل ها یا برخورد با بازیکن حریف باشد.

هنگام انجام ورزش هایی مانند بیس بال، به جای پرتاب چوب و دویدن، مراقب باشید چوب را رها کنید و به سمت پایه بدوید، زیرا ممکن است به کسی برخورد کند و باعث آسیب شود.

برای جلوگیری از برخورد با بازیکنان در ورزش های تماسی، توجه به محیط اطراف و دستورات مربی ضروری است. این برای هشدار دادن به بازیکن دیگر است که جهت جلوگیری از برخورد را تغییر دهد.

درمان آسیب های ورزشی

هرگز در حالی که مصدوم هستید ورزش نکنید.

برای کودکان بسیار مهم است که از تشدید آسیب قبلی اجتناب کنند. اگر کودک درد یا فشار دارد، به جای ادامه ورزش یا بازی، بهتر است استراحت کرده و جراحت را التیام دهید.

این به این دلیل است که آسیب احتمالا بدتر و بدتر می شود و کودک باید بیشتر از حد انتظار استراحت کند و ورزش را متوقف کند.

هنگامی که کودک فکر می کند آسیب دیده است، باید با پزشک تیم صحبت کند تا مشکل را ارزیابی کند و توصیه های پزشک را دنبال کند.

گاهی اوقات در این شرایط کودک می تواند آسیب را پنهان کند و به بازی ادامه دهد که مشکلات را بدتر می کند. در برخی از کشورها، ورزشکاران کودکان را از سنین بسیار پایین آموزش می دهند تا بتوانند در رویدادهای بین المللی شرکت کنند.

این باعث می شود که کودک در سنین پایین بسیار مستعد آسیب های مختلف شود. این آسیب‌ها ممکن است فوری نباشند، اما در طول زمان می‌توانند دردسرساز شوند.

از این رو اجتناب از چنین صدماتی بسیار مهم است. با رعایت موارد فوق می توان از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد. از این رو، توصیه می‌شود که دستورالعمل‌های مربی و پزشک خود را دنبال کنید و به طور منظم ورزش کنید تا از آسیب‌های پرخطری که در آینده می‌توانند آزاردهنده باشند، جلوگیری کنید.

اولین مرکز بهداشتی درمانی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت و پشتیبانی در منزل با کادری مجرب و متخصص بصورت شبانه روزی در دسترس هموطنان عزیز می باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند و پرستار اطفال همواره با رعایت آخرین استانداردهای مراقبتی و پرستاری خدمات رسانی نموده و آسایش و امنیت شما عزیزان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفا به این مقاله امتیاز دهید.

این سایت یک خبرخوان اتوماتیک است که مطالب مختلفی را بازنشر می کند. در صورتی که محتوای شما بدون ذکر منبع منتشر شده است لطفاً اطلاع دهید تا لینک اضافه شود.